Peugeot 308 SW láká především zájemce o praktický vůz nižší střední třídy s extravagantním designem. Jak se s ním jezdí, jsme zjišťovali, v rámci redakčního testu špičkově vybaveného modelu GT s mild-hybridní pohonnou jednotkou.
Peugeot 308 patří mezi oblíbené kombíky. Mezi jeho hlavní přednosti patří především výrazný vzhled a prémiově působící interiér. V každodenním provozu působí jako komfortní a vyvážený vůz, se kterým je radost jezdit. A to i přes skutečnost, že v oblasti vnitřního prostoru nebo nabídky motorizací nepatří mezi špičku segmentu.
Peugeotu 308 působí na první pohled dospěle a to i díky nadprůměrným rozměrům. Atraktivní karosérie měří na délku 4636 mm, což vizuálně protahuje siluetu vozu. Relativně nižší karoserie zase dodává vozu sportovní šmrnc a pocit dynamiky i v klidu.
Verze GT, kterou jsme měli možnost vyzkoušet, přináší výrazné matrixové Full LED světlomety s výborným světelným výkonem. Zadní partie pak zdobí trojrozměrné LED svítilny ve tvaru lvích drápů – motiv, který se stal ikonickým pro značku Peugeot. Výrazné linie karoserie s ostře tvarovanými blatníky dodávají vozu nádech agresivity a sebevědomí. Aerodynamiku pomáhá vylepšovat dlouhý zadní spoiler navazující na splývavou střechu, zatímco prodloužená přední kapota dotváří celkový prémiový dojem.
Celkové ztvárnění karoserie si zaslouží uznání za originální pojetí a výrazný, snadno zapamatovatelný styl. Zejména ve verzi, kterou jsme testovali – s perleťově bílým lakem a tmavými osmnáctipalcovými koly – vůz doslova přitahuje pohledy. Je to jeden z těch automobilů, které si nelze splést ani přehlédnout.
Jakmile usednete za volant nového Peugeotu 308 SW, okamžitě vás vtáhne jeho moderní interiér s elegantním designem a použitím kvalitních materiálů. Přestože i-Cockpit prošel faceliftem, zachoval si svůj osobitý styl – tedy malý volant se zploštělým spodkem a vyvýšený digitální přístrojový štít, který se nachází v zorném poli nad volantem. Digitální panel před řidičem navíc nabízí několik vizuálních stylů, které si lze pohodlně přepínat tlačítky na volantu.
Ergonomicky je kabina navržena velmi promyšleně, a navíc působí esteticky vytříbeně. Ve vrcholné výbavě GT si lze připlatit za luxusní přední sedadla s vyhříváním, masážní funkcí a elektrickým nastavením v deseti směrech. Nechybí ani manuálně nastavitelná délka sedáku a bederní opěrka. Na zadních místech je však sedák poměrně nízko, což může vyšším cestujícím znepříjemnit delší cestování.
Dominantou palubní desky je 10palcový digitální displej s vysokým rozlišením, který si uživatel může plně přizpůsobit podle svých preferencí. Systém infotainmentu je doplněn o inovativní dotykovou lištu i-Toggles – programovatelná softwarová tlačítka, která umožňují rychlý přístup k často používaným funkcím. Tento detail zvyšuje uživatelský komfort i bezpečnost při jízdě. Grafika displeje je ostrá a přehledná, navigace reaguje svižně a systém podporuje bezdrátové připojení mobilních zařízení přes Apple CarPlay i Android Auto.
Co se týče prostoru, přední část kabiny nabídne dostatek místa i pro osoby vyššího vzrůstu. Vzadu je to o něco horší – především v oblasti kolen a nad hlavou je místa méně. Zavazadlový prostor testované verze má nadprůměrný objem 608 litrů.
Pod kapotou testovaného vozu se nacházel mild-hybridní motor, který využívá 48V akumulátor s kapacitou 432 Wh. Dříve byla tato pohonnou jednotka označována jako Hybrid 136 e-DCS6, hlavním rozdílem je však změna obchodního označení. Srdcem pohonného systému je přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech s nejvyšším výkonem 100 kW a maximálním točivým momentem 230 Nm. Benzinová pohonná jednotka spolupracuje s elektromotorem o nejvyšším výkonu 21 kW a točivém momentu 55 Nm. Zajímavostí je, že elektromotor byl uložen přímo do šestistupňové převodovky e-DSC6. Pohonný systém poskytuje vozu maximální kombinovaný výkon 107 kW.
Elektrický pohon spalovacímu motoru zajišťuje větší točivý moment v nízkých otáčkách. Hlavní úspory přináší motor především při jízdě ve městě, kde lze více než 50% času jezdit čistě na elektrický pohon. A tedy s nulovými emisemi. Na dálnici se efektivita hybridního pohonu snižuje. I tady však přináší avizované řešení úspory. Při uvolnění pedálu akcelerátoru ve vyšších rychlostech se totiž spalovací jednotka úplně zastaví. Dobíjení lithium-iontové baterie probíhá především při zpomalování respektive brzdění.
V praxi je jízda s Peugeotem 308 příjemnou záležitostí, automobil se rozjíždí tiše a lineárně zatahuje z nízkých otáček. Pouze občas se projeví cukáním při popojíždění, což podle nás ovlivňuje hlavně automatická převodovka respektive její naladění. Především ve městě je znát časté zapojení elektromotoru. Na přístrojové desce lze sledovat zobrazení toku energie, úrovně nabití akumulátoru a v neposlední řadě také procenta vzdálenosti ujeté v elektrickém režimu.
Dynamické vlastnosti vozu jsou dostatečné, tedy alespoň v porovnání s ostatními motorizacemi z nabídky 308. Pocitově elektromotor příjemně kompenzuje limity zátahu turbodmychadla benzinové pohonné jednotky. Jednou z hlavních předností zkoušeného mild-hybridu je i spotřeba pohonných hmot.
V kombinovaném režimu jsme s autem jezdili kolem 5,7 l/100 km, což je perfektní hodnota. Ve městě je nutné počítat s apetitem kolem 5,5 litrů, na dálnici pak s průměrem kolem 6,3 l na sto kilometrů. Palivová nádrž o objemu 52 litrů zajišťuje vozu slušný dojezd na jedno natankování.
Pohotovostní hmotnost mild-hybridní varianty je oproti ostatním motorizacím o něco vyšší. To se částečně projevuje na jízdních vlastnostech. Na přední nápravě je znát určitá těžkopádnost, stále je však podvozek agilní a to i při dynamickém jízdním stylu. Dobrou zprávou je, že si Peugeot 308 zachoval příjemný jízdní komfort a to i na větších kolech. Ocelili bychom snad jen lepší filtrování větších nerovností. Pochvalu zaslouží brzdy. Jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Snad jen dávkování brzdné síly vyžaduje chvíli zvyku.
Peugeot 308 SW Hybrid 145 e-DSC6 kombinuje eleganci s praktičností v atraktivním balení. Interiér je pečlivě zpracovaný a palec nahoru zaslouží i za velký zavazadlový prostor. Pohonná jednotka působí kultivovaným dojmem a má rozumnou spotřebu. Potěší také aktuální cenová politika českého dovozce, která drží pořizovací cenu zkoušeného vozu na přijatelné úrovni.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 308 SW |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | Hybrid 145 e-DCS6 |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2025 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný zážehový tříválec a elektromotor |
Válce: | 3 |
Objem motoru: | 1199 ccm |
Nejvyšší výkon: | 100 / 5500 přepočtený výkon soustavy 107 / - [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 230 / 1750 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 210 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 9,3 s |
Velikost zav. prostoru: | 520 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 52 |
Pohotovostní hmotnost: | 1510 Kg |
Nosnost: | 500 Kg |
Základní cena: | 639 000 Kč (Hybrid 145 e-DCS6, Style, akční cena) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 639 000 Kč |