Naftová posila - Kia Sportage 2.0 CRDi (TEST)

Testy
06.05.2008

F T G

Naftová posila - Kia Sportage 2.0 CRDi (TEST)

Oblíbené SUV Kia Sportage bylo vybaveno moderním turbodieslem, který je dobře známý také ze sesterského modelu tuscon od výrobce Hyundai. Asi největším rozdílem oproti dříve používané vznětové jednotce je moderní technologie, jenž se dotkla především samotného turbodmychadla.

 

Asi největším rozdílem oproti dříve používané vznětové jednotce je moderní technologie, jenž se dotkla především samotného turbodmychadla.

Turbodmychadlo totiž nyní využívá variabilní natáčení lopatek (VGT), díky kterému vzrostl nejvyšší výkon na solidních 103 kW při 4000 ot./min, důležitou hodnotou je bezesporu i největší točivý moment 310 Nm při 2000 ot./min.

Po designové stránce si sportage stále zachovává své typické asijské křivky, líbivé jsou především zadní partie, které opticky dobře navazují na boční profily karosérie.

Testovanému provedení rovněž slušela ztmavená zadní okna, které dodávají automobilu jistou dávku elegance a výjimečnosti.

Jejich praktické vlastnosti ocení zákazníci pochopitelně pouze při slunečném počasí. Asi největší výhodou avizovaného vozu je jeho vnitřní prostor. Ten je především na zadních sedadlech opravdu velkorysý, naopak objem zavazadlového prostoru poněkud omezuje pod podlahou umístěné rezervní kolo.

Nakládání zavazadel příjemně usnadňuje výklopné zadní sklo, naopak překážkou může být jeho relativně vysoká hrana.

Přeplňovaný vznětový motor propůjčuje vozu opravdu slušné dynamické vlastnosti, prezentované SUV s ním zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 12 sekund a při nejvyšší rychlosti se ručička tachometru zastavuje až na 180 km/h.

Příjemná byla také spotřeba pohonných hmot, která se během týdenního redakčního testu ustálila na hodnotě 7,5 l na 100 kilometrů, což je pro model SUV bezesporu podprůměrná hodnota.

Nutno dodat, že jsme vůz rozhodně nešetřili a zhruba polovinu ujeté vzdálenosti jsme absolvovali na dálnicích většinou rychlým tempem.

V zatáčkách se Kia příliš nenaklání a dobře drží stopu, při překročení adhezních schopností se projevuje mírně nedotáčivé chování.

Mimo silnici sportage omezuje především malá světlá výška 195 milimetrů a také křižitelnost náprav. Na blátivých cestách se stává účinným pomocníkem tlačítko 4WD lock, které zamezí nežádoucímu rozdělování točivého momentu mezi jednotlivé nápravy.

Nutno dodat, že právě v těchto podmínkách je vznětový motor daleko „přátelštější“ než jeho zážehová alternativa. Potenciální zájemce o tento vůz jistě také potěší právě probíhající akční nabídka, při které získává zákazník bonus na tento automobil až ve výši 70.000,- Kč.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Kia Sportage 2.0 CRDi

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1991 ccm. Nejvyšší výkon 103 kW při 3000/min. Největší točivý moment 310 N.m při 2000/min.

Převodné ústrojí

Pohon všech čtyř kol. Šestistupňová přímo řazená převodovka.

Karoserie

Samonosná, pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 177 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 8,9/6,2/7,1 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2630 mm. Celkové vnější rozměry 4350/1800/1695 mm. Palivová nádrž 58 l.

Základní cena bez bonusu, (cena testovaného provedení)

759 980 Kč (772 980 Kč)

Základní parametry
Výrobce:Kia
Model:Sportage
Karosérie:SUV
Motor:2.0 CRDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2008
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -