Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Sportline – vylepšený univerzál

Testy
04.04.2025

F T G

Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Sportline – vylepšený univerzál

Prostorný zavazadlový prostor, komfortní interiér a spolehlivá technika z dílny koncernu Volkswagen – právě těmito vlastnostmi se může pochlubit Škoda Octavia, dlouhodobě jeden z nejprodávanějších modelů značky. Testovali jsme modernizovaný liftback s úsporným vznětovým dvoulitrem a výbavou atraktivní výbavou Sportline.

Škoda Octavia čtvrté generace je na trhu už přes pět let. Světovou premiéru zažila v Praze a začátkem letoška prošla decentní modernizací. Jedná se o malé změny, které však posunují celkový dojem z vozu tím správným směrem. Co všechno se změnilo?

Výraznější vzhled

Aktuální Škoda Octavia upoutá na první pohled především novou přední částí. Nejvýraznější změnou jsou modernizovaná světla, která ve vyšších verzích s technologií Matrix-LED zaujmou propracovaným světelným podpisem. Ten vzdáleně odkazuje na kontroverzní facelift předchozí generace, ale působí uhlazenějším dojmem. 

Spolu s přepracovanými světlomety dostala novou podobu také maska chladiče a přední nárazník, který je elegantnější a přispívá k lepší aerodynamice. Zmizela však mlhová světla, jejichž funkci nyní přebírají adaptivní Matrix-LED světlomety. Ty se automaticky přizpůsobují nepříznivým povětrnostním podmínkám. 

Další novinkou je zvýšený počet LED modulů v předních světlometech, což přináší lepší světelný výkon a efektivnější stínování okolního provozu. Změny se dotkly i detailů, kterých si všimnou hlavně automobiloví nadšenci. Zadní kliky například přišly o senzor bezklíčového odemykání a zmizely také pohyblivé profily před chladičem, jež dříve optimalizovaly aerodynamiku. 

Přední kapota si stále zachovává tradiční logo s okřídleným šípem, přestože na novějších modelech jej postupně nahrazuje samotný nápis značky. Naopak zadní část vozu už nese modernizovaný nápis Škoda v novém typografickém stylu. K drobným úpravám došlo i u zadních světlometů, které jsou dostupné ve dvou variantách. Karoserie se navíc prodloužila o 9 mm, což je důsledek přepracovaných nárazníků. 

Vzhled testované varianty Sportline zkrášluje tmavá maska chladiče a krytů vnějších zpětných zrcátek. Atraktivně rovněž působí tmavá okenní lišta, stejně jako spoiler a difuzor na zadní části vozu. Právě to koresponduje s dynamicky střiženým paketem Sportline. Devatenáctipalcová kola testovaného vozu se navíc k designu verze Sportline znamenitě hodí. S menším rozměrem kol však opatrně, v rozměrných blatnících se kola opticky snadno ztratí. 

Modernější interiér

Na první pohled se interiér příliš nezměnil, přesto přináší několik klíčových vylepšení. Hlavní novinkou je modernizovaný infotainment, jehož standardní součástí je 10" digitální přístrojový panel. V rámci testovaného vozu jsme si také užívali centrálního displeje o velikosti 13", který je součástí standardní výbavy Sportline. Předchozí verze systému často sklízela kritiku, ovšem to už nyní neplatí.

Díky výkonnějšímu hardwaru a přepracovanému softwaru je nový infotainment mnohem svižnější, spolehlivější a přehlednější. Odezva je rychlejší, systém nepřetěžuje a ovládání je intuitivnější. Praktickou vychytávkou jsou zkratky v horní části displeje, vylepšená konektivita mobilních telefonů, bezdrátová nabíječka s aktivním chlazením a moderní USB-C porty s vyšším výkonem.

Automobilka se zaměřila i na detaily. Interiér nyní obsahuje více ekologických materiálů a prošel jemnou úpravou dekorů. Na kvalitě provedení to ale nic nemění, kabina si stále zachovává svou preciznost a ergonomii. I když fyzických tlačítek není mnoho, ovládání základních funkcí, včetně klimatizace integrované do dotykového displeje, je stále intuitivní a pohodlné.

Škoda při letošní modernizaci Octavie představila další nenápadnou, ale praktickou změnu, kterou už dříve ukázala u nového Superbu. Automobilka se rozhodla odstranit chrom z otočných ovladačů na volantu i z dekorativních lišt. Na první pohled to může působit jako úsporné opatření a ve srovnání s původním designem vypadá řešení méně luxusně, nicméně z hlediska praktičnosti přináší výrazné výhody.

Jednou z největších předností Škody Octavia je bezpochyby prostornost. Ať už jde o množství odkládacích míst nebo komfort posádky, model liftback čtvrté generace i v tomto ohledu nastavuje vysokou laťku. Cestující vpředu i vzadu si užijí pohodlná sedadla s dostatkem místa, a to i v případě, že patří mezi vyšší postavy.

Ve výbavě Sportline potěší kombinované čalounění ergonomicky skvěle vyvedených sportovních sedadel látkou a kůží. Dynamický charakter výbavy potvrzují také sportovní kryty pedálů nebo sportovní kožený volant s vyhříváním. Dlouhé jízdy zpříjemní i head-up displej v základní výbavě a pokročilé asistenční systémy, které usnadňují řízení.

Zavazadlový prostor si zaslouží zvláštní pozornost, protože se svou kapacitou 600 litrů směle konkuruje i vozům z vyšších tříd. Díky promyšlenému systému sítěk a organizérů lze snadno upevnit jakýkoli náklad, což ocení zejména ti, kteří často převážejí objemnější předměty.

Pro přepravu delších předmětů, například lyží, je k dispozici praktický průvlak v zadní loketní opěrce. Pokud je potřeba ještě více místa, sklopením zadních opěradel v poměru 40:60 se zavazadlový prostor rozšíří až na 1700 litrů. Pod dvojitou podlahou se navíc nachází prostor pro rezervní kolo, které lze díky chytrému upevňovacímu systému snadno vyjmout.

Výkonnější TDI a agilní podvozek

Testovaná Škoda Octavia byla vybavena silnějším naftovým motorem 2.0 TDI, který se nabízí výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Kombinace dieselu a manuálního převodovky je k dispozici pouze u méně výkonných verzí s motorem o výkonu 85 kW (115 koní), které představují alternativu k základnímu benzinovému motoru.

Vznětový čtyřválec 2.0 TDI dosahuje maximálního výkonu 110 kW při 3000 až 4200 otáčkách za minutu, přičemž maximální točivý moment 360 Nm je dostupný v rozsahu 1600 až 2750 otáček. Po startu je motor o něco hlučnější, ale jakmile se zahřeje, jeho výkon se výrazně zlepší. Kolem 2000 otáček za minutu se motor stává ideálním pro pohodlné dálniční jízdy.

Motor má dostatečnou dynamiku a ve středním pásmu otáček působí velmi živě. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG perfektně spolupracuje s motorem, řazení je rychlé a efektivní, což je pro tento typ převodovky typické. Volič řazení je elektronický a nemá mechanické spojení, což automobilka označuje jako systém shift-by-wire – tento systém využívá i další modely koncernu Volkswagen.

Co se týče spotřeby, v kombinovaném režimu se pohybuje kolem 5,9 litrů na 100 km. Při úsporné jízdě mimo město a dálnice nám palubní počítač ukazoval sympatických 5,3 l/100 km. Ve městě a na dálnici pak počítejte s průměrnou spotřebou kolem 6,3 litrů, což je vzhledem k automatické převodovce solidní výsledek. Objem nádrže 45 litrů ale zajistí pouze průměrný dojezd na jedno natankování.

Čtvrtou generaci Škody Octavia lze pořídit na volitelném adaptivním podvozku DCC, který nabízí až patnáct režimů tuhosti. Auto je na kvalitním povrchu příjemně pohodlné, ale pro lepší komfort doporučujeme zvolit menší kola. Testovaná verze Sportline s devatenáctipalcovými koly působila především ve městě relativně tvrdším dojmem.

Charakteristiku adaptivního povozku lze měnit příslušnými jízdními režimy. K dispozici jsou módy Normal, Sport, Eco, Comfort a Individual. Pochvalu si auto zaslouží za neutrální nastavení podvozku s mírným sklonem k nedotáčivosti. Výhradu máme snad jen proti horšímu odhlučnění. Hluk se ozývá zejména od podběhů kol. Na rozdíl od minulosti je současná verze Octavie k dispozici výhradně s pohonem předních kol.

Resumé

Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Sportline má po modernizace opět prémiovější charakter a díky kvalitnímu interiéru s bohatým vnitřním prostorem dokáže splnit požadavky náročnějších zákazníků. Řízení je intuitivní, ovládací prvky jsou přehledně umístěné a auto se vyznačuje vynikající univerzálností. Stopadesátikoňový turbodiesel je pro tento model dostatečný, pokud neočekáváte sportovní dynamiku. Verze Sportline působí atraktivním dojmem a potěší především perfektními předními sedadly!

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Škoda
Model:Octavia
Karosérie:Liftback
Motor:2.0 TDI DSG
Palivo:nafta
Rok výroby:2025
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný vznětový
Válce:4
Objem motoru:1968 ccm
Nejvyšší výkon:110 / 3000-4200 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:360 / 1600-2750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:228 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:8,5 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 4,6 l, kWh
Velikost zav. prostoru:600 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):45
Pohotovostní hmotnost:1465 - 1623 Kg
Nosnost:452 - 601 Kg
Základní cena:569 900 Kč (1.5 TSI 85 kW, Essence)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:719 900 Kč (2.0 TDI 110 kW, DSG, Essence)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -