Francouzský výrobce vozů Peugeot nedávno představil nástupce jednoho ze svých nejoblíbenějších modelů v segmentu malých vozů - Peugeot 207. Novinka má nelehký úkol a to navázat na prodejní úspěchy svého předchůdce s označením 206. Přinášíme první dojmy z národní prezentace avizovaného automobilu.
Francouzský výrobce vozů Peugeot nedávno představil nástupce jednoho ze svých nejoblíbenějších modelů v segmentu malých vozů - Peugeot 207. Novinka má nelehký úkol a to navázat na prodejní úspěchy svého předchůdce s označením 206. Přinášíme první dojmy z národní prezentace avizovaného automobilu. |
Designové ztvárnění si ale také v tomto případě zachovává klasické prvky ostatních modelů této značky, čímž se celá modelová řada ještě více sjednocuje. Netradičně tvarované přední světlomety přesahující přes linii vozu působí skutečně originálním dojmem. |
Vzhled nové „dvěstěsedmičky“ je nyní více agresivnější a také vyváženější než v případě jeho předchůdce. Zajímavostí jsou níže umístěná boční zrcátka, která mají za úkol přispět k bezpečnosti silničního provozu při couvání. |
Právě při něm totiž často dochází k přehlédnutí například dítěte stojícího za vozidlem.Velkou změnou oproti předchozí generaci je rovněž interiér vozu. Zejména použité plasty působí při porovnání s předchozí verzí o poznání kvalitnějším dojmem, líbila se nám také ergonomie, na kterou jsme si okamžitě po usednutí do automobilu zvykli. Přístrojová deska je zaoblená a opticky navazuje na středový panel s efektním lemováním mohutnějšími plasty. |
Příjemnou atmosféru při jízdě zajišťovala audiosoustava s měničem na 6 CD, která je však na seznamu výbavy na přání. Dále je možné objednat například navigační systém a v neposlední řadě i dvouzónové ovládání klimatizace. |
Ocenili jsme do ruky skvěle padnoucí volant s optimální tloušťkou věnce, který je součástí standardní výbavy a to i u základního provedení.Mezi technické zajímavosti modelové řady 207 můžeme dále zařadit například přídavné osvětlení do zatáčky, které je v tomto segmentu opravdu jedinečné. Jízda s automobilem se nese v duchu opravdu příjemného odhlučnění interiéru, což je znát hlavně při vyšších rychlostech. Tlumiče jsou tvrdšího rázu, pružiny jsou naopak měkčí. |
Vůz tak v zatáčce dobře drží stopu, rychlejší průjezd je ale doprovázen o něco větším bočním náklonem. Celkově lze konstatovat, že automobilu vyhovuje dynamická jízda více než jízda sportovní. |
Tomu odpovídá i charakter převodového ústrojí a chod řadící páky. Při prezentaci vozu jsme zkoušeli pěti a třídveřové verze s téměř celou škálou motorizací. Vyzdvihnout musíme naftový motor 1.6 HDI (80 kW), který překvapuje hlavně svým kultivovaným chodem a skvělým utlumením. V případě modelu 207 pochopitelně nabízí také velmi slušné dynamické vlastnosti. Benzinová šestnáctistovka se stejným výkonem potěší především příznivce dynamického svezení a to i díky svému akustickému projevu. |
Ale i další motorizace v podobě dvou benzinových a jedné vznětové čtrnáctistovky potěší svým agilním chováním a v neposlední řadě i příznivou spotřebou pohonných hmot.. |
Zajímavou technickou lahůdkou bude bezesporu pohonná jednotka 1.6 16V Turbo, která vznikla v rámci spolupráce PSA a BMW. Díky přeplňování dosahuje motor nejvyššího výkonu 110 kW při 5800 ot./min. Novinka se objeví v nabídce až v druhé polovině letošního roku, podle technické specifikace je jasné, že se již teď máme na co těšit Tým AUTOiNDEX.cz |