Dálniční koráb - Volvo S80 2.5T (TEST)

Testy
06.04.2006

F T G

Dálniční koráb - Volvo S80 2.5T (TEST)

„Automobily jsou řízeny lidmi, nikoliv opačně“ – to zda prémiový výrobce vozů Volvo skutečně dělá maximum pro radost z jízdy přesně tak, jak naznačuje tento reklamní slogan jsme se snažili zjistit v rámci redakčního testu osvědčeného automobilu Volvo S80 T5.

 

Okamžitě po usednutí do vozu jsme ocenili výbornou ergonomii, kterou jsou ostatně právě automobily Volvo tolik proslulé. Příjemné kožené čalounění sedadel v kombinace s dostatečně dlouhými sedáky ocení i řidiči vyššího vzrůstu.

Množství ovladačů na středovém panelu vyžaduje chvíli zvyku a světlé provedení přístrojové desky se pod určitým úhlem pohledu a světelných podmínek nepříjemně odráží v čelním skle. Jak se v dané třídě sluší a patří interiér disponuje dostatečnou prostorností a to také na zadních sedadlech.

Dohromady se zavazadlovým prostorem o objemu 460 litrů je vůz jako stvořený pro dlouhé cestování. S tím ostatně koresponduje nejen interiér, ale také motorizace a nastavení podvozku.

Námi testované provedení bylo osazeno zážehovým přeplňovaným pětiválcem o objemu 2521 cm3 s řadovým umístěním válců. Nejvyšší výkon 154 kW při 5000 ot./min. stejně jako největší hodnota točivého momentu 320 N.m při 1500 – 4000 je solidním předpokladem pro opravdu svižné cestování.

Pohonná jednotka skutečně nabízí vozu výbornou pružnost v širokém spektru otáček. To je pochopitelně dané především přeplňováním a v neposlední řadě i proměnným časováním sacích a výfukových ventilů.

Motor pracuje velmi tiše a až při vysokých otáčkách proniká do interiéru výraznější akustický tón. Vůz okamžitě reaguje na jakékoli sešlápnutí plynového pedálu, předjíždění je tak s avizovaným Volvem bezproblémové.

Hnací agregát dobře koresponduje se samočinnou převodovkou, která bohužel nenabízí možnost ručního řazení. Spotřeba pohonných hmot je výrazně závislá na způsobu jízdy.

Při umírněné jízdě lze jezdit kolem 9 – 9,5 l/100 km, razantní styl však žádá až 16 l na 100 kilometrů. Samostatnou kapitolou je podvozek, který automobil rovněž předurčuje zejména pro dálniční jízdu a ostatní rychlostní komunikace. Relativně měkké nastavení tlumičů a vinutých pružin dobře žehlí výmoly letošní zimou poznamenaných silnicích.

V zatáčkách se automobil chová spíše neutrálně, na extrémně rychlé průjezdy ale můžete kvůli zmiňovanému komfortnímu nastavení s klidem zapomenout.

To je zkrátka daň za neobvyklé pohodlí a prostor. Atraktivitu modelové řady S80 navíc podtrhuje i příznivá cenová politika českého importéra.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Volvo S80 2.5T

Motor

Zážehový přeplňovaný pětiválec o zdvihovém objemu 2521 ccm. Nejvyšší výkon 154 kW při 5000/min. Největší točivý moment 320 N.m při 1500-4500/min.

Převodné ústrojí

Přední poháněná náprava. Pětistupňová samočinná převodovka.

Karoserie

Čtyřdveřová, samonosná.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost 225 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Kombinovaná spotřeba paliva 10 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2791 mm. Celkové vnější rozměry 4850/1833/1454 mm. Palivová nádrž 80 l.

Základní cena

1 213 000 Kč

Základní parametry
Výrobce:Volvo
Model:S80
Karosérie:Sedan
Motor:T5
Palivo:benzín
Rok výroby:2006
Technické parametry

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -