Jízda s novým modelem GS je skutečně luxusní záležitostí, která nadchne nejednoho příznivce sedanů vyšší třídy. Absolutní ticho i při rychlostech kolem 180 km/h může být při současném hektickém životním stylu vedoucích pracovníků renomovaných společností solidní konkurenční výhodou prezentovaného vozu Lexus.
Na úvahy zda bude nové „gé-eso“ tržním podílem deklasovat konkurenční modely hlavně německých protivníků jako je Mercedes-Benz E, BMW řady 5 a Audi A6 můžeme vzhledem k „fleetovým“ politikám většiny společností s německým kapitálem pravděpodobně zapomenout ale značnou oblibu v tomto segmentu Lexus učitě získá. A přesně tato slova bezesporu potvrzuje již první seznámení s tímto krasavcem. |
Zvenku dynamický až sportovní vzhled bez výstředností, uvnitř pak skvělá ergonomie hýčkající pasažéry především solidní dávkou pohodlí – přesně tím se odlišuje nový Lexus od konkurence, kterou si můžeme stručně charakterizovat. |
Řada E od Mercedesu sází především na komfort cestování, vůz však působí poněkud konzervativně. Na sportovní jízdu můžete zapomenout zejména kvůli nepříliš agilnímu podvozku a strmosti řízení. BMW 5 – téměř protiklad třídy E, nabízí solidní sportovní svezení, tvrdý podvozek a strohý interiér. Výstřední design však nemusí vyhovovat každému. A konečně relativně nový model A6 od Audi nabízí unikátní pohon všech kol a výborné vznětové agregáty. Příbuznost s ostatními koncernovými vozy zejména pak s VW je možná až příliš patrná. |
Historie značky Lexus se začala psát v roce 1983, kdy šéf správní rady automobilky Toyota položil přítomným otázku týkající se možnosti výroby luxusních automobilů. |
Cíl byl jasný - útok mířený především proti německým vozům, kterými se však inženýři Lexusu nechali dlouhou dobu inspirovat, což pochopitelně nevedlo k žádanému efektu. Avizovaná novinka GS však potvrzuje nový posun značky a to zejména v oblasti designu. Testované provedení bylo vybaveno šestiválcovým motorem o objemu 2995 cm3 s proměnným časováním ventilů. Jedná se o „slabší“ alternativu k osmiválcovému motoru 4,3 l. |
Nejvyšší výkon 183 kW při 6200 ot./min. v kombinaci s největším točivým momentem 310 N.m při 3500 ot./min. poskytuje vozu nadprůměrnou jízdní dynamiku, vždyť z nuly na 100 km/h je řidič katapultován za pouhých 7,2 s. |
Pohonná jednotka rovněž šokuje svým kultivovaným chodem. Novinku jsme testovali za opravdových zimních podmínek, při rychlejším nájezdu do zatáčky systém jízdní stability VSC (Vehicle Stability Control) okamžitě zamezí vrozené přetáčivosti, která je typická pro vozy s pohonem zadní nápravy. Na suchém povrchu si Lexus nechá líbit opravdu hodně, přestože odpružení nabízí spíše měkčí nastavením. |
Automatická šestistupňová převodovka s možností sekvenčního řazení dobře koresponduje s danou motorizací a optimálně reaguje na povely řidiče. |
Mohutná palubní deska působí moderním dojmem, u vozu této kategorie bychom však ocenili použití kvalitnějšího plastu. Velký počet ovládacích prvků na palubní desce vyžaduje bližší seznámení stejně jako ovládání multifunkčního displeje. Při cestování na delší vzdálenosti jsme ocenili dostatečně dimenzovaná sedadla s možností elektrického odvětrávání a vyhřívání. Pohodlné cestování je opravdovou lahůdkou a kromě atraktivního designu zároveň i hlavní předností tohoto modelu. |
Motor je i ve vysokých otáčkách slyšet pouze v pozadí a ani při vysokých rychlostech neruší aerodynamický svist. Právě z těchto důvodů je zapotřebí pozorně sledovat aktuální rychlost, která se pomyslně jeví jako nižší než je ve skutečnosti. |
Zajímavostí je výsuvný ovládací panel umístěný vlevo od řidiče na spodní hraně palubní desky. Na panelu lze nalézt tlačítka pro ovládání zrcátek, víka zavazadlového prostoru, sluneční clony zadního okna a v neposlední řadě například ovladače osvětlení přístrojů. S testovaným vozem jsme v průměru jezdili za 12 l na 100 km, při častém využití točivého momentu se spotřeba vyšplhá až na 15 l/100 km. Lexus vyrobil designově velmi povedený vůz s vyspělou technologií a jedinečným komfortem jízdy. Určitě není pochyb o tom, že se to ticho v kabině prostě musí vyzkoušet na vlastní kůži… Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Lexus GS 300 |
Motor |
Zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 2995 ccm. Nejvyšší výkon 183 kW při 6200/min. Největší točivý moment 310 N.m při 3500/min. |
Převodné ústrojí |
Pohon zadních kol. Šestistupňová samočinná převodovka ETC. |
Podvozek |
Zadní náprava typu Multilink. Vpředu dvě trojúhelníková ramena. |
Karoserie |
Samonosná, čtyřdveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 240 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s. Kombinovaná spotřeba paliva 9,8 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 2850 mm. Celkové vnější rozměry 4825/1820/1430 mm. Palivová nádrž 71 l. |
Základní cena |
1 500 000 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Lexus |
Model: | GS |
Karosérie: | Sedan |
Motor: | 3.0 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2005 |
Technické parametry |