Peugeot e-308 GT – elektrický styl

Testy
12.01.2025

F T G

Peugeot e-308 GT – elektrický styl

Ačkoli je aktuální generace Peugeotu 308 na trhu už třetím rokem, elektrická verze dorazila teprve nedávno. Testovali jsme variantu hatchback ve špičkové specifikaci GT, která zaujme nejen svým designem, ale i bohatou výbavou a jízdními vlastnostmi.

Peugeot 308 se s elektrifikací posouvá do nové éry, což se odráží v rozmanitosti pohonných jednotek, které dnes nabízí. Zatímco v minulosti dominovaly benzinové a naftové motory, aktuální nabídka se rozrostla o moderní hybridní a elektrické varianty. Klasické jednotky, jako je benzinový 1.2 PureTech a dieselový 1.5 BlueHDI, doplňují plug-in hybridy s výkony 133 a 165 kW (180/225 k), stejně jako nedávno představený mild hybrid s výkonem 100 kW (136 k). Vrcholem je plně elektrická verze, která přináší zcela nový zážitek z jízdy.

Tato variabilita je možná díky platformě EMP2, která umožňuje integraci různých druhů motorů bez zásadního dopadu na uživatelský komfort. I když mild hybridy a elektrické modely přicházejí o část zavazadlového prostoru kvůli bateriím, celková praktičnost a prostornost vozu zůstávají na vysoké úrovni.

Atraktivní hatchback

Peugeot 308 ve své aktuální generaci působí jako promyšlený mix elegance a praktičnosti. Design vozu byl vyladěn do posledního detailu – prodloužená karoserie na 4367 mm a delší rozvor oproti předchůdci přinášejí více prostoru pro zadní pasažéry. Nižší profil pak podtrhuje sportovní charakter a dodává siluetě dynamičtější výraz.

Elektrická verze se kromě označení odlišuje i specifickými osmnáctipalcovými koly Ottawa s precizním výbrusem, které dodávají vozu exkluzivitu. Peugeot se nebojí odvážných tvarů, což je patrné i na ostrých prolisech blatníků a výrazné zadní části s 3D LED světly, evokujícími lví drápy – charakteristický prvek značky.

Testovaná varianta GT navíc disponuje špičkovými Full LED matrix světlomety, které nejen zvyšují bezpečnost, ale také posilují prémiový vzhled. Zadní spoiler a splývavá linie střechy zlepšují aerodynamiku, zatímco dlouhá přední kapota završuje sebevědomý design vozu.

Digitální kokpit s chytrým ovládáním

Jakmile usednete za volant Peugeotu 308, okamžitě vás obklopí futuristický interiér s propracovanými detaily a prvotřídními materiály. Modernizovaný i-Cockpit zůstal věrný své DNA – malý volant s plochým spodkem a vyvýšený přístrojový panel zajišťují jedinečný řidičský zážitek. Digitální přístrojová deska nyní umožňuje různé režimy zobrazení, které si můžete snadno přizpůsobit přímo pomocí ovládacích prvků na volantu.

Ergonomii interiéru dominují intuitivní prvky a čisté linie, které vytvářejí vizuálně atraktivní prostředí. V prémiové verzi GT lze za příplatek pořídit přední sedadla s masážní funkcí a vyhříváním. Řidičovo sedadlo, certifikované organizací AGR, nabízí elektrické nastavení v deseti směrech, přičemž nechybí ani bederní opěrka a možnost prodloužení sedáku. Zadní sedadla jsou sice komfortní, ale jejich nižší poloha může vyšším pasažérům ubrat na pohodlí.

Dominantou palubní desky je konfigurovatelný 10palcový digitální displej, který doplňuje dotyková lišta i-Toggles. Ta poskytuje rychlý přístup k ovládacím prvkům a zjednodušuje manipulaci během jízdy. Infotainment se může pochlubit ostrou grafikou, rychlou odezvou a bezdrátovým připojením pro smartphony.

Pokud jde o prostor, přední část vozu poskytuje dostatek místa i pro vyšší řidiče. Zadní řada je však limitovanější, co se týče místa pro nohy a hlavu. Zavazadlový prostor elektrické varianty nabízí objem 361 litrů – o 51 litrů méně než u benzinových nebo naftových verzí, což je zanedbatelný kompromis vůči ekologickému pohonu.

Posílený elektromotor

Peugeot 308 v testované verzi přináší novinku v podobě elektromotoru s výkonem 115 kW a točivým momentem 270 Nm. Výsledkem je zrychlení na 100 km/h za 9,8 sekundy, přičemž v režimu Sport dosahuje maximální rychlosti 170 km/h.

Podvozek ukrývá lithium-iontovou baterii o kapacitě 54 kWh (využitelných 51 kWh), která dle WLTP slibuje dojezd až 415 km v kombinovaném režimu. V městském prostředí se tento dojezd může vyšplhat až na 529 km. Peugeot garantuje, že baterie si po osmi letech nebo 160 000 km udrží minimálně 70 % své kapacity.

Součástí standardní výbavy je palubní nabíječka o výkonu 11 kW a kabel kompatibilní s 22kW Wallboxem. Při dobíjení na veřejných stanicích dosahuje vůz výkonu až 100 kW, což znamená nabití z 20 na 80 % během 30 minut.

Skutečný dojezd elektrického Peugeotu 308 se pohybuje kolem 320 km při klidné jízdě a příznivých podmínkách. Spotřeba v městském provozu dosahovala přibližně 15 kWh/100 km, přičemž plynulá jízda na okresních silnicích ji snížila až na 13 kWh/100 km. Na dálnicích se ale apetit elektromotoru zvyšuje – při rychlosti 130 km/h dosahuje až 22 kWh/100 km, což reálně znamená dojezd okolo 230 km.

Vůz disponuje třemi jízdními režimy: Eco, Normal a Sport. Režim Eco minimalizuje spotřebu energie, ale omezuje výkon motoru, což snižuje pružnost. Režim Normal nabízí vyváženou jízdu pro každodenní použití, zatímco Sport poskytuje plný výkon 115 kW a zajišťuje svižnější dynamiku.

Pro brzdění jsou výběr dva režimy rekuperace energie. Standardní režim připomíná standardní vozy se spalovacím motorem. Silnější režim Brake („B“) při uvolnění plynového pedálu výrazněji zpomaluje a maximalizuje zpětné získávání energie. Ovládání více úrovní rekuperace ale chybí, stejně jako pádla pod volantem, což by přispělo k větší variabilitě jízdy.

Jízdní agilita

Podvozek elektrického modelu 308 je naladěný spíše sportovně, ale přesto nabízí slušný jízdní komfort. Díky pečlivě nastaveným hydraulickým tlumičům je automobil schopný efektivně tlumit nárazy a vibrace. Nejinak je tomu i u verze GT s osmnáctipalcovými koly, přestože drobné rázy při přejezdu nerovností částečně pronikají do interiéru.

Co se týká stability, auto se vyznačuje vynikající ovladatelností i při plném zatížení, přičemž sebemenší náznak nedotáčivosti se objeví jen při opravdu agresivní jízdě. I na nerovných cestách drží auto stopu s jistotou, a to i přesto, že vzadu má jednoduchou torzní příčku. Odhlučnění kabiny je rovněž na výborné úrovni, což při dlouhých dálničních jízdách výrazně zvyšuje komfort.

Brzdy vozu zaslouží palec nahoru, jsou účinné a dobře se dávkují. Jediným drobným negativem je příliš citlivý posilovač řízení, který může vést k pocitu menšího kontaktu s vozovkou.

Resumé

Elektrický Peugeot 308 GT představuje povedené spojení moderního designu a praktických vlastností, které ocení i náročnější řidiči. Interiér zaujme kvalitními materiály a velmi dobrým zpracováním. I když tento model nevyniká výkonem mezi elektrickými vozy, nabízí efektivní spotřebu a podvozek naladěný s důrazem na stabilitu a komfort. Díky tomu je jízda plynulá a jistá v různých podmínkách. Jedinou výraznější překážkou může být vyšší cenovka, která se blíží hranici jednoho milionu korun.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:308 SW
Karosérie:Hatchback
Motor:Elektromotor 115 kW (Baterie 54 kWh)
Palivo:elektřina
Rok výroby:2024
Technické parametry
Typ motoru:Elektromotor
Válce:N/A
Objem motoru:N/A ccm
Nejvyšší výkon:115/4070 - 7500 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:270/500 - 4060 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:170 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:9,8 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 14,9 l, kWh
Velikost zav. prostoru:361 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):54
Pohotovostní hmotnost:1759 Kg
Nosnost:431 Kg
Základní cena:625 000 Kč (Style, Hybrid 136 e-DCS6, akční cena)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:965 000 Kč (Allure, Elektromotor 115 kW, Baterie 54 kWh, akční cena)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -