Vývoj druhé generace oblíbeného modelu Ford Focus byl pro automobilku opravdu nelehký úkol. Nabídnout předchozí generací "zhýčkaným" zákazníkům ještě lepší jízní parametry totiž vyžadovalo značné úsilí. Focus první generace v mnoha směrech předčil dobu a okamžitě po premiéře se stal prodejním "trhákem" ....
Focus první generace v mnoha směrech předčil dobu a okamžitě po premiéře se stal prodejním "trhákem" ve většině evropských zemích. Svůj podíl na tom měl zejména nový design, který přitahoval nemalou pozornost nejen motoristické veřejnosti. Další silnou zbraní byla bezesporu vyspělá platforma s víceprvkovou zadní nápravou, která na svoji dobu nabízela nevídanou jízdní stabilitu. Dnes před námi stojí nástupce tohoto automobilu – Ford Focus Combi 2.0 TDCI. Na první pohled je jasné, že druhá generace působí více konzervativním a usedlejším dojmem než její předchůdce. |
To podle našeho subjektivního dojmu platí hlavně u provedení kombi, kde mírně se svažující záď končí vertikálními svítilnami ve stylu modelu C-Max. Přední klínovité světlomety zůstaly zachovány, nové jsou ukazatele směru integrované do předních světel. |
Interiér překvapí zejména prostorností, která je v porovnání s předchozí generací opravdu velkorysá. Místa je opravdu ve všech směrech dostatek a cestující si tak mohou užívat příjemnou jízdu. Sedadla jsou dostatečně tuhá a poskytují optimální boční držení těla. Čtyřramenný volant potažený kůží skvěle padne do ruky stejně jako masivní hlavice řadící páky. Typickým prvkem interiéru jsou i efektní oválné výdechy klimatizace lemované matným kovem. |
Výhrady máme proti ovládání jinak velmi výkonné audiosoustavy Sony, jejíž drobná tlačítka nejsou příliš intuitivní. To se týká také ovládání hlasitosti pod volantem, které rovněž vyžaduje více trpělivosti a zvyku. Zavazadlový prostor varianty kombi je oproti hatchbacku větší o 90 litrů (objem 475 l). |
Převoz opravdu rozměrného nákladu umožňuje sklopení zadních sedadel, čímž se zvětší základní objem zavazadlového prostoru až na 1525 litrů. Nakládání zavazadel zjednodušuje rozměrný vstupní otvor a také relativně nízko položená nakládací hrana. Velmi moderní technologie pod kapotou v podobě přeplňovaného vznětového čtyřválce s označením 2.0 TDCI je v kombinaci se sofistikovaným podvozkem bezesporu jednou z největších zbraní testovaného modelu. |
Pohonná jednotka vychází ze spolupráce s koncernem PSA a poskytuje vozu nejvyšší výkon 100 kW při 4000 ot/min. Největší točivý moment je udáván hodnotou 320 N.m při 2000 ot/min. Motor se velmi ochotně vytáčí a solidně zatahuje již od 1800 ot/min., což v případě potřeby zajišťuje řidiči dynamické svezení a předjíždění s jistou dávkou suverenity. |
Automobil vybavený tímto čtyřválcem lze rozjet až na 203 km/h. Zejména při vysokých rychlostech se potvrdilo dobré odhlučnění interiéru, kdy do kabiny proniká minimální hladina hluku. Při jízdě se nám líbil rovněž charakter šestistupňové manuální převodovky. Relativně „dlouhý“ šestý převodový stupeň umožňuje zejména na dálnici udržovat vysoké rychlostní průměry při zachování příznivé spotřeby pohonných hmot. |
Ta se při našem redakčním testu ustálila na hodnotě 5,9 l/100 km. Zhruba polovinu ujeté vzdálenosti jsme absolvovali na dálnici a nutno dodat, že opravdu svižným tempem. V oblasti jízdních vlastností míří nový focus ještě dále než jeho předchůdce. |
Již při prvním razantním průjezdu zatáčkou je jasné, že stabilita vozu se opět pohybuje na velmi vysoké úrovni. Ford se vrhá do každé zatáčky s jistou dávkou jistoty a nerozhodí ho ani nekvalitní povrch našich silnic. Odpružení je spíše tvrdšího rázu, přejezd větších nerovností je tak provázen citelnějším rázem od jednotlivých náprav. Příjemným zjištěním bylo řízení s vynikající zpětnou vazbou, které je v kombinaci s optimálně naladěným posilovačem zárukou skutečného potěšení z jízdy. S přihlédnutím k bohaté standardní výbavě je Ford Focus opravdu nebezpečným rivalem pro mnohé vozy v rámci oblíbeného segmentu nižší střední třídy. Jedním z mála limitujících faktorů tak může být snad jen až příliš konzervativní vzhled zejména při porovnání s předchozí generací. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Ford Focus Combi 2.0 TDCI |
Motor |
Zážehový vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 ccm. Nejvyšší výkon 100 kW při 4000/min. Největší točivý moment 320 N.m při 2000/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Šestistupňová manuální převodovka. |
Karoserie |
Samonosná, pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 203 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 7,4 / 4,6 / 5,6 l100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2640 mm. Celkové vnější rozměry 4472/1840/1501 mm. Palivová nádrž 53 l. |
Základní cena testovaného vozu |
717 919 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Ford |
Model: | Focus |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.0 TDCI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2006 |
Technické parametry |