Po třech letech výroby prošel oblíbený model Mazda6 faceliftem. Dílčí změny exteriéru ještě zvýraznily již tak zdařilý vzhled tohoto vozu. Nejvíce novinek však přibylo v interiéru a v nabídce hnacích jednotek. Nezapomnělo se ani na zvýšení bezpečnosti posádky a v neposlední řadě i na další optimalizaci jízdních vlastností.
Líbivý design je jednou z hlavních předností nové Mazdy6. Upravený přední nárazník vůz opticky rozšiřuje. Původní a modernizovaná verze se od sebe nejvíce opticky liší obdélníkovými chromovanými rámečky čelních spodních otvorů nasávání vzduchu. Chromovaná maska chladiče je širší s větším logem. Také všechny čtyři integrované světlomety na každé straně mají chromové rámování. Rozhodně líbivé jsou nová kola z lehkých slitin, změny zaznamenaly i koncové svítilny. V testovaném provedení nechybí ani dva výfuky s atraktivními koncovkami. |
Nově řešený zadní nárazník zvyšuje odolnost proti vibracím a snižuje hluk při jízdě. Prezentované provedení Mazda6 2.3i SDN Sport má výrazný sportovní charakter a prakticky plnou výbavu již v základní ceně. Volitelná doplňková výbava v praxi představuje skutečně jenom několik položek, které ještě zvyšují atraktivitu a luxus tohoto modelu. |
Výrazné změny zaznamenal vnitřek vozu. Nové příjemné materiály a čalounění působí dojmem vyšší kvality. Sedadla mají vylepšené boční vedení a příjemný anatomický tvar. Uživatel to ocení zejména při delším cestování. Také jejich variabilita umožňuje řadu úprav interiéru prakticky během okamžiku. Přístrojová deska rovněž prošla řadou inovací a rozhodně jí to prospělo. Řadu funkcí dnes může řidič ovládat tlačítky umístěnými na tříramenném multifunkčním volantu. Kvalitní zpracování a smysl pro detail je patrný prakticky ze všech interiérových částí. |
Navíc nové barevné provedení zvýšilo přehlednost ovladačů a ukazatelů a příjemně prosvětlilo vnitřní prostor automobilu. Inovované provedení s výbavou Sport výrobce nabízí výhradně v kombinaci se zážehovým motorem 2.3i, který spolupracuje s novou přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Pokud vynecháme novinku v podobě „brutálního“ sportovce MPS můžeme s klidem konstatovat, že se jedná se o nejvýkonnější pohonnou jednotku právě v tomto úspěšném modelu. |
Hnací agregát 2.3i má systém proměnného sání (VIS) a sekvenční časování ventilů (S-VT), které zlepšují jeho výkon a spotřebu pohonných hmot. Díky této optimalizaci se snižuje hladina hluku stejně jako množství emisí. Také tento motor plní přísnou emisní normu Euro IV. Výkon 122 kW opravdu uspokojí i náročné řidiče, zrychlení 8,9 s z nulové rychlosti na stovku je dle našeho názoru poněkud zavádějící. Automobil totiž spurtuje daleko lépe než naznačuje tato výrobcem uváděná hodnota. Námi prováděné pakované měření totiž potvrdilo akceleraci z 0 na 100 km/h kolem 7,5 s, což je pochopitelně velmi znatelný rozdíl. |
Ocenili jsme přesné řazení a výborný chod řadící páky, který evokuje sportovní potenciál vozu. Jízdní testy potvrdily optimální tuhost podvozku. S přehledem pohlcuje i větší nerovnosti, vůz perfektně sedí v zatáčkách a nedochází k vychylování karoserie. Ocenili jsme i účinné kotoučové brzdy, které neztrácí na svém výkonu i při opakovaném intenzivním brzdění. |
Karosérie je navržena s cílem minimalizovat následky nárazu při nehodě. Účinnou ochranu zajišťuje standardně dodávaná šestice airbagů – duální přední, boční u řidiče a spolujezdce a okenní airbagy pro cestující vpředu a vzadu. Mazda 6 je vybavena protiblokovacím systémem ABS a systémem EBD, který přizpůsobí rozložení brzdné síly na jednotlivá kola podle konkrétních provozních podmínek. Nechybí systém řízení jízdní stability DSC, elektronický asistent EBA a protiskluzový systém TCS pro lepší kontrolu vozidla na mokrém nebo zledovatělém povrchu. |
Jak jsme již zmínili Mazda6 Sport je plně vybaveným modelem již v základní ceně. Součástí jsou například atraktivní kola z lehkých slitin nebo xenonové světlomety s funkcí automatického zapnutí světel a vysokotlakým systémem čistění. V interiéru nalezneme špičkový audiosystém Bose, palubní počítač a příjemná vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce. |
Volitelná doplňková výbava zahrnuje dálkové otevírání dveří pomocí tzv. smartcard, DVD navigační systém nebo elektricky ovládané střešní okno. Za příplatek jsou v nabídce sedadla s kůží pokrytou středovou plochou a koženými bočními opěrkami. Testované provedení se základní cenou 799 900Kč s DPH bylo navíc vybaveno metalickým lakem ( 12 200 Kč), alarmem (7 390 Kč), koncovkami výfuku (4 320 Kč) a koberci (2 037 Kč). Celková cena testovaného vozu tedy činí 825 847 Kč. To je ve své kategorii, úrovni výbavy a provedení příznivé i ve srovnání s konkurenčními modely. |
Tým AUTOiNDEX.cz
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Mazda 6 2.3i SDN Sport |
Motor |
Zážehový řadový čtyřválec, 16 V o zdvihovém objemu 2261 ccm. Nejvyšší výkon 122 kW při 6500/min. Největší točivý moment 207 N.m při 4000/min. |
Převodné ústrojí |
Šestistupňová přímo řazená převodovka. |
Podvozek |
Pneumatiky Bridgestone Potenza 215/45R17 87W |
Karoserie |
Samonosná pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Nejvyšší rychlost 214 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Spotřeba pohonných hmot město/mimo město/kombinovaná 11,7/6,9/8,7 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2675 mm. Celkové vnější rozměry 4680/1780/1435 mm. Palivová nádrž 64 l. |
Cena vozu |
799 900 Kč s DPH |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Mazda |
Model: | 6 |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 2.3i |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2005 |
Technické parametry |