Další kilometry s prémiovým SUV Volvo XC90 D5 jsme absolvovali nejen na asfaltu, ale zejména na polních cestách, které ještě více prověřily schopnosti vozu. Navíc příplatkové doplňky efektně dotvářely celkový vzhled automobilu a zároveň působily originálním dojmem.
Polní cesta, konstantní rychlost a opravdu hodně prachu. Přesně tak probíhal sobotní den ve společnosti tohoto červeného krasavce. Ale nejen tak, podívali jsme se i do středně těžkého terénu a v neposlední řadě jsme si bohužel museli popovídat s rozzuřeným „ekologem“, jehož automobilu jsme se snažili ulehčit průjezd částečným vyjetí do pole. Škoda, že pod kapotou jeho starého vozu zuřivě rachotil k životnímu prostředí evidentně nepříliš šetrný diesel… |
To náš model s posílenou motorizací D5 měl i při této konverzaci jednoznačně navrch stejně jako při průjezdu náročnější lesní pasáží. Hýčkáni příjemnými sedadly a optimální pozicí za volantem musíme konstatovat, že takto komfortně jsme se v terénu ještě necítili. |
Slova chvály si zaslouží již mnohokrát zmiňovaná příplatková audiosoustava se systémem Dolby Pro Logic II, jenž ještě více podtrhuje optimální akustické prostředí rozměrného volva. Jízdní komfortem model XC90 bezesporu předčí mnoho osobních automobilů vyšších tříd a v rámci segmentu SUV se řadí na špičku. Pokud ale v souvislosti s tímto velikánem zmiňujeme terén, myslíme tím opravdu jen polní cesty a případně lehce náročné úseky. |
Vstupence do těžkého terénu při vyjížďkách mimo zpevněný asfalt brání pochopitelně omezená světlá výška vozu, ale také absence uzávěrek diferenciálů. |
Jinak lze ovšem pochválit zejména systém pohonu všech kol, který efektně pomáhá v obtížných jízdních situacích v kombinaci s protiskluzovým systémem. Přeplňovaný vznětový motor o objemu 2400 cm3 disponuje nejvyšším výkonem 136 kW při 4000 ot./min., což je pro dvoutunový automobil spíše průměrná hodnota. Na solidní dynamiku to však stačí, ocenili jsme především rychlou reakci na sešlápnutí plynového pedálu, která je daná zvýšeným počtem vstřikovacích otvorů v tryskách.. |
Pohonná jednotka byl spjata s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou, což je v dané třídě poněkud nezvyklá kombinace. Řazení je ovšem přesné a převodovka nabízí optimální odstupňování. |
Vůz byl navíc vybaven boční prahy, které se nachází na seznamu výbavy na přání. Ty usnadňovaly nastupování a vystupování z vozu, hlavní smyslem však má být přeci jen estetické zvýraznění automobilu stejně jako v případě plastových dekorů v barvě karosérie. Naopak praktickým, ale zároveň i pohledným příslušenstvím byly střešní držáky na hagusy, které jsou v nabídce za příznivých 2.807,- Kč. |
S vozem jsme jezdili převážně po nekvalitních cestách, spotřeba pohonných hmot se v tomto režimu ustálila na příznivých 9,5 l/100 km. |
Vyznavači dobrodružství rozhodně ocení prostorný interiér modelu XC90 včetně zavazadlového prostoru, který po sklopení zadních sedadel do úplné roviny umožňuje vytvoření pohodlné ložní plochy pro dvě dospělé osoby. Zákazníky rozhodně potěší také nové ceny osobních vozů Volvo pro modelový rok 2007. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Volvo XC90 D5 |
Motor |
Vznětový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2400 ccm. Nejvyšší výkon 136 kW při 4000/min. Největší točivý moment 400 N.m při 2750/min. |
Převodné ústrojí |
Stálý pohon všech čtyř kol. Šestistupňová přímo řazená převodovka. |
Karoserie |
Samonosná, pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 195 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 s. Kombinovaná spotřeba paliva 10,6 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2857 mm. Celkové vnější rozměry 4798/1898/1743 mm. Palivová nádrž 68 l. |
Základní cena |
1 344 000 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volvo |
Model: | XC90 |
Karosérie: | SUV |
Motor: | D5 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2006 |
Technické parametry |