Nový Magentis je důkazem toho, že korejská automobilka velmi rychle dohání evropské značky. Přesvědčili jsme se o tom v rámci redakčního testu tohoto vozu. K dispozici jsme měli komfortní provedení Kia Magentis 2.0 CVVT s nejvyšší výbavou EX+.
K dispozici jsme měli komfortní provedení Kia Magentis 2.0 CVVT s nejvyšší výbavou EX+. Zajímavostí je, že na ztvárnění inovovaného modelu spolupracovaly odborné týmy a to nejen v Koreji, ale také v USA a Německu. Cílem pochopitelně bylo splnění náročných požadavků na atraktivní vzhled, které jsou kladeny především ze strany evropských zákazníků. Podle nedávných evropských průzkumů bylo totiž designové ztvárnění předchozí generace až příliš konzervativní. |
Nyní ale vůz potěší nadčasovým a odlehčeným provedením, což je patrné rovněž v interiéru. Nám se líbila zejména efektní zadní partie v kombinaci s rozměrnými zadními svítilnami. |
Také v oblasti technických prvků jsme zaznamenali značný posun oproti předchozí generaci. Bez zajímavosti není ani fakt, že testované provedení je výlučně produktem automobilky Kia, která právě v této modelové řadě využívá novou platformu MG. Zákazníky rozhodě potěší i možnost volby mezi dvěma zážehovými a jedním vznětovým motorem CRDi. Námi zkoušený Magentis byl vybaven čtyřválcovou zážehovou jednotkou 2.0 CVVT s nejvyšším výkonem 106 kW při 6000 ot./min. |
Největší točivý moment je uváděn hodnotou 189 N.m při 4250 ot/min. Pohonná jednotka, která ve standardu spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou je solidním základem příjemného svezení. |
Dynamické zázraky však od ní očekávat nelze a to hlavně s přihlédnutím k vyšší pohotovostní hmotnosti automobilu. Při jízdě jsme ocenili dobré odhlučnění a sametový chod tohoto čtyřválce stejně jako relativně příznivou spotřebu pohonných hmot. Na konci našeho testu se spotřeba ustálila těsně pod osmilitrovou hranicí na 100 km a nutno dodat, že jsme zhruba polovinu našich cest absolvovali v městském provozu. Podvozek je naladěn na komfortní jízdu, líbila se nám zejména schopnost vyrovnat se nekvalitním povrchem českých silnic. |
Stabilitu automobilu v zatáčkách bohužel poněkud zhoršuje větší boční náklon karosérie. Díky rozměrným sedadlům s širokou možností jejich nastavení řidič rychle nalezne optimální pozici za volantem. Posádka také ocení dostatečný prostor ve všech směrech, který umožňuje pohodlné cestování i na dlouhé vzdálenosti. |
Ve srovnání s předchozí generací je karosérie o 15 mm širší a 70 mm vyšší a to se pochopitelně příznivě projevuje v prostornosti interiéru. Kia Magentis disponuje také pozměněným rozvorem kol, jenž byl prodloužen až na 2720 mm. Zavazadlový prostor nyní nabízí objem 420 litrů. Pocit bezpečí zajišťují přední, boční a v neposlední řadě také hlavové airbagy, jenž jsou součástí standardní výbavy. Základní cena testovaného provedení je 599.980,- Kč, což je s přihlédnutím k užitným hodnotám vozu skutečně lákavá nabídka. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Kia Magentis 2.0 CVVT EX+ |
Motor |
Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1988 ccm. Nejvyšší výkon 106,3 kW při 6000/min. Největší točivý moment 188,8 N.m při 4250/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Pětistupňová manuální převodovka. |
Karoserie |
Samonosná čtyřdveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 208 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Kombinovaná spotřeba paliva 7,7 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2720 mm. Celkové vnější rozměry 4735/1805/1480 mm. Palivová nádrž 62 l. |
Cena testovaného provedení |
599 980 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Kia |
Model: | Magentis |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 2.0CVVT |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2006 |
Technické parametry |