Kia Magentis 2.0 CVVT - nadčasový styl (TEST)

Testy
06.08.2006

F T G

Kia Magentis 2.0 CVVT - nadčasový styl (TEST)

Nový Magentis je důkazem toho, že korejská automobilka velmi rychle dohání evropské značky. Přesvědčili jsme se o tom v rámci redakčního testu tohoto vozu. K dispozici jsme měli komfortní provedení Kia Magentis 2.0 CVVT s nejvyšší výbavou EX+.

 

K dispozici jsme měli komfortní provedení Kia Magentis 2.0 CVVT s nejvyšší výbavou EX+. Zajímavostí je, že na ztvárnění inovovaného modelu spolupracovaly odborné týmy a to nejen v Koreji, ale také v USA a Německu.

Cílem pochopitelně bylo splnění náročných požadavků na atraktivní vzhled, které jsou kladeny především ze strany evropských zákazníků. Podle nedávných evropských průzkumů bylo totiž designové ztvárnění předchozí generace až příliš konzervativní.

Nyní ale vůz potěší nadčasovým a odlehčeným provedením, což je patrné rovněž v interiéru. Nám se líbila zejména efektní zadní partie v kombinaci s rozměrnými zadními svítilnami.

Také v oblasti technických prvků jsme zaznamenali značný posun oproti předchozí generaci. Bez zajímavosti není ani fakt, že testované provedení je výlučně produktem automobilky Kia, která právě v této modelové řadě využívá novou platformu MG.

Zákazníky rozhodě potěší i možnost volby mezi dvěma zážehovými a jedním vznětovým motorem CRDi. Námi zkoušený Magentis byl vybaven čtyřválcovou zážehovou jednotkou 2.0 CVVT s nejvyšším výkonem 106 kW při 6000 ot./min.

Největší točivý moment je uváděn hodnotou 189 N.m při 4250 ot/min. Pohonná jednotka, která ve standardu spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou je solidním základem příjemného svezení.

Dynamické zázraky však od ní očekávat nelze a to hlavně s přihlédnutím k vyšší pohotovostní hmotnosti automobilu. Při jízdě jsme ocenili dobré odhlučnění a sametový chod tohoto čtyřválce stejně jako relativně příznivou spotřebu pohonných hmot.

Na konci našeho testu se spotřeba ustálila těsně pod osmilitrovou hranicí na 100 km a nutno dodat, že jsme zhruba polovinu našich cest absolvovali v městském provozu. Podvozek je naladěn na komfortní jízdu, líbila se nám zejména schopnost vyrovnat se nekvalitním povrchem českých silnic.

Stabilitu automobilu v zatáčkách bohužel poněkud zhoršuje větší boční náklon karosérie. Díky rozměrným sedadlům s širokou možností jejich nastavení řidič rychle nalezne optimální pozici za volantem. Posádka také ocení dostatečný prostor ve všech směrech, který umožňuje pohodlné cestování i na dlouhé vzdálenosti.

Ve srovnání s předchozí generací je karosérie o 15 mm širší a 70 mm vyšší a to se pochopitelně příznivě projevuje v prostornosti interiéru. Kia Magentis disponuje také pozměněným rozvorem kol, jenž byl prodloužen až na 2720 mm. Zavazadlový prostor nyní nabízí objem 420 litrů.

Pocit bezpečí zajišťují přední, boční a v neposlední řadě také hlavové airbagy, jenž jsou součástí standardní výbavy. Základní cena testovaného provedení je 599.980,- Kč, což je s přihlédnutím k užitným hodnotám vozu skutečně lákavá nabídka.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Kia Magentis 2.0 CVVT EX+

Motor

Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1988 ccm. Nejvyšší výkon 106,3 kW při 6000/min. Největší točivý moment 188,8 N.m při 4250/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Pětistupňová manuální převodovka.

Karoserie

Samonosná čtyřdveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 208 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Kombinovaná spotřeba paliva 7,7 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2720 mm. Celkové vnější rozměry 4735/1805/1480 mm. Palivová nádrž 62 l.

Cena testovaného provedení

599 980 Kč

Základní parametry
Výrobce:Kia
Model:Magentis
Karosérie:Sedan
Motor:2.0CVVT
Palivo:benzín
Rok výroby:2006
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -