Sympatický krasavec Kia Rio CRDi může v rámci třídy malých vozů směle konkurovat svým vrstevníkům. Nejen o tom jsme se přesvědčili v rámci redakčního testu tohoto modelu. Pětidveřový hatchback druhé generace si za relativně krátkou dobu získal mnoho příznivců, což bezesporu potvrzuje i prestižní ocenění odborné veřejnosti střední a východní Evropy Autobest 2006.
Pětidveřový hatchback druhé generace si za relativně krátkou dobu získal mnoho příznivců, což bezesporu potvrzuje i prestižní ocenění odborné veřejnosti střední a východní Evropy Autobest 2006. Poměr ceny a užitné hodnoty je na velmi dobré úrovni a právě to je jedním z klíčových předpokladů úspěchu v tomto segmentu. Asi nedůležitější změnou při pohledu na vůz oproti předchozí generaci je zcela nový design, který posuje model o pořádný kus dopředu. Typické rysy korejské automobilky zůstaly zachovány, kompaktní křivky však působí moderním dojmem. |
Líbí se nám především protáhlé svítilny navazující na horní a spodní linii oken. Další významnou změnou je prostornější interiér ve všech směrech. a to nejen pro řidiče, ale také pro posádku cestující na zadních sedadlech. |
Karosérie je nyní širší o 15 a vyšší o 50 milimetrů. Přestože došlo k prodloužení rozvoru o devadesát milimetrů vůz je nyní kratší a měří 3990 mm. Zavazadlový prostor disponuje nadprůměrným objemem 270 litrů po sklopení zadních sedadel lze zvětšit až na 1145 l. Po usednutí za volant překvapí kromě zmíněné prostornosti rovněž pohledná a kvalitně provedená přístrojová deska. Solidní ergonomii poněkud kazí pouze nevýrazné boční vedení předních sedadel. Největším překvapení ale byla vznětová pohonná jednotka CRDi o objemu 1,5 l s nejvyšším výkonem 81 kW při 4000 ot./min. |
Díky největšímu točivému momentu 220 N.m při 2000 ot./min. a také příznivé pohotovostní hmotnosti vůz dobře zabírá již od 1800 ot./min. Vzhledem k malému objemu motoru ve vyšších otáčkách pochopitelně dochází k relativně strmému poklesu výkonnosti. |
I přesto se však podle nás jedná o jednu z nejpovedenějších vznětových jednotek ve své kategorii. Silným atributem je samozřejmě spotřeba pohonných hmot, kterou lze při umírněné jízdě udržovat pod pětilitrovou hranicí na stokilometrové trase. Ve městě si vůz řekne o 6 l/100 km, náš výsledný průměr se pohyboval kolem 5,5 l/100 km a nutno dodat, že jsme rio rozhodně nešetřili. Jízdní vlastnosti se nesou v duchu tvrdšího nastavení podvozkových prvků, zatáčky tak lze projíždět solidním tempem, daní za to je pochopitelně o něco zhoršený jízdní komfort. |
Svůj podíl na tom měly příplatková patnáctipalcová kola a to jak v pozitivním tak negativním smyslu. Kia Rio dobře drží stopu a chová se neutrálně i při vyšších rychlostech. |
Řidič by ale měl brát v úvahu koncepci automobilu a to zejména při rychlém dálničním tempu. V základní výbavě nechybí ABS ani EBD, naopak stabilizační systém EPS je na seznamu nadstandardní výbavy. Příznivou zprávou pro zájemce o tento vůz je pořizovací cena, která se v základní výbavě s motorem 1.5 CRDi pohybuje na úrovni 359 980 Kč. V této ceně je mimo jiné zahrnuta dvojice čelních airbagů a v neposlední řadě i manuální klimatizace. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Kia Rio 1.5 CRDi |
Motor |
Vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 1493 ccm. Nejvyšší výkon 81 kW při 4000/min. Největší točivý moment 220 N.m při 2000 ot./min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Pětistupňová přímo řazená převodovka. |
Podvozek |
Nezávislé zavěšení kol vpředu, McPherson, vzadu vlečná ramena. |
Karoserie |
Samonosná. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 176 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 s. Spotřeba paliva – město/mimo město/kombinovaná 5,6/4,0/4,6 l na 100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2500 mm. Celkové vnější rozměry 3990/1675/1470 mm. Palivová nádrž 45 l. |
Základní cena |
359 980 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Kia |
Model: | Rio |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.5 CRDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2006 |
Technické parametry |