Škoda Auto bilancuje – trvale nejsilnější značka na českém trhu má dobré předpoklady pro další růst

Články
28.01.2025

F T G

Škoda Auto bilancuje – trvale nejsilnější značka na českém trhu má dobré předpoklady pro další růst

Historie našeho největšího výrobce automobilů letos dosáhne téměř stotřiceti let. Škoda je nepřetržitě nejprodávanější značkou na našem trhu prakticky od roku 1936 a aktuálně nabízí zákazníkům širokou paletu modelů s efektivními spalovacími, mild- nebo plug-in hybridními a čistě elektrickými pohonnými jednotkami.

Vedle komplexních služeb spojených s prodejem a servisem se svými partnery také podporuje i rozvoj dobíjecí infrastruktury. V řadě projektů společenské odpovědnosti se Škoda Auto věnuje ochraně a péči o životní prostředí, dopravní bezpečnosti, pomoci znevýhodněným občanům nebo podpoře sportovních aktivit.

Potvrzení nastoupeného trendu rozvoje

Škoda Auto na domácím trhu v roce 2024 zaregistrovala 78 097 nových vozů Škoda a to představuje téměř 34% tržní podíl. Za tímto výsledkem stojí vedle průběžně modernizované modelové palety především stabilní síť autorizovaných partnerů. Ta aktuálně představuje 173 prodejních a 222 servisních míst. „Uplynulý rok hodnotím jako úspěšný. Dokázali jsme ještě vylepšit čísla z předchozího roku a udrželi jsme pozici jedničky ve fleetových i retailových prodejích. Ukazuje se, že kvalitní produktová řada v kombinaci se stále širším spektrem poskytovaných služeb je pro české zákazníky atraktivní,“ zhodnotil uplynulý rok Jiří Maláček, vedoucí Škoda Auto pro český trh. Firemní zákazníci stále představují tři čtvrtiny ze všech zákazníků.

Některé nejnovější modely se kvůli postupnému náběhu výroby zatím naplno nezapsaly do prodejních statistik. Celkově triumfuje Octavia a následují ji další modely Škoda. Pozici lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelových řad. V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2024 figuruje  téměř osm modelů značky Škoda. Celému žebříčku tedy vévodí Octavia, která loni zaznamenala 19 425 registrací jako absolutně nejprodávanější automobil v České republice. Podle oficiální statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA) si tímto výsledkem zajistila 8,4% podíl.

Na druhou pozici dosáhl Karoq s 10 743 registracemi a podílem na celkových prodejích ve výši 4,7 %. Na třetí příčce se umístila Škoda Kodiaq s 10 328 registracemi a podílem 4,5 %. Následují modelové řady Kamiq (9 504 registrací, tj. 4,1 %), Scala (9 443 registrací, tj. 4,1 %) a Fabia (9 389 registrací, tj. 4,1 %). Zatímco celkový počet prodaných vozů v České republice meziročně stoupl o 4,6 %, statistiky prodejů v segmentu elektromobilů ukazují téměř 65% meziroční nárůst.

Rostou prodeje  hybridů a elektromobilů

Svoji zásluhu na příznivých výsledcích za uplynulé období má především Škoda Enyaq, jejíž prodeje meziročně opět vzrostly. Z 10 933 prodaných vozidel BEV jich 1 644 neslo značku Škoda. Plně elektrický model Enyaq se stal nejžádanějším elektromobilem na trhu za měsíce říjen a listopad. Růst e-mobility podporují rovněž modely Škoda s plug-in hybridním pohonem. Zásluhou 1 277 prodaných vozů Škoda iV se mladoboleslavská automobilka umístila v kategorii dobíjecích hybridů dokonce na prvním místě.

Pro další zvýšení prodeje elektricky poháněných vozidel je nezbytné podpořit rozvoj dobíjecí infrastruktury. Škoda Auto potvrzuje i v tomto směru roli lídra českého trhu a koordinuje své kroky s řadou soukromých i státních subjektů. Rovněž mnozí obchodní partneři fungují jako veřejné dobíjecí stanice, čímž přispívají k posilování nabíjecí infrastruktury v souladu s Národním akčním plánem čisté mobility. Díky 7 058 nabíječkám se již nyní podařilo překonat původní příslib Národního akčního plánu čisté mobility, který počítal s vybudováním 7 000 nabíjecích bodů do roku 2025.

Kam směřuje zájem zákazníků?

V roce 2024  majitelé nových vozů Škoda nejvíce  volili šedou barvu karoserie, nejoblíbenějším motorem se stal zážehový agregát 1,5 TSI/110 kW a nejžádanějším výbavovým stupněm byl Top Selection. To potvrzuje, že zákazníci se již většinově neorientují pouze na základní modelové výbavy a chtějí něco navíc.Tento rostoucí trend se ukazuje i u  produktů Škoda Care. Například pro prodlouženou záruku se loni rozhodlo 46 225 zákazníků, pro značkové pojištění 17 188 a pro předplacený servis 10 441 klientů.

Porfolio služeb nově rozšířily Pay to Fuel, Pay to Park, Škoda Box, Online objednání do servisu či Fleetový konfigurátor. Dařilo se i prodeji originálního příslušenství, přičemž nejfrekventovanějšími položkami byly zimní nebo letní kompletní kola, střešní nosiče a boxy, textilní a gumové koberce, ochranné prvky do zavazadelníku a tažná zařízení.

Nárůst prodejů zánovních  a ojetých vozů o více než 8 procent zaznamenala i síť Škoda Plus, do níž aktuálně patří 151 obchodních míst. Zákazníci si z nich odvezli více než 53 000 ojetých automobilů. I tady byl největší zájem o vozy Škoda Octavia, následovaly modelové řady Fabia a Scala. Celkem 41,1 % klientů zvolilo automobil ve věku 2 až 5 let z kategorie Vyzkoušené vozy, 35,2 % klientů sáhlo po zánovních vozidlech z kategorie Roční vozy a 23,7 % klientů si pořídilo ojetý automobil starší 5 let. Také tyto údaje prokazují stoupající význam trvalé péče o zákazníky.

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -