Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 – kladivo na německá SUV?

Testy
14.11.2024

F T G

Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 – kladivo na německá SUV?

Nový Peugeot 3008 už několik měsíců brázdí evropské silnice a svým zevnějškem i interiérem působí prémiovým dojmem. Nedávno byl představen jeho větší sourozenec, Peugeot 5008, kterého jsme podrobili redakčnímu testu. Zvolili jsme variantu GT s mild-hybridním motorem!

Novinka se u nás zatím prodává výhradně v sedmimístném provedení a svými rozměry konkuruje například Škodě Kodiaq. K dispozici jsou dva stupně výbavy a pouze jedna verze s konvenčním spalovacím motorem. Další alternativy pohonu zaujmou pouze příznivce elektromotorů. Základní cena pak startuje na částce 865 tisíc korun.

Atraktivní vzhled

Nový Peugeot 5008 pokračuje v designové linii, kterou načala nedávno představená 3008. Dynamický exteriér zdůrazňuje inovativní světelný podpis předních světel a maska chladiče, která plynule splývá s karoserií. Čistý vzhled přední masky zdobí jemný černý pruh, který opticky sjednocuje přední část a do kterého jsou elegantně integrovány kompaktní LED světlomety. U verze GT jsou navíc použity světlomety s technologií Peugeot Pixel LED, které automaticky přizpůsobují směr a intenzitu svitu aktuálním podmínkám provozu a neoslňují ostatní řidiče.

Hned na první pohled upoutá nejen pečlivě navržená aerodynamika s vyšší linií bočních oken, ale i robustní a dynamické tvary. Originálně rovněž působí šikmé zadní okno s výraznou boční linií. Peugeot 5008 také narostl, karosérie nové generace dosahuje délky 479 cm, šířky 189 cm a výšky 169 cm.

Karoserie se vyznačuje minimalistickým pojetím s čistými, vertikálně vedenými liniemi, zatímco skryté těsnění oken ve dveřích a redukce dekorativních prvků dodávají eleganci. Oproti modelu 3008 je prodloužená karosérie 5008 více hranatější a možná postrádá eleganci modelu menšího vozu. To vše bohatě kompenzuje větším vnitřním prostorem pro praktičtější využití.

High-tech interiér

Okamžitě po usednutí do interiéru zaujme přístrojová deska, která působí prémiovým dojmem. Hlavní dominantou je obrovský panoramatický displej o velikosti 21 palců, který se táhne od levého okraje palubní desky až po středovou konzoli. Díky LED ambientnímu osvětlení pod displejem vytváří dojem „plovoucího“ efektu.

Tato obrazovka je součástí systému i-Cockpit, který reprezentuje především vyvýšený přístrojový panel a relativně malý zploštělý volant. Pokud řidiči nevadí nastavení volantu, které úplně přesně neodpovídá předpisovému sezení za volantem, tak bude uspořádáním systému i-Cockpit spokojen.

Moderní obrazovka je lehce natočená směrem k řidiči a zároveň má být dostupná i pro spolujezdce. V praxi je to ale s dosažitelností horší. Pro řidiče je vše v pořádku, spolujezdec má ale displej na hraně dosahu. Se zadáváním údajů například do navigace tak řidiči příliš nepomůže.

Na levé straně přístrojového panelu se zobrazují klíčové jízdní údaje, jako je rychlost, indikátor výkonu, stav asistenčních systémů či tok energie. Pravá část displeje pak slouží jako dotykové rozhraní, přístupné jak řidiči, tak spolujezdci. Umožňuje ovládání funkcí, jako je klimatizace, navigace, multimediální systém nebo přístup k připojenému zařízení.

Ve střední části palubní desky jsou umístěny ovladače i-Toggles, tedy plně přizpůsobitelné dotykové ovladače poskytující rychlý přístup k oblíbeným funkcím uživatele. Robustní středový panel pojme nejen ovládací prvky, ale zahrnuje i odkládací prostory. I základní výbava Allure standardně zahrnuje systém Peugeot i-Connect, který nabízí plnou konektivitu díky funkci bezdrátového zrcadlení Apple CarPlay a Android Auto.

Pochvalu zaslouží ergonomicky tvarovaná sedadla se zdravotním certifikátem AGR. Mají perfektní boční vedení, optimální tuhost a nastavitelnou délku sedáku. Vpředu je dostatek místa ve všech směrech tak, jak jsme u modelové řady 5008 zvyklí. Zajímavostí je, že na druhou řadu sedadel, kterou lze posunout až o 15 cm, už tři dětské sedačky vedle sebe neumístíte, na rozdíl od předchozí generace. Peugeot totiž rozhodl, že tuto možnost využívala jen malá část zákazníků, a zaměřil se proto na větší komfort pro dva pasažéry. Dvojice výklopných sedadel v rámci třetí řady je určena primárně pro děti, avšak dospělé osoby se na ně nouzově rovněž usadí.

Zavazadlový prostor nabízí v pětimístné konfiguraci 748 litrů, v sedmimístném uspořádání 259 litrů a při sklopení opěradel v druhé řadě dokonce 1 815 litrů. Kabina je navržena s důrazem na flexibilitu a vysokou modularitu, umožňující různorodé uspořádání přesně podle potřeb cestujících.

Mild-hybrid jako jediná konvenční volba

Loni Peugeot uvedl na trh nový mild-hybridní motor s 48V baterií s využitelnou kapacitou 432 Wh. Systém pohání přeplňovaný tříválcový motor 1.2 PureTech, který dosahuje výkonu 100 kW a točivého momentu 230 Nm. Ten doplňuje elektromotor s výkonem 21 kW a točivým momentem 55 Nm. Elektromotor je integrován přímo do inovativní šestistupňové převodovky e-DSC6. Nyní ho výrobce neváhal použít ani do nové generace modelové řady 5008.

Testovaný hybridní motor poskytuje výhodu vyššího točivého momentu v nižších otáčkách, což oceníte zejména při rozjezdech. Elektrifikace zároveň snižuje spotřebu paliva až o 15 % a přináší výhody hlavně při jízdě ve městě, kde je možné přes polovinu času jezdit pouze na elektřinu, a to s nulovými emisemi. Na dálnici jsou úspory nižší, ale při uvolnění plynového pedálu ve vyšších rychlostech se benzinový motor umí i zcela vypnout. Baterie se dobíjí při brzdění nebo zpomalování.

Novinka se rozjíždí tiše a plynule, i když při řazení automatická převodovka občas způsobí mírné cuknutí. V městském provozu je zapojení elektromotoru výrazně patrné díky tichému chodu a ukazateli na infotainmentu. Dynamika mild-hybridního systému je dostatečná pro běžný jízdní styl, na dynamickou jízdu se ale nehodí. Pochvalu naopak zaslouží elektromotor, který dobře vyrovnává limity benzinového turbodmychadla.

Předností testované motorizace je nízká spotřeba – v kombinovaném režimu se pohybuje kolem 6,3 l/100 km, ve městě pak kolem 6,8 l.  Při jízdě po dálnici se výhoda hybridního pohonu pochopitelně vytrácí a apetit snadno atakuje sedmilitrovou hranici. Palivová nádrž o objemu 55 litrů ale poskytuje solidní dojezd.

Na pohodlné vlně

Podvozek je laděn pro komfortní jízdu, díky čemuž vůz zvládá nerovnosti s lehkostí. Kvalitní odhlučnění interiéru navíc zajišťuje příjemné cestování na delších trasách. Přestože provozní hmotnost vozu není nejnižší (1780 kg), oproti ostatním verzím 5008 vybaveným elektromotorem se stále jedná o významný váhový benefit.

Váha na přední nápravě je sice znát, avšak podvozek zůstává obratný i při svižnější jízdě. Potěšující je, že na devatenáctipalcových kolech nabízí testovaná varianta vysoký jízdní komfort.  Jen při průjezdu většími nerovnostmi by mohlo být odpružení jemnější. Brzdy zasluhují chválu – jejich účinnost je skvělá a ani při častém používání se nepřehřívají. Jedinou výtkou by mohlo být dávkování brzdné síly, které vyžaduje krátký čas na zvyknutí. Posilovač řízení je poměrně účinný a příliš zpětné vazby od předních kol tak nepropouští.  

Aktuálně Peugeot 5008 disponuje více než 40-ti asistenčními systémy, které mají za úkol usnadnit řízení. Za zmínku například stojí pokročilý systém Drive Assist Plus 2.0, který využívá senzorů a dat z online navigace k asistenci při jízdě, zejména na víceproudých komunikacích, jako jsou dálnice či rychlostní silnice.

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go spolu se systémem udržování jízdního pruhu automaticky upravují rychlost a pozici vozu tak, aby se držel ve zvoleném pruhu a respektoval nastavenou rychlost. Systém poloautomatické změny jízdního pruhu umožňuje vozu změnit pruh po aktivaci funkce a potvrzení tlačítkem „OK“ na volantu, čímž řidiče zbavuje nutnosti manuálního zásahu. V praxi zaslouží tento asistent pochvalu, jen párkrát se nám stalo, že vyžadoval dokončit změnu jízdního pruhu manuálně.

Mezi další chytré funkce patří automatické doporučení rychlosti, které díky čtení dopravních značek a dat z navigace upravuje nastavení tempomatu podle aktuálních rychlostních limitů. V případě deště systém navíc upozorní na potřebu snížit rychlost, například ze 130 na 110 km/h na dálnici, aby byla zachována bezpečnost jízdy. Poloautonomní funkce nicméně vždy vyžadují potvrzení řidičem, což zajišťuje maximální bezpečnost.

Resumé

Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je atraktivní SUV s moderním interiérem, který se dokáže vyrovnat řadě prémiových vozů. Auto kombinuje praktičnost s pohodlím a stylovým designem. V nabídce nám chybí snad jen výkonnější benzinový nebo naftový motor. Zájemci o větší dynamiku jsou totiž odkázány pouze na varianty s elektromotorem. Sympatické je, že hybridní verzi v základní výbavě Allure (ale i vyšší GT) pořídíte do jednoho milionu korun. Zato elektrické verze 5008 startují minimálně o více než 200 tisíc výše.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:5008
Karosérie:SUV
Motor:Hybrid 136 e-DCS6
Palivo:hybrid
Rok výroby:2024
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný zážehový tříválec a elektromotor
Válce:3
Objem motoru:1199 ccm
Nejvyšší výkon:100 / 5500 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:230 / 1750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:198 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:11,3 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 5,8 l, kWh
Velikost zav. prostoru:768 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):55
Pohotovostní hmotnost:1780 Kg
Nosnost:570 Kg
Základní cena:820 000 Kč (Hybrid 135 e-DCS6 Allure, akční cena)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:820 000 Kč

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -