Pohodlí a prostor - Citroen C5 Break 2.2 HDI (TEST)

Testy
06.06.2006

F T G

Pohodlí a prostor - Citroen C5 Break 2.2 HDI (TEST)

Nástupce oblíbené xantie, model C5 lze zařadit mezi představitele střední třídy. Vůz působí v rámci tohoto segmentu jedinečným dojmem, který zdůrazňuje zejména sofistikovaný hydraulický podvozek. Hydraulický systém označovaný Hydractive 3 dá o sobě vědět okamžitě po nastartování automobilu…

 

Největší zajímavostí prostorného kombi Citroen Break C5 2.2 HDI je bezesporu avizovaný systém odpružení. Ten umožňuje nastavit světlou výšku vozu pomocí ovladače u řadící páky na základě aktuálních provozních podmínek. Aktuální nastavení se zároveň zobrazuje na displeji palubního počítače. Tento systém má pochopitelně své specifické vlastnosti, jenž jsme se pokusili shrnout.

Tak například nejnižší výšku (světlost) lze využít pouze při stojícím vozidle a to například pro nakládání těžkých předmětů do zavazadlového prostoru.

Po rozjetí automobilu okamžitě dochází k úpravě podvozku pro běžnou jízdu. Při překročení rychlosti 110 km/h se podvozek automaticky snižuje o 15 milimetrů vpředu a o 11 mm vzadu.

Tato změna je relativně dobře znatelná, vůz se při průjezdu zatáčkou méně naklaní a samozřejmě se i lépe ovládá. Další zajímavostí je možnost ručního nastavení podvozku pro přejezd větších nerovností, polních cest atd. S automobilem lze takto cestovat až do rychlosti 40 km/h, při které se světlá výška vrátí do své původní polohy.

Pro přejezd obrubníku nebo jízdu přes opravdu velké výmoly může řidič využít maximální výšku vozu, tento režim je ale aktivní pouze do rychlosti 10 km/h.

Třešničkou na dortu je automatická regulace podvozku v závislosti na jeho zatížení a v neposlední řadě také ovládání světlé výšky zadní části vozu v kufru umístěným tlačítkem. Posledně jmenovaná specialita se nabízí pouze u varianty kombi. Jízda s modelem C5 je velmi pohodlná, důmyslné odpružení skvěle žehlí výmoly českých silnic.

Líbil se nám především fakt, že komfortní vlastnosti podvozku nejsou na úkor stability automobilu. Stabilní chování navíc ještě zlepšuje sportovní režim stejně jako relativně rychle zasahující ESP.

Vnitřní prostor automobilu je jedním slovem velkorysý, což bezesporu naznačují i úctyhodné vnější rozměry (délka kombi je 4756 mm). Zavazadlový prostor nabízí objem 563 litrů, který je u varianty Break dobře využitelný například pro přepravu delších předmětů.

Sedadla jsou spíše měkčího rázu, zejména při jízdě v zatáčkovitých úsecích bychom však ocenili výraznější boční držení. Členitá přístrojová deska působí velmi originálně zejména v porovnání s německými konkurenty.

Ovladače jsou dobře umístěné, kvalita slícování a použitých materiálů je však pouze průměrná. Středový displej zobrazuje důležité informace palubního počítače, zejména údaje o průměrné a okamžité spotřebě, dojezdu apod.

Testovaný model byl vybaven přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 2.2 l s nejvyšším výkonem 100 kW. Řazení zajišťoval čtyřstupňový automat, který podle našeho názoru poněkud ubírá na dynamických vlastnostech vozu.

Kombinovaná spotřeba paliva se ustálila na 7,5 l na 100 km, svižná jízda na dálnici nebo městský provoz pak žádá až 9,5 l/100 km. Ačkoli se v dnešní době může čtyřstupňová automatická převodovka jevit poněkud zastarala, musíme konstatovat, že si s pohonným ústrojím výborně rozumí a poskytuje tak velmi plynulou jízdu, o které se může některým vícestupňovým převodovkám jenom zdát.

Pochválit také musíme chod vznětového agregátu, jenž je zejména při porovnání s motory TDI opravdu tichý. Citroen C5 Break 2.2 HDI je bezesporu osobitým vozem vhodným pro rodinné cestování s velkým množstvím zavazadel.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Citroen C5 Break 2.2 HDI

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 2179 ccm. Nejvyšší výkon 98 kW při 4000/min. Největší točivý moment 314 N.m při 2000/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Čtyřstupňová samočinná automatická převodovka.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 200 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,8 s. Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná 9,8/5,5/7,1 l na 100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2750 mm. Celkové vnější rozměry 4840/1780/1510 cm. Palivová nádrž 66 l.

Základní cena

929 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Citroen
Model:C5
Karosérie:Kombi
Motor:2.2 HDI
Palivo:nafta
Rok výroby:2006
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -