Peugeot Boxer ve verzi Furgon patří mezi stálice v segmentu lehkých užitkových vozů. Testované provedení s délkou L3 a výškou H2 nabídne uživatelům praktický nákladový prostor o objemu 13 m³, což z něj činí vhodného partnera pro každodenní pracovní nasazení. Testovali jsme variantu s nejsilnější variantou vznětového motoru 2.2 BlueHDI, která nabízí maximální výkon 180 koní.
Užitkový Boxer si za léta na trhu vybudoval silné postavení a stabilní zákaznickou základnu. Současná generace je v nabídce již od roku 2006, přičemž v průběhu let prošla několika modernizačními zásahy. Významná aktualizace přišla v roce 2014, kdy vůz dostal výrazně přepracovaný design i techniku. V roce 2016 pak nabídku rozšířil nový vznětový motor v několika výkonových variantách. Nedávné omlazení se zaměřilo zejména na elektrifikaci pohonů. Nenechte se ale mýlit, i spalovací verze se chlubí novým vzhledem.
Na první pohled je zřejmé, že nedávný facelift přinesl Peugeotu Boxer sebevědomější vzhled. Je to dáno především díky přepracovanému přednímu nárazníku, nově tvarovaným zpětným zrcátkům a výraznější masce chladiče, která nyní nese lakování v barvě karoserie. Integrované aktivní klapky automaticky upravují proudění vzduchu podle aktuální potřeby chlazení, čímž přispívají k lepší aerodynamice a úspornějšímu provozu.
Zásadní proměnou prošlo také osvětlení – vůz je nyní vybaven moderními full LED světlomety vpředu a přepracovanými zadními světly. Nechybí ani nové logo značky, sjednocující Boxer s aktuální vizuální identitou Peugeotu napříč modelovou řadou. Přestože se jedná o ryze užitkový model s dlouhou a vysokou karoserií, design působí překvapivě vyváženě. Zaoblená příď a decentní prolisy na bocích vizuálně odlehčují celkovou siluetu a dělí karoserii na opticky menší segmenty.
Boxer je dostupný v široké paletě variant — ve třech délkách/výškách a s dvěma rozvory kol (3,45 m a 4,035 m). Kromě testované varianty Furgon s uzavřeným nákladovým prostorem si zákazníci mohou vybrat také verzi Polocombi, které přepraví více osob, klasický valník nebo podvozek s plošinou připravený k individuální dostavbě.
Jednotlivé verze se liší podle nosnosti, což souvisí i s požadavky na řidičské oprávnění. Náš testovaný model byl označen jako Furgon 3500, jehož celková hmotnost činí 3,5 tuny a užitečná hmotnost v konfiguraci L3H2 s motorem BlueHDi 180 dosahuje 1365 kg. Základ představuje Furgon 3000, zatímco verze 3300, 3500, 4350 a 4400 nabízejí vyšší nosnost, přičemž pro řízení dvou posledně zmiňovaných variant je nutné vlastnit řidičské oprávnění skupiny C.
Interiér vozu je navržen s důrazem na funkčnost. Řidiče potěší výborný výhled z vozu a pohodlná sedadla s optimální tuhostí, která zvládnou i delší jízdy bez výrazné únavy. Vyšší komfort zajistí odpružené sedadlo řidiče s možností váhové regulace a plnými opěrkami hlavy. Na přání jsou k dispozici i vyhřívaná sedadla.
V omlazené verzi se Peugeot Boxer může pochlubit technologickou výbavou, která byla donedávna výsadou osobních vozů. K výbavovým prvkům patří elektrická parkovací brzda, plně digitální přístrojový štít a centrální desetipalcový dotykový displej infotainmentu. Nechybí ani pokročilé asistenční systémy, jako je sledování únavy řidiče, rozpoznávání dopravních značek či autonomní nouzové brzdění schopné detekovat chodce i cyklisty. Komfort i bezpečnost při jízdě dále zvyšuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, který výrazně usnadňuje jízdu v hustém provozu.
Palubní deska působí robustně a přehledně. Přestože jsou použité materiály převážně tvrdé plasty, jejich zpracování odpovídá nárokům pracovního provozu. Ovladač automatické převodovky testovaného vozu byl výhodně umístěn na středovém panelu a celý přístrojový štít nabízí dobrou čitelnost. V základní výbavě nechybí stabilizační systém ESP s funkcí nouzového brzdění. Praktické detaily, jako je úložný prostor na dokumenty nebo psací plocha v opěradle sedadla, potěší především profesionální řidiče.
Standardně dodávaný audiosystém nabízí funkci Bluetooth handsfree a možnost rozšíření o digitální tuner DAB. Výčet volitelné výbavy je poměrně rozsáhlý – zahrnuje mimo jiné parkovací kameru, asistenta parkování nebo programovatelné nezávislé topení. Praktické jsou také boční posuvné dveře na levé straně, které však nejsou součástí standardní výbavy – v základu je přístup pouze zprava. Pro usnadnění manipulace s nákladem nechybí ani centrální zamykání s možností samostatného ovládání dveří nákladového prostoru.
O pohon testovaného vozu se stará osvědčený čtyřválcový motor z řady BlueHDI ve své nejvýkonnější specifikaci – s výkonem 130 kW a kombinovaný s automatickou převodovkou EAT8. Jednotka nabízí dostatek síly pro svižnou jízdu i při plném zatížení a díky vyššímu točivému momentu působí podstatně uvolněněji než slabší varianty. Přestože si motor zachoval poněkud hrubší akustický projev typický pro užitkové vozy, není jej nutné zbytečně vytáčet, což přispívá k celkově kultivovanějšímu dojmu při jízdě.
Při dálničním tempu 130 km/h motor točí lehce pod 2400 ot./min., aniž by ztrácel sílu. Maximální rychlost je výrobcem stanovena na 169 km/h. Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje v rozmezí 9 - 10 l/100 km. Ve městě se apetit zvyšuje zhruba o jeden litr na sto kilometrů. S ohledem na palivovou nádrž o objemu 90 litrů, poskytuje Peugeot Boxer solidní jízdní dosah bez natankování.
Podvozek testovaného vozu je dimenzován s ohledem na vyšší hmotnost nákladu, což se projevuje zejména na chování zadní nápravy. Právě při plném či částečném zatížení vůz působí nejvyváženěji. Tlumiče si s hmotností snadno poradí a zadní část vozu zůstává stabilní i na rozbitém povrchu, bez nepříjemného odskakování. Celkový jízdní komfort je velmi dobrý i při jízdě po méně kvalitních komunikacích, což ocení zejména řidiči ve flotilovém provozu.
Karoserie si i přes větší rozměry udržuje slušnou míru stability. Příčné náklony v zatáčkách nejsou přehnané a díky velkému rejdovému úhlu je vůz překvapivě obratný i v městském provozu. Řízení má sice delší převod, což vyžaduje více práce s volantem, nicméně posilovač je příjemně účinný a eliminuje nadměrnou námahu. Brzdy si zaslouží uznání, mají přesný nástup, dobře se dávkují a ani při opakovaném zatížení neztrácí účinnost.
Peugeot Boxer ve variantě Furgon 3500 L3H2 s motorem BlueHDI 180 potvrzuje svou pověst spolehlivého a úsporného užitkového vozu. Nabízí velkorysý nákladový prostor, solidní dynamiku a kultivovaný projev pohonné jednotky. V městském provozu potěší nečekanou obratností, za kterou stojí přesné řízení s dobře nastaveným posilovačem. Ani delší trasy pro něj nepředstavují problém a posádce poskytuje slušný komfort a stabilitu.
Základní provedení s kratší karoserií L2H1 a motorem BlueHDI 120 začíná na částce 805 000 Kč bez DPH. Testovaná verze 3500 L3H2 s nejvýkonnějším motorem BlueHDI 180 EAT8 pak vychází na 1 065 900 Kč. Vzhledem k prostoru, výbavě i celkovému zpracování jde o velmi konkurenceschopnou nabídku v segmentu lehkých užitkových vozů. Silnou pozici modelu Boxer na trhu navíc podporuje i úspěch jeho technických sourozenců – Citroenu Jumper a Fiatu Ducato, což svědčí o dlouholeté zkušenosti této průmyslové aliance v oblasti užitkových vozů.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | Boxer Furgon 3500 L3H2 |
Karosérie: | Užitkový vůz |
Motor: | BlueHDI 180 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2025 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný vznětový |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 2179 ccm |
Nejvyšší výkon: | 132 / 3500 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 450 / 1500 - 1750 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 169 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | N/A s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 8,8 - 10 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 13000 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 13000 |
Pohotovostní hmotnost: | 2135 Kg |
Nosnost: | 1365 Kg |
Základní cena: | 805 000 Kč (Furgon 3000 L2H1, BlueHDI 120) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 990 000 Kč (Furgon 3500 L3H2, BlueHDI 180) |