Peugeot 3008 Hybrid 145 e-DCS6 – krasavec s prémiovým interiérem

Testy
01.06.2025

F T G

Peugeot 3008 Hybrid 145 e-DCS6 – krasavec s prémiovým interiérem

Třetí generace Peugeotu 3008 je extravagantní SUV s výrazně klesající linií střechy. Pro redakční test jsme tentokrát zvolili základní motorizaci v podobě mild-hybridu. Jak se s ním jezdí?

Příběh modelu Peugeot 3008 je svým vývojem poměrně netradiční. Na začátku šlo o poněkud netypický, ale velmi praktický mix SUV a MPV. Druhá generace už vsadila na konvenčnější podobu – představila se jako klasické SUV spadající do nižší střední třídy. A nejnovější, třetí generace? Ta udělala další výrazný krok – přetvořila se v elegantní SUV ve stylu kupé s důrazem na styl.

Odvaha a styl

Současný Peugeot 3008 se odvrací od tradičních SUV tvarů a přináší svěží a dynamický vzhled. Místo klasických proporcí sází na elegantní linie, které zdůrazňují moderní pojetí designu i technickou vyspělost. Významným prvkem při jeho navrhování byla aerodynamika – snížený profil karoserie, důkladně zakrytý podvozek a detailně propracovaná příď přispívají k výborné hodnotě součinitele odporu vzduchu Cx 0,28. Díky tomu patří nový 3008 k aerodynamicky nejefektivnějším vozům ve své třídě.

Předek vozu odkazuje na menší model 2008, ovšem přidává sebevědomější postoj a nové prvky, jako je světelný podpis ve tvaru tygřích drápů a lesklý černý pás propojující světlomety. Zadní část upoutá masivní spodní sekcí a ostře klesající linií střechy, typickou pro SUV-kupé. Všechny verze jsou vybaveny LED technologií, přičemž vyšší specifikace disponují adaptivními pixelovými světlomety s inteligentním řízením světelného kuželu – v reálném provozu se osvědčily jako velmi účinné.

Stylově odvážný exteriér má však i svou daň – z hlediska praktičnosti přináší ústupky, zejména ve zpětném výhledu. Zadní okno je výrazně zúžené, což omezuje vizuální kontrolu prostoru za vozem. Přestože si vůz zachovává kompaktní rozměry (délka 454 cm, šířka 189 cm, výška 164 cm), jeho sportovní silueta jasně ukazuje, že nový 3008 klade důraz především na design a image.

Originální vnitřní prostor

Interiér Peugeotu 3008 působí na první pohled prémiově a technologicky vyspěle. Hlavní pozornost na sebe strhává rozměrný 21palcový panoramatický displej, který se plynule rozprostírá po celé šířce přístrojové desky – od oblasti za volantem až po střed konzole. Elegantní LED ambientní podsvícení pod ním vytváří efektní „vznášející se“ dojem, který podtrhuje moderní atmosféru kabiny.

Tento širokoúhlý displej je nedílnou součástí konceptu i-Cockpit, jenž spojuje zvýšený digitální přístrojový štít a kompaktní volant s horní i dolní zploštělou částí. Výsledkem je netradiční, ale osobitý způsob ovládání, který sice přináší řidiči jedinečný zážitek z jízdy, ovšem může vyžadovat určitý kompromis v nastavení volantu, což nemusí každému vyhovovat. Displej je navíc mírně natočen směrem k řidiči, čímž se zlepšuje čitelnost i ovladatelnost, ale zároveň se tím snižuje komfort pro spolujezdce – ten má při ovládání například navigace horší přístup.

Levá část obrazovky je vyhrazena pro jízdní data – rychlost, stav asistenčních systémů nebo tok energie u elektrické verze. Pravá strana pak slouží jako dotykové rozhraní pro ovládání komfortních funkcí, jako jsou klimatizace, navigace či multimédia. Ve středové části palubní desky jsou umístěny i-Toggles – dotykové zkratky, které si může uživatel nakonfigurovat podle svých preferencí. Robustní středový tunel pak kombinuje funkční prvky s úložnými prostory. Již základní varianta Allure je vybavena systémem i-Connect, který podporuje bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto.

Jako celek nabízí Peugeot 3008 prostor odpovídající standardům své kategorie. V přední části se řidič i spolujezdec ocitají v poměrně členitém a obklopujícím prostředí, které evokuje pocit uzavřeného kokpitu. Pro někoho to může představovat výhodu, jiní však mohou postrádat větší vzdušnost a otevřenost interiéru. Zadní cestující mají méně místa pro kolena i nad hlavou. Zavazadlový prostor o objemu 520 litrů je srovnatelný s tradičními SUV od většiny konkurentů.

Hybrid 145 jako základní volba

Nová platforma umožňuje integraci různých typů pohonů včetně elektrického. Základ nabídky tvoří mild-hybridní tříválcový motor spojený s automatickou dvouspojkovou převodovkou. Na opačném konci spektra najdeme plně elektrickou variantu, která využívá 400V architekturu a nabízí technologii V2L (Vehicle-to-Load) pro napájení externích zařízení. Zanedlouho se přidá plug-in hybrid kombinující spalovací a elektrický pohon s celkovým výkonem 195 koní.

Testovaný mild-hybrid využívá 48V akumulátor s kapacitou 432 Wh. V minulosti byla tato pohonná jednotka označována jako Hybrid 136 e-DCS6, hlavním rozdílem je však pouze změna obchodního označení. Srdcem pohonného systému je přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech s nejvyšším výkonem 100 kW a maximálním točivým momentem 230 Nm. Benzinová pohonná jednotka spolupracuje s elektromotorem o nejvyšším výkonu 15,6 kW a točivém momentu 51 Nm. Zajímavostí je, že elektromotor byl uložen přímo do šestistupňové převodovky e-DSC6. Pohonný systém poskytuje vozu maximální kombinovaný výkon 107 kW.

Elektrický pohon spalovacímu motoru zajišťuje větší točivý moment v nízkých otáčkách. Hlavní úspory přináší motor především při jízdě ve městě, kde lze více než 50% času jezdit čistě na elektrický pohon. A tedy s nulovými emisemi. Na dálnici se efektivita hybridního pohonu samozřejmě snižuje. I tady však přináší avizované řešení úspory. Při uvolnění pedálu akcelerátoru ve vyšších rychlostech se totiž spalovací jednotka úplně zastaví. Dobíjení lithium-iontové baterie probíhá především při zpomalování respektive brzdění.

V praxi je jízda s Peugeotem 3008 příjemnou záležitostí, automobil se rozjíždí tiše a lineárně zatahuje z nízkých otáček. Pouze občas se projeví cukáním při popojíždění, což podle nás ovlivňuje hlavně automatická převodovka respektive její naladění. Především ve městě je znát časté zapojení elektromotoru. Na přístrojové desce lze sledovat zobrazení toku energie, úrovně nabití akumulátoru a v neposlední řadě také procenta vzdálenosti ujeté v elektrickém režimu.

Dynamické vlastnosti vozu jsou dostatečné, pocitově elektromotor příjemně kompenzuje limity zátahu turbodmychadla benzinové pohonné jednotky. Jednou z hlavních předností zkoušeného mild-hybridu je i spotřeba pohonných hmot.

V kombinovaném režimu jsme s autem jezdili kolem 5,9 l/100 km, což je perfektní hodnota. Ve městě je nutné počítat s apetitem kolem 5,6 litrů, na dálnici pak s průměrem kolem 6,5 l na sto kilometrů. Palivová nádrž o objemu 55 litrů zajišťuje vozu slušný dojezd na jedno natankování.  

Na silnici

Podvozek Peugeotu 3008 je komfortní a to i devatenáctipalcových kolech námi testovaného vozu. Auto zároveň dokáže účinně filtrovat nerovnosti našich a pochvalu zaslouží i celková tuhost karosérie. V zatáčkách se karosérie minimálně naklání a působí obratným dojmem. Ani při svižném průjezdu oblouky vůz neztrácí přilnavost, pokud nejde o extrémní situace.

Řízení je přesně a palec nahoru zaslouží i posilovač řízení, který není příliš účinný. Zkrátka optimální naladění pro vůz daného segmentu. Brzdy se dobře dávkují a fungují bez zaváhání i při razantním brzdění.

Resumé

Peugeot 3008 patří mezi designově nejodvážnější SUV ve své třídě a osloví především zákazníky hledající styl, pohodlí a moderní technologie. Interiér působí až překvapivě prémiově a po stránce zpracování i výbavy může směle konkurovat i výrazně dražším značkám. Silné stránky modelu spočívají v komfortním podvozku, osobitém vzhledu a pokročilém infotainmentu. Základní pohonná jednotka nabízí dostatečnou dynamiku a relativně úsporný provoz. Některé zájemce může zklamat absence silnějšího spalovacího motoru. Kdo touží po výraznějším dynamickém zážitku, musí tak sáhnout po elektrické verzi.

Tým AUTOINDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:3008
Karosérie:SUV
Motor:Hybrid 145 e-DCS6
Palivo:hybrid
Rok výroby:2025
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný zážehový + elektromotor
Válce:3
Objem motoru:1199 ccm
Nejvyšší výkon:100 / 5500 přepočtený výkon soustavy 107 / - [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:230 / 1750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:201 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:10,2 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 5,4 l, kWh
Velikost zav. prostoru:520 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):55
Pohotovostní hmotnost:1648 Kg
Nosnost:432 Kg
Základní cena:749 000 Kč (Hybrid 145 e-DCS6, Allure, akční cena)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:749 000 Kč

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -