Peugeot Boxer Furgon 3500 L3H2 BlueHDi 180 EAT8 – pracovní klasika ve vylepšené formě

Testy
22.05.2025

F T G

Peugeot Boxer Furgon 3500 L3H2 BlueHDi 180 EAT8 – pracovní klasika ve vylepšené formě

Peugeot Boxer ve verzi Furgon patří mezi stálice v segmentu lehkých užitkových vozů. Testované provedení s délkou L3 a výškou H2 nabídne uživatelům praktický nákladový prostor o objemu 13 m³, což z něj činí vhodného partnera pro každodenní pracovní nasazení. Testovali jsme variantu s nejsilnější variantou vznětového motoru 2.2 BlueHDI, která nabízí maximální výkon 180 koní.

Užitkový Boxer si za léta na trhu vybudoval silné postavení a stabilní zákaznickou základnu. Současná generace je v nabídce již od roku 2006, přičemž v průběhu let prošla několika modernizačními zásahy. Významná aktualizace přišla v roce 2014, kdy vůz dostal výrazně přepracovaný design i techniku. V roce 2016 pak nabídku rozšířil nový vznětový motor v několika výkonových variantách. Nedávné omlazení se zaměřilo zejména na elektrifikaci pohonů. Nenechte se ale mýlit, i spalovací verze se chlubí novým vzhledem.   

Praktičnost v dynamickém kabátě

Na první pohled je zřejmé, že nedávný facelift přinesl Peugeotu Boxer sebevědomější vzhled. Je to dáno především díky přepracovanému přednímu nárazníku, nově tvarovaným zpětným zrcátkům a výraznější masce chladiče, která nyní nese lakování v barvě karoserie. Integrované aktivní klapky automaticky upravují proudění vzduchu podle aktuální potřeby chlazení, čímž přispívají k lepší aerodynamice a úspornějšímu provozu.

Zásadní proměnou prošlo také osvětlení – vůz je nyní vybaven moderními full LED světlomety vpředu a přepracovanými zadními světly. Nechybí ani nové logo značky, sjednocující Boxer s aktuální vizuální identitou Peugeotu napříč modelovou řadou. Přestože se jedná o ryze užitkový model s dlouhou a vysokou karoserií, design působí překvapivě vyváženě. Zaoblená příď a decentní prolisy na bocích vizuálně odlehčují celkovou siluetu a dělí karoserii na opticky menší segmenty.

Boxer je dostupný v široké paletě variant — ve třech délkách/výškách a s dvěma rozvory kol (3,45 m a 4,035 m). Kromě testované varianty Furgon s uzavřeným nákladovým prostorem si zákazníci mohou vybrat také verzi Polocombi, které přepraví více osob, klasický valník nebo podvozek s plošinou připravený k individuální dostavbě.

Jednotlivé verze se liší podle nosnosti, což souvisí i s požadavky na řidičské oprávnění. Náš testovaný model byl označen jako Furgon 3500, jehož celková hmotnost činí 3,5 tuny a užitečná hmotnost v konfiguraci L3H2 s motorem BlueHDi 180 dosahuje 1365 kg. Základ představuje Furgon 3000, zatímco verze 3300, 3500, 4350 a 4400 nabízejí vyšší nosnost, přičemž pro řízení dvou posledně zmiňovaných variant je nutné vlastnit řidičské oprávnění skupiny C.

Interiér vozu je navržen s důrazem na funkčnost. Řidiče potěší výborný výhled z vozu a pohodlná sedadla s optimální tuhostí, která zvládnou i delší jízdy bez výrazné únavy. Vyšší komfort zajistí odpružené sedadlo řidiče s možností váhové regulace a plnými opěrkami hlavy. Na přání jsou k dispozici i vyhřívaná sedadla.

V omlazené verzi se Peugeot Boxer může pochlubit technologickou výbavou, která byla donedávna výsadou osobních vozů. K výbavovým prvkům patří elektrická parkovací brzda, plně digitální přístrojový štít a centrální desetipalcový dotykový displej infotainmentu. Nechybí ani pokročilé asistenční systémy, jako je sledování únavy řidiče, rozpoznávání dopravních značek či autonomní nouzové brzdění schopné detekovat chodce i cyklisty. Komfort i bezpečnost při jízdě dále zvyšuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, který výrazně usnadňuje jízdu v hustém provozu.

Palubní deska působí robustně a přehledně. Přestože jsou použité materiály převážně tvrdé plasty, jejich zpracování odpovídá nárokům pracovního provozu. Ovladač automatické převodovky testovaného vozu byl výhodně umístěn na středovém panelu a celý přístrojový štít nabízí dobrou čitelnost. V základní výbavě nechybí stabilizační systém ESP s funkcí nouzového brzdění. Praktické detaily, jako je úložný prostor na dokumenty nebo psací plocha v opěradle sedadla, potěší především profesionální řidiče.

Standardně dodávaný audiosystém nabízí funkci Bluetooth handsfree a možnost rozšíření o digitální tuner DAB. Výčet volitelné výbavy je poměrně rozsáhlý – zahrnuje mimo jiné parkovací kameru, asistenta parkování nebo programovatelné nezávislé topení. Praktické jsou také boční posuvné dveře na levé straně, které však nejsou součástí standardní výbavy – v základu je přístup pouze zprava. Pro usnadnění manipulace s nákladem nechybí ani centrální zamykání s možností samostatného ovládání dveří nákladového prostoru.

Výkonný turbodiesel s kultivovaným projevem

O pohon testovaného vozu se stará osvědčený čtyřválcový motor z řady BlueHDI ve své nejvýkonnější specifikaci – s výkonem 130 kW a kombinovaný s automatickou převodovkou EAT8. Jednotka nabízí dostatek síly pro svižnou jízdu i při plném zatížení a díky vyššímu točivému momentu působí podstatně uvolněněji než slabší varianty. Přestože si motor zachoval poněkud hrubší akustický projev typický pro užitkové vozy, není jej nutné zbytečně vytáčet, což přispívá k celkově kultivovanějšímu dojmu při jízdě.

Při dálničním tempu 130 km/h motor točí lehce pod 2400 ot./min., aniž by ztrácel sílu. Maximální rychlost je výrobcem stanovena na 169 km/h. Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje v rozmezí 9 - 10 l/100 km. Ve městě se apetit zvyšuje zhruba o jeden litr na sto kilometrů. S ohledem na palivovou nádrž o objemu 90 litrů, poskytuje Peugeot Boxer solidní jízdní dosah bez natankování.

Podvozek testovaného vozu je dimenzován s ohledem na vyšší hmotnost nákladu, což se projevuje zejména na chování zadní nápravy. Právě při plném či částečném zatížení vůz působí nejvyváženěji. Tlumiče si s hmotností snadno poradí a zadní část vozu zůstává stabilní i na rozbitém povrchu, bez nepříjemného odskakování. Celkový jízdní komfort je velmi dobrý i při jízdě po méně kvalitních komunikacích, což ocení zejména řidiči ve flotilovém provozu.

Karoserie si i přes větší rozměry udržuje slušnou míru stability. Příčné náklony v zatáčkách nejsou přehnané a díky velkému rejdovému úhlu je vůz překvapivě obratný i v městském provozu. Řízení má sice delší převod, což vyžaduje více práce s volantem, nicméně posilovač je příjemně účinný a eliminuje nadměrnou námahu. Brzdy si zaslouží uznání, mají přesný nástup, dobře se dávkují a ani při opakovaném zatížení neztrácí účinnost.

Resumé

Peugeot Boxer ve variantě Furgon 3500 L3H2 s motorem BlueHDI 180 potvrzuje svou pověst spolehlivého a úsporného užitkového vozu. Nabízí velkorysý nákladový prostor, solidní dynamiku a kultivovaný projev pohonné jednotky. V městském provozu potěší nečekanou obratností, za kterou stojí přesné řízení s dobře nastaveným posilovačem. Ani delší trasy pro něj nepředstavují problém a posádce poskytuje slušný komfort a stabilitu.

Základní provedení s kratší karoserií L2H1 a motorem BlueHDI 120 začíná na částce 805 000 Kč bez DPH. Testovaná verze 3500 L3H2 s nejvýkonnějším motorem BlueHDI 180 EAT8 pak vychází na 1 065 900 Kč. Vzhledem k prostoru, výbavě i celkovému zpracování jde o velmi konkurenceschopnou nabídku v segmentu lehkých užitkových vozů. Silnou pozici modelu Boxer na trhu navíc podporuje i úspěch jeho technických sourozenců – Citroenu Jumper a Fiatu Ducato, což svědčí o dlouholeté zkušenosti této průmyslové aliance v oblasti užitkových vozů.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:Boxer Furgon 3500 L3H2
Karosérie:Užitkový vůz
Motor:BlueHDI 180
Palivo:nafta
Rok výroby:2025
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový
Válce:4
Objem motoru:2179 ccm
Nejvyšší výkon:132 / 3500 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:450 / 1500 - 1750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:169 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:N/A s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 8,8 - 10 l, kWh
Velikost zav. prostoru:13000 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):13000
Pohotovostní hmotnost:2135 Kg
Nosnost:1365 Kg
Základní cena:805 000 Kč (Furgon 3000 L2H1, BlueHDI 120)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:990 000 Kč (Furgon 3500 L3H2, BlueHDI 180)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -