Další možnost usednout do elegantního modelu V50 od švédského výrobce automobilů Volvo přinesla nové zkušenosti právě s tímto stylovým vozem. Tentokrát se jednalo o automobil vybavený atmosférickým zážehovým pětiválcem o objemu 2435 cm3.
Fakt, že velmi elegantně a kompaktně vzhlížející karosérie neposkytuje nadbytek prostoru je jasné již na první pohled. Vždyť se také jedná o automobil nižší střední třídy, kvalita zpracování a jízdní pohodlí však potvrzují, že cestujete první třídou. Základní objem zavazadlového prostoru 417 litrů lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1307 litrů. Pohodlí zajišťují především ergonomicky výborně propracovaná sedadla, které jsou pověstné právě u vozů této značky. |
Po každém usednutí do testovaného vozu nás zaplavil příjemný pocit bezpečí, který je v rámci avizované třídy skutečně nevídaný. Masivní dveře, které u vyšších jedinců dokonce poněkud omezují jízdní komfort jsou toho důkazem. Naopak prostor pro hlavu a to i na zadních sedadlech je více než dostatek. |
Není žádným tajemstvím, že vůz získal pětihvězdičkové ocenění v nárazových testech Euro – NCAP. Velmi zvědaví jsme byli na atmosférickou motorizaci, která se ukázala jako zajímavá alternativa k přeplňovaným benzinovým motorům. Pohonná jednotka o nejvyšším výkonu 125 kW při 6000 ot./min. a největším točivém momentu 225 N.m při 4400 ot./min. nabízí slušné dynamické vlastnosti a v neposlední řadě také charakter. Další pro někoho pozitivní zprávou je výrazná sportovní zvuková kulisa, která se line z výfuku při vyšších otáčkách. |
Na předjíždění má vůz dostatek síly již od 3500 ot./min. Z 0 na 100 kilometrovou rychlost se prezentované V50 dostane za 8,3 s, maximální rychlost udává hodnota 220 km/h. |
Pětistupňová přímo řazená převodovka dobře koresponduje s pohonnou jednotkou. Zpřevodování jednotlivých rychlostních stupňů je spíše delší, což řidiči ocení především při dálničním cestování. Kombinovaná spotřeba pohonných hmot se při našem týdenním seznamování s vozem pohybovala kolem 9 litrů na 100 km, nutno ale zdůraznit, že jsme této hodnoty dosáhli při umírněné jízdě. Samostatnou kapitolou Volva V50 jsou jízdní vlastnosti. I přes těžší záď je testované kombi opravdu stabilní a limity adheze jsou dobře čitelné. |
Pověstný podvozek automobil sdílí s Fordem Focus a Mazdou 3, které proslavilo právě jisté ovládání a stabilita jízdy. Koncernová spolupráce tak měla v rámci modelové řady S40/V50 jednoznačně pozitivní vliv na jízdní vlastnosti představeného Volva. |
Dobře promyšlené sdílení prvků podobně jako v případě této trojice výrobců zlepšují podle nás užitné vlastnosti produkce automobilového sektoru s minimálním vlivem na image jednotlivých značek. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Volvo V50 2.4i |
Motor |
Zážehový atmosférický pětiválec o zdvihovém objemu 2435 ccm. Nejvyšší výkon 125 kW při 6000/min. Největší točivý moment 225 N.m při 4400/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Pětistupňová manuální převodovka. |
Karoserie |
Samonosná. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 s. Kombinovaná spotřeba paliva 8,6 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2640 mm. Celkové vnější rozměry 4514/1770/1496 mm. Palivová nádrž 62 l. |
Základní cena (Cena testovaného provedení) |
829 000 Kč (927 000 Kč) |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volvo |
Model: | V50 |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.4i |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2006 |
Technické parametry |