Nový Citroen C3 – atraktivní nabídka cenově dostupného elektromobilu nejen pro městský provoz

Novinky
27.01.2025

F T G

Nový Citroen C3 – atraktivní nabídka cenově dostupného elektromobilu nejen pro městský provoz

Koncem ledna se na českém trhu představila první novinka pro letošní rok Citroen C3 v benzinovém a elektrickém provedení. Ještě letos se dočkáme od tohoto francouzského výrobce modelu C3 Aircross a faceliftovaného Citroenu C4 a C4 X.

Podle slov ředitele značky Citroen v ČR Františka Neumana zcela nová nabídka v segmentu městských vozů, pohodlných a prostorných SUV a také kompletně obnovená paleta užitkových automobilů má přispět ke zvýšení prodejních výsledků na našem trhu a ke spokojenosti zákazníků. Předpoklad letošního zastoupení bateriových vozidel (BEV) se pohybuje mezi osmi až deseti procenty z celkových prodejů. Právě u aktuálně představeného nejmenšího městského modelu přináší elektrické řešení řadu  provozních předností a výhod.

Zcela nová C3 se představuje

Čtvrtá generace Citroenu C3 je určená zejména pro evropský trh a je v nabídce v benzinové a elektrické verzi. Vůz je nyní ve srovnání s přecházející generací vyšší a výraznější. Rozhodně zaujme kontrast mezi vertikálními a horizontálními liniemi a technicky tvarovanými plochami. Na přední vertikální straně je umístěno nové oválné logo s dvojitými šípy a po obou stranách ho doplňují leskle černé horizontální mřížky s technickou interpretací šípů, které se inspirovaly od parametrických architektonických návrhů.

Dalším významným prvkem je výrazný design předních a zadních světel, který se poprvé objevil u konceptu Citroen Oli a vyznačuje se originálním tříúrovňovým světelným podpisem s jednou svislou a dvěma vodorovnými lištami. Poměrně vysoká, kratší a vodorovná kapota má technicky tvarované plochy. Právě ty odrážejí světlo a kontrastují se svislejším profilem přední části. Navazuje na ni rozměrnější a rovnější čelní sklo, které dodává modelu větší objem, poskytuje zlepšený výhled a zdůrazňuje pocit provozní bezpečnosti.

V bočním profilu najdeme přední a zadní technicky tvarované křivky, které přecházejí přes linii rámu k novým světlometům a jemným záhybům dveří. Navíc odrážejí světlo a dodávají vozu vizuálnější vzhled. Zaujme technické tvarování ve spodní části zadních výklopných dveří, nad nimiž je zřetelná horizontální leskle černá ozdobná lišta se stejným technickým vzorem dvojitých šípů jako na svislé přední části. Nová zadní světla jsou zasazena do rohů karosérie a zahrnují dvě vodorovné a jednu svislou lištu, které odkazují na přední světlomety.  Pod víkem zavazadlového prostoru je ve vnějších rozích kratší pevný nárazník zlepšující aerodynamiku a v neposlední řadě výrazný vzhled představené novinky.

Použitá rozměrnější 16palcová popř. 17palcová ocelová a hliníková kola s diamantovým výbrusem   podtrhují stabilitu, dynamiku a pevnost provedení. Nová C3 si nadále zachovává kompaktní rozměry.  Na délku měří pouhých 4018 mm, na šířku 1755 mm a na výšku 1577 mm se zabudovanými střešními nosiči. Objem základního zavazadlového prostoru je 310 litrů a sklopením zadních dělených sedadel ho lze výrazně navýšit.

Zaměřeno na jízdní pohodlí a bezpečnost

Citroen poprvé v segmentu městských vozů standardně vybavuje všechny verze nového modelu C3 i e-C3 systémem odpružení s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy. Místo mechanických dorazů jsou v každém rohu podvozku ve spojení s tlumičem a pružinou použity dva dorazy – jeden pro kompresi a druhý pro dekompresi. V jízdní praxi při lehké kompresi a dekompresi kontroluje pružina a tlumič společně svislé pohyby bez pomoci hydraulických dorazů. V případě velkých nárazů pružina a tlumič ve spojení s hydraulickými kompresními nebo dekompresními dorazy postupně zpomalují pohyb a zabraňují otřesům na konci zdvihu. Na rozdíl od mechanického dorazu, který absorbuje energii a část z ní uvolní v podobě nárazu, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí.

Provedení kabiny s palubní deskou odpovídá konceptu C-Zen lounge. Odlehčeně působí vodorovné dělení, kde v horní ploše jsou umístěné úzké, ale dobře čitelné digitální přístroje. Z pohledu řidiče ukazatele nezakrývá oválný volant, ani když ho dáme zcela do horní polohy. Ve vyšší výbavě je v kabině dominantní 10,25“ středový displej. Základní verze výbavy YOU má na jeho místě jen držák na mobil a nemá ani rádio. Vlastník vozu si pak musí do mobilu nahrát aplikaci, zadat VIN kód vozu a přes NFC dojde k propojení a tak nahradí rádio či navigaci. Systém dokonce bude reagovat na tlačítka na multifunkčním volantu, který je u všech výbav. Pochopitelně nechybí velké množství jízdních asistentů, které dnes prakticky tvoří standard moderního vozu.

Prostorný interiér využívá jednoduchých a elegantních povrchů pro jízdní pohodu. Sedadla v nové C3  jsou opatřena zesílenou pěnu pro měkký a příjemný pocit od prvního doteku a zejména pro dobrou oporu bez ohledu na ujetou vzdálenost. Díky novému tvaru vozu mají cestující na předních sedadlech 100 mm navíc pro vyšší pozici za volantem s lepším výhledem a to  přispívá k většímu pocitu pohody. Přestože je nový vůz jen o 19 mm delší a o 6 mm širší než jeho předchůdce, nabízí mnohem prostornější kabinu. Šířka v úrovni loktů na zadních sedadlech je o 19 mm a na předních sedadlech o 21 mm větší, než je průměr na trhu. Prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech je nejméně o 20 mm větší než průměr.

Rozměrnější  kabina nabízí praktické odkládacími prostory ve výplních dveří, na středové konzoli a pod středovou loketní opěrkou,. Ve středové konzoli najdeme podložku pro bezdrátové nabíjení. Díky modularitě zadní lavice dělené v poměru 60/40 a šířce mezi podběhy zadních kol 1015 mm lze ve voze přepravovat také rozměrnější předměty. Aktuálně vyšší světlá výška usnadňuje nastupování a vystupování a nabízí jistější jízdu přes retardéry a výmoly, s nimiž se často setkáváme právě při jízdě ve městských aglomeracích. Světlá výška C3 je dnes 163 mm oproti 135 mm u předchozího modelu starší generace.

Na výběr benzin nebo elektřina

K pohonu nové C3 s klasickým benzinovým motorem byl použit praxí ověřený agregát Turbo 100 s šestistupňovou manuální převodovkou. Tato zdokonalená tříválcová hnací jednotka o zdvihovém objemu 1199 cm2 dnes nabízí výkon 74 kW při 5500 ot/min. a maximální točivý moment 205 Nm při 1750 ot/min. Splňuje emisní normu Euro 6.4 a vozu nechybí například ani technologie Stop Start.

Elektrická varianta označovaná jako  e-C3 je vybavena elektromotorem o výkonu 83 kW a poskytuje dostatečný výkon a točivý moment pro každodenní dojíždění do práce nebo  delší jízdy. Vůz využívá akumulátor LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou 44 kWh s udávaným dojezdem téměř 320 km (v cyklu WLTP). Rychlonabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu 100 kW umožňuje dobít tuto baterii z 20 % na 80 % kapacity za 26 minut.Dobití z 20 % na 80 % při standardním střídavém proudu trvá při použití výkonu nabíjení 7 kW přibližně 4 hodiny 10 minut, respektive 2 hodiny 50 minut, pokud je k dispozici nabíjecí výkon 11 kW. Standardně dodávaný kabel Mode 3 je určený především pro pravidelné nabíjení doma pomocí wallboxu nebo u některých veřejných nabíjecích stanic. Kabel lze použít s jednofázovým wallboxem s výkonem 7,4 kW nebo třífázovým wallboxem s výkonem 11 kW.

Zcela nový e-C3 s motorem o výkonu 83 kW a plně automatickou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 11 sekund a dosahuje maximální rychlosti 135 km/h. Pro ještě pohodovější zážitky na cestách si majitelé mohou díky nové aplikaci e-ROUTES plánovat své trasy, sledovat stav a úroveň nabití baterie v reálném čase a využívat kompletní online navigaci. Aplikace je určena speciálně pro elektromobily Citroen a je součástí předplatné online služby „Connect Plus“.  Díky aplikaci MyCitroen lze navíc naprogramovat nabíjení či nastavit vyhřátí nebo vychlazení kabiny a kontrolovat stav baterie.

Výbavy a akční cenová nabídka

Novinka je nabízena ve třech stupních výbavy s názvy YOU, PLUS a MAX. Akční pořizovací cena  nového Citroenu C3 v základním výbavovém stupni YOU začíná na 370 000 Kč za benzinovou dvanáctistovku a 589 000 Kč za elektromobil. Základní výbava zahrnuje šestnáctipalcová ocelová kola s okrasnými kryty, manuální klimatizaci, zadní parkovací senzory nebo stěrač zadního okna. Vyšší provedení PLUS zvyšuje cenu o 40 000Kč a při této volbě získáte nejen větší  kola, ale hlavně elegantní dvoubarevnou karoserii, automatický světelný a dešťový senzor, 10″ obrazovku infotainmentu a mimo jiné například LED přední světlomety.

Nejvyšší výbava MAX  s cenami od 455 000Kč u benzinového nebo 679 000 Kč u elektrického provedení nabízí navíc hliníkové sedmnáctky,  automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru, zatmavená skla na zadních oknech nebo vestavěnou 3D navigaci. V této nejvyšší výbavě si také lze připlatit například paket za vyhřívaná přední sedadla, volant a čelní sklo a nebo přední mlhovky. Podle nejčerstvějších informací dovozce v květnu má nabídku nové C3 rozšířithybridní verze kombinující dvanáctistovkový motor  s elektromotorem o výkonu 21 kW, který bude integrovaný do samočinné převodovky. V červenci 2025 má přijít na trh Citroen e-C3 200 s ještě zajímavější cenou. Další informace o této rozhodně zajímavé nabídce na našem trhu přineseme v redakčních testech.

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -