Lexus RX 350h – komfortní základ

Testy
05.07.2025

F T G

Lexus RX 350h – komfortní základ

Tři hybridní motorizace v nabídce, pohon všech čtyř kol a nejmodernější elektronické systémy. Pátá generace modelu Lexus RX kombinuje kompaktní proporce s prostorným interiérem a komfortními jízdními vlastnostmi. Měli jsme možnost vyzkoušet verzi vybavenou základním hybridním pohonem, avšak ve sportovně laděném provedení F Sport.

Model Lexus RX se poprvé představil už v roce 1998, nicméně opravdový celosvětový úspěch mu zajistila až druhá generace, která debutovala v roce 2003. V roce 2005 následovala premiéra verze RX 400h, prvního hybridního SUV v segmentu luxusních značek. V následujících letech přicházely postupné modernizace, jež přinesly nové motorizace, nejmodernější technologie a také odvážné úpravy designu. Aktuální pátá generace RX pak znamená zřejmě nejzásadnější proměnu od samotného vzniku tohoto úspěšného modelu.

Osobitý charakter

Po stránce vzhledu sází nový Lexus RX na dynamičtější kompaktní siluetu, která je postavena na moderní platformě TNGA-K. Oproti minulé generaci přináší vyšší torzní tuhost, snížené těžiště o 15 milimetrů a tím i citelně lepší jízdní stabilitu. Inženýrům se navíc podařilo snížit hmotnost vozu o výrazných 90 kilogramů, což se pozitivně odráží na ovladatelnosti i spotřebě.

Díky absenci sedmimístné varianty konstruktéři mohli zvolit sportovnější linii střechy, která se směrem dozadu elegantně svažuje. Přední část působí velmi elegantně a to hlavně díky lakované přední masce v barvě karoserie. Od varianty Comfort Plus jsou k dispozici moderní Tri-LED světlomety se samočinným přepínáním dálkového režimu a výraznými LED směrovkami.

Rozměry karoserie jsou na SUV daného segmentu dostatečné. Vůz na délku měří 4 890 mm a díky delšímu rozvoru a zkrácenému zadnímu převisu se auto chlubí vyváženými proporcemi. Širší rozchod kol vizuálně podtrhuje robustní a dynamický postoj. Tradiční logo na pátých dveřích Lexus nahradil nápisem, přesně v souladu s posledními trendy.

Obecně se vzhled páté generace nese ve znamení elegance a decentnosti. I přes absenci ostrých linií a extravagantních prolisů si vůz uchovává osobitý charakter. Mezi netradiční prvky patří například kliky dveří s elektrickým odjištěním tlačítkem, známé již z menšího modelu NX.

Luxus a prostor

Interiér Lexusu RX zaujme nejen velkorysou nabídkou prostoru, ale také moderním a velmi atraktivním pojetím palubní desky. Design jednoznačně navazuje na styl posledních modelů značky a zároveň reflektuje současné trendy v prémiovém segmentu. Výrobce si zaslouží uznání za výběr špičkových materiálů, které zpracováním i na dotek splňují vysoké nároky.

Komfort cestujících posouvají na vyšší úroveň mimořádně pohodlná sedadla s elektrickým nastavením v osmi směrech, vyhříváním i ventilací. Cestující na zadních místech si rovněž přijdou na své. Kromě velkorysého prostoru mají k dispozici elektricky stavitelný sklon opěradel, vyhřívání i ventilaci.

Dominantou přístrojové desky je rozměrný čtrnáctipalcový dotykový displej multimediálního systému, který plynule navazuje na digitální přístrojový panel. Ovládání je díky dotykové obrazovce podstatně intuitivnější než u předchůdce, který používal poněkud komplikovaný touchpad. V dolní části obrazovky se nachází praktická lišta pro obsluhu klimatizace a souvisejících funkcí. Základní nastavení, například teplotu nebo vyhřívání skel, je stále možné ovládat klasickými tlačítky, což zvyšuje ergonomii. Infotainment boduje nejen přehlednou grafikou, ale i rychlými reakcemi. Vyšší specifikace samozřejmě nabízejí také barevný head-up displej, přes který lze pohodlně měnit jízdní režimy nebo nastavovat audiosystém.

V otázce prostoru Lexus RX rozhodně nezklame. Cestující vpředu i vzadu mají nadstandardní místo pro nohy i ramena. Překvapivé je, že ani verze s velkým panoramatickým střešním oknem nijak zásadně neomezuje prostor nad hlavou na zadních sedadlech. Díky prodlouženému rozvoru si pasažéři vzadu užívají dostatek místa v oblasti kolen.

Zavazadlový prostor pojme 612 litrů nákladu. Variabilita je podpořena dělením zadních opěradel, jejichž sklon lze elektricky přizpůsobit aktuálním potřebám. Rovná plocha zavazadelníku navíc usnadňuje převoz většího nákladu.

Základní 350h jako optimální motorizace

Lexus RX v aktuální generaci nabízí zákazníkům výběr ze tří variant hybridního pohonu, které nesou označení RX 350h, RX 450h+ a RX 500h. V našem redakčním testu jsme se zaměřili na základní verzi RX 350h, jejímž základem je atmosféricky plněný benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru. Dvojice elektromotorů nejen podporuje spalovací jednotku, ale zároveň obstarává pohon všech kol. Přenos výkonu zajišťuje elektronicky řízená převodovka typu e-CVT s plynule měnitelným převodem.

Samotný benzinový motor poskytuje maximální výkon 140 kW a nejvyšší točivý moment 239 Nm. Přední elektromotor přidává dalších 134 kW, zatímco zadní nápravu pohání agregát s výkonem 40 kW. Systémový výkon hybridního ústrojí činí solidních 184 kW (270 Nm). Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne RX 350h za 7,9 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h.

V reálném provozu tato kombinace poskytuje dostatečný výkon pro běžné cestování i svižné předjíždění. Přesto při prudké akceleraci umí být zvuk vytočeného čtyřválce v kombinaci s převodovkou e-CVT méně příjemný. Palec nahoru Lexus zaslouží za perfektní odhlučnění. Vibrace čelního skla i zadních dveří předchozí generace byly účinně potlačeny a interiér působí kultivovaněji než dříve.

Jedním z hlavních benefitů testované verze RX 350h je nízká spotřeba paliva. Při běžném jízdním režimu se vůz pohybuje mezi 6–7 litry na 100 km, a ve městě se lze dostat dokonce k pětilitrové hranici. Naopak při rychlé dálniční jízdě spotřeba logicky stoupá nad 8 l/100 km. Díky palivové nádrži o objemu 65 litrů poskytuje Lexus nadprůměrný dojezd bez nutnosti častých zastávek na tankování.

Především komfort

Adaptivní podvozek Lexusu RX dobře žehlí nerovnosti našich silnic, k čemuž přispívají i majestátní kola testovaného vozu o velikosti 21 palců. I díky nim působí podvozek relativně tuhým dojmem, což má pozitivní vliv na jízdní stabilitu. V zatáčkách se karosérie naklání jen minimálně, na limitu se však projeví dvoutunová hmotnost vozu. Lexus se nezalekne ani povrchu se sníženou adhezí, kde rozhodně přijde vhod pohon všech čtyř kol.

I přes absenci natáčecích zadních kol, která je výsadou modelu RX 500h, se testovaný model chová dostatečně agilně. Jízda s ním je navíc velice relaxační a to především díky omezení jakýchkoliv rušivých elementů zvenčí. Na sofistikovaném odhlučnění nové generace RX konstruktéři opět zapracovali a výsledek stojí za to.

Námi zkoušený model byl vybaven řadou pokrokových asistentů. Horkou novinkou je například proaktivní asistent řízení, který radarem sleduje, co se děje před vozem a na základě těchto informací pomáhá přizpůsobit rychlost jízdy. Samočinně tedy například dokáže zpomalit před prudkou zatáčkou nebo kruhovým objezdem. Akustické upozornění na únavu řidiče (a to i v případě delšího pohledu do zpětného zrcátka atd.) nebo překročení povolené rychlosti však občas dokáže znepříjemnit klid a pohodu v kabině. Naštěstí lze tyto pomocníky deaktivovat prostřednictvím infotainmentu.

Resumé

Lexus RX 350h představuje sebevědomé prémiové SUV, které sází na skvěle sladěný hybridní pohon. Základní motorizace sice nenadchne kdovíjakou dynamikou, její hlavní předností je ovšem mimořádně kultivovaný chod a úsporný provoz.  V kombinaci s prostorným, špičkově odhlučněným a velmi pohodlným interiérem je tento model ideálním parťákem na dlouhé cesty i každodenní popojíždění po městě. Vysoký standard komfortní výbavy umí hýčkat posádku a potvrzuje prémiový dojem z vozu. V rámci právě probíhající letní akci Takumi Edition startuje cenovka základního modelu RX 350h Comfort na atraktivních 1 599 000 Kč.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Lexus
Model:RX
Karosérie:SUV
Motor:350h
Palivo:hybrid
Rok výroby:2025
Technické parametry
Typ motoru:Atmosférický zážehový + 2x elektromotor
Válce:4
Objem motoru:2487 ccm
Nejvyšší výkon:140 / 6000 přepočtený výkon soustavy 184 / - [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:270 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:200 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:7,9 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 6,3 l, kWh
Velikost zav. prostoru:612 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):65
Pohotovostní hmotnost:2040 Kg
Nosnost:620 Kg
Základní cena:1 599 000 Kč (RX 350h, Comfort, akční cena – Takumi Edition)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 599 000 Kč

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -