„Automobily jsou řízeny lidmi, nikoliv opačně“ – to zda prémiový výrobce vozů Volvo skutečně dělá maximum pro radost z jízdy přesně tak, jak naznačuje tento reklamní slogan jsme se snažili zjistit v rámci redakčního testu osvědčeného automobilu Volvo S80 T5.
Okamžitě po usednutí do vozu jsme ocenili výbornou ergonomii, kterou jsou ostatně právě automobily Volvo tolik proslulé. Příjemné kožené čalounění sedadel v kombinace s dostatečně dlouhými sedáky ocení i řidiči vyššího vzrůstu. Množství ovladačů na středovém panelu vyžaduje chvíli zvyku a světlé provedení přístrojové desky se pod určitým úhlem pohledu a světelných podmínek nepříjemně odráží v čelním skle. Jak se v dané třídě sluší a patří interiér disponuje dostatečnou prostorností a to také na zadních sedadlech. |
Dohromady se zavazadlovým prostorem o objemu 460 litrů je vůz jako stvořený pro dlouhé cestování. S tím ostatně koresponduje nejen interiér, ale také motorizace a nastavení podvozku. |
Námi testované provedení bylo osazeno zážehovým přeplňovaným pětiválcem o objemu 2521 cm3 s řadovým umístěním válců. Nejvyšší výkon 154 kW při 5000 ot./min. stejně jako největší hodnota točivého momentu 320 N.m při 1500 – 4000 je solidním předpokladem pro opravdu svižné cestování. Pohonná jednotka skutečně nabízí vozu výbornou pružnost v širokém spektru otáček. To je pochopitelně dané především přeplňováním a v neposlední řadě i proměnným časováním sacích a výfukových ventilů. |
Motor pracuje velmi tiše a až při vysokých otáčkách proniká do interiéru výraznější akustický tón. Vůz okamžitě reaguje na jakékoli sešlápnutí plynového pedálu, předjíždění je tak s avizovaným Volvem bezproblémové. |
Hnací agregát dobře koresponduje se samočinnou převodovkou, která bohužel nenabízí možnost ručního řazení. Spotřeba pohonných hmot je výrazně závislá na způsobu jízdy. Při umírněné jízdě lze jezdit kolem 9 – 9,5 l/100 km, razantní styl však žádá až 16 l na 100 kilometrů. Samostatnou kapitolou je podvozek, který automobil rovněž předurčuje zejména pro dálniční jízdu a ostatní rychlostní komunikace. Relativně měkké nastavení tlumičů a vinutých pružin dobře žehlí výmoly letošní zimou poznamenaných silnicích. |
V zatáčkách se automobil chová spíše neutrálně, na extrémně rychlé průjezdy ale můžete kvůli zmiňovanému komfortnímu nastavení s klidem zapomenout. |
To je zkrátka daň za neobvyklé pohodlí a prostor. Atraktivitu modelové řady S80 navíc podtrhuje i příznivá cenová politika českého importéra. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Volvo S80 2.5T |
Motor |
Zážehový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2521 ccm. Nejvyšší výkon 154 kW při 5000/min. Největší točivý moment 320 N.m při 1500-4500/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Pětistupňová samočinná převodovka. |
Karoserie |
Čtyřdveřová, samonosná. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 225 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Kombinovaná spotřeba paliva 10 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2791 mm. Celkové vnější rozměry 4850/1833/1454 mm. Palivová nádrž 80 l. |
Základní cena |
1 213 000 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Volvo |
Model: | S80 |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | T5 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2006 |
Technické parametry |