Již při prvním pohledu na „novinářské“ Volvo S40 D5 v poklidu stojící před autosalonem v Průhonicích se mi poněkud zrychlil tep. Nádherný červený sedan vyšperkovaný všemožnými doplňky vypadá opravdu skvěle. Předzvěstí výborné zábavy byly rovněž i efektní kola o rozměru osmnáct palců…
To se prostě nedalo vydržet. Ještě před usednutí do vozu jsem rychle očima „prolétl“ technickou specifikaci a přemýšlel o tom co tento krasavec asi umí potenciálním klientům nabídnout. Subjektivní dojem zvítězil a tak asi největším zklamáním byla přítomnost automatické pětistupňové převodovky Geartronic, která pravděpodobně nebude šlapat na paty těm nejrychleji řadícím automatům a možná tak bude trochu kazit zábavu. Další předpoklady byly ale více než slibné. Skvělý podvozek dobře známý z Mazdy 3 a modelu Focus od Forda jsme již několikrát prověřili a to i na závodním okruhu v Brně. |
Designově téměř dokonalá osmnáctipalcová kola z lehkých slitin lemovaná šrouby mají více než dostatečnou velikost, ano, podvozek bude tvrdšího charakteru, ale do každého výmolu našich silnic tyto ráfky rozhodně nikoho nepošlou. |
Moderní vznětový pětiválec D5 s nejvyšším výkonem 132 kW při 4000 ot./min. bude umět avizované Volvo S40 určitě slušně rozhýbat při stále ještě rozumné spotřebě pohonných hmot. Po usednutí dovozu nás potěšila nejen sportovní sedadla s výborným bočním vedením, ale také tříramenný sportovní volat s výborně tvarovaným věncem obšitým kvalitní kůží. Posed za volantem je zkrátka na jedničku. Znovu jsme obdivovali dveře a boční sloupky, jejichž tloušťka nemá v současné automobilové produkci obdobu. |
Při jízdě potěší komunikativní řízení, které není zkreslené nadměrně účinným posilovačem, což může být ovlivněno i zmiňovanými rozměrnými koly a v neposlední řadě také relativně těžkou dieslovou motorizací s těžištěm nad přední nápravou. |
S volvem jsme záměrně jezdili převážně v zatáčkovitých úsecích silnic první a druhé třídy. Potvrdila se výborná přilnavost i při razantním průjezdu zatáčkou, kdy na řidiče působí nezvykle velká odstředivá síla. Právě v těchto úsecích nechá volvo většinu dopravních prostředků hravě za sebou. Jinak neutrální podvozek působí v tomto voze mírně nedotáčivě, což je způsobeno těžší pohonnou jednotkou. Pohotovostní hmotnost tohoto automobilu nižší střední třídy činí 1447 kg. |
Největší točivý moment je udáván hodnotou 350 Nm při 3250 ot./min., což vozu zajišťuje velmi slušné dynamické vlastnosti již od 2000 ot/min. |
Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 8,5 s, maximální rychlost pak činí 220 km/h. Testovaný model S40 poskytuje řidiči dobrou zpětnou vazbu a zároveň i radost z jízdy. Líbili se nám průjezdy především rychlých zatáček, na které je tento vůz opravdový specialista. Úsměv na tváři může kazit pouze omezený zavazadlový prostor, který je zejména u verze s motorizací D5 výrazně pod průměrem konkurence. Je to dáno především zvětšeným objemem palivové nádrže na 62 litrů. |
Spotřeba paliva není kvůli pětistupňové samočinné převodovce tak příznivá, jak jsme čekali. Při využití dynamických vlastností vozu není problém atakovat hranici 12 l/100 km. |
Při snaze o úspornou jízdu spotřeba pochopitelně klesá až k sedmi litrům na 100 kilometrů. Díky širokému spektru výbavy na přání tak Volvo nabízí nejen bezpečné a spolehlivé automobily, ale také vozy s výrazným sportovním charakterem a to téměř ve všech segmentech. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Volvo S40 D5 |
Motor |
Vznětový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2401 ccm. Nejvyšší výkon 132 kW při 4000/min. Největší točivý moment 350 N.m při 1750/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Šestistupňová manuální převodovka. |
Karoserie |
Samonosná, čtyřdveřová |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s. Kombinovaná spotřeba paliva 7 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2640 mm. Celkové vnější rozměry 4470/1770/1450 mm. Palivová nádrž 62 l. |
Základní cena (Cena testovaného provedení) |
898 000 Kč (1 226 900 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volvo |
Model: | S40 |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | D5 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2006 |
Technické parametry |