Druhé seznámení s futuristickým vozem Honda Civic v nás ještě více umocnilo dobrý dojem z této novinky. Velký podíl na tom bezesporu měl výkonný vznětový motor 2.2 i-CTDi. Zkoušeli jsme nejdražší provedení Executive, jenž hýčká posádku například panoramatickou střechou, tempomatem...
Zkoušeli jsme nejdražší provedení Executive, jenž hýčká posádku například panoramatickou střechou, tempomatem, dešťovým senzorem, vyhřívanými sedadly řidiče a spolujezdce a v neposlední řadě také xenonovými světlomety nebo třeba výkonnou audiosoustavou s MP3 přehrávačem. O výstředním designu jsme psali již v minulém testu, zajímavým postřehem však je reakce motoristů na tento vůz. |
Zejména na dálnici ostatní řidiči totiž ochotně dělají v levém pruhu místo a to především díky robustní přídi a opticky propojeným logem výrobce s předními světlomety, která vytváří dojem sportovního automobilu. |
Uvnitř vozu se nám po předchozí známosti rychle zvykalo na jednotlivé ovladače a především na netradiční ztvárnění přístrojového panelu. Musíme uznat, že vzhled vozu se Hondě opravdu povedl a v současné automobilové nabídce představuje lákavou alternativu k mnohdy až příliš konzervativní konkurenci. Kritiku si zaslouží snad jen provedení klik předních dveří, jejichž plast působí nekvalitním dojmem a kazí tak pocit při nastupování do vozu. |
Negativní emoce se však okamžitě rozplynou po usednutí za volant a otočení klíčkem v zapalování. Digitální rychloměr a otáčkoměr s efektem 3D totiž přímo vybízí k jízdě. |
Tu doprovází skvělé řízení s velmi strmým převodem, což řidič ocení hlavně v zatáčkovitém úseku. Právě tam také vynikne dobře nastavený podvozek, který zajišťuje přísně neutrální chování vozu i při jízdě na hranici adheze. Dobrou práci zde odvádí nezávislé zavěšení kol McPherson vpředu a zkrutná tyč vzadu. Jediným limitujícím faktorem zejména při sportovní jízdě jsou brzdy s průměrnou účinností. Příznivce solidního zátahu potěší moderní vznětový čtyřválec 2.2. i-CTDi s nejvyšším výkonem 103 kW při 4000 ot/min. |
Největší točivý moment je uváděn hodnotou 340 N.m při 2000 ot/min. Tyto parametry jsou pochopitelně pro automobil s pohotovostní hmotností 1422 kg více než dobrým předpokladem pro svižné svezení. |
Navíc vznětová pohonná jednotka poskytuje dobrý akustický komfort, který je v porovnání s oblíbeným TDI na vyšší úrovni. Spotřeba v kombinovaném režimu se během našeho redakčního testu ustálila na 6 l/100 km. Jak je vidět, radikální změna filozofie Hondy vytvořila vůz, který v segmentu nižší střední třídy nabízí především opravdovou radost s řízení automobilu a v neposlední řadě také pastvu pro oči kolemjdoucích. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda Civic 5D 2.2 i-CTDi |
Motor |
Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2204 ccm. Nejvyšší výkon 103 kW při 4000/min. Největší točivý moment 340 N.m při 2000/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Šestistupňová přímo řazená převodovka. |
Podvozek |
Nezávislé zavěšení kol McPherson vpředu, torzní tyč vzadu. |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 205 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 6,7 / 4,5 / 5,3 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2620 mm. Celkové vnější rozměry 4245/1765/1460 mm. Palivová nádrž 50 l. |
Cena testovaného provedení |
639 000 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | Civic |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 2.2i CTDi |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2006 |
Technické parametry |