Všechna kola se naplno zařezávají do udusané hlíny, tráva poletuje ve vzduchu a forester jako by stále neměl dost. Přísně neutrální chování se u automobilů značky Subaru potvrzuje zejména díky zvolené koncepci podvozku, stálému pohonu všech kol a horizontálně umístěnému plochému motoru Boxer a to především v extrémních situacích.
Ostatně právě pro uvedené podmínky je automobil, který nedávno prošel efektní modernizací určen. Přes týden s ním v klidu můžete absolvovat cestu do divadla, o víkendu pak adrenalinové hrátky po nezpevněných cestách a při tom všem budete navíc vypadat opravdu stylově. A v případě, že často navštěvujete zimní střediska věřte, že ani zde nenechá Subaru nikoho na pochybách. Pokud někdy vypadal forester poněkud nepřátelsky můžeme s klidným svědomým konstatovat, že v rámci modelového roku 2006 je s tím konec. |
Zvětšené přední světlomety, inovovaná maska dohromady se zvětšenými zrcátky s integrovanými směrovými světly tvoří opravdu harmonický celek. |
Rozměrnější zadní sklo při couvání zjednodušuje výhled z vozu, nové tvarování nárazníků zase zlepšuje nájezdový úhel. Pozornost si zaslouží také sedadla, u kterých byl prodloužen sedák, což evropané bezesporu ocení. Přístrojová deska působí příjemným dojmem pouze kaplička nadstandardního navigačního systému Panasonic by mohla být provedena lépe. To pravé Subaru však poznáte až při jízdě, už po nastartování se totiž z pod kapoty line hluboký tón zážehového motoru o objemu 1994 cm3, který okamžitě reaguje na sebemenší přidání plynu. |
Výkon tohoto agregátu byl zvýšen na 116 kW, točivý moment udává hodnota 186 N.m při 3200 ot./min. |
Zkoušené provedení bylo vybavené čtyřstupňovou samočinnou převodovkou s možností manuálního řazení prvních třech rychlostních stupňů. Sportovní jízdu a současné vytáčení pohonné jednotky do vysokých otáček umožňuje režim Power. Při přebírání vozu jsme od dvoulitrového motoru spojeného s automatickou převodovkou příliš neočekávali, o to více jsme byli překvapeni solidní dynamikou při zkušebních jízdách. |
Také režimy převodovky umožňují vychutnat si rychlou jízdu i třeba na lesní cestě. Spotřeba se při klidné jízdě pohybovala pod 10 litry na 100 km, časté využívání dynamiky má za následek její zvýšení zhruba o 2-4 l. |
Stálý pohon všech kol na suché vozovce prakticky nepoznáte, při rychlém průjezdu zatáčkou má automobil tendenci být spíše nedotáčivý. Při povolení plynového pedálu uprostřed zatáčky se však trochu záludně dostaví přetáčivost. Na nezpevněném povrchu musíme pochválit stálý pohon všech kol od Subaru snad úplně nejvíce, zde se v závislosti na konkrétních podmínkách projevuje buď lehká nedotáčivost nebo přetáčivost. |
V rámci této koncepce se i při začínajícím smyku doporučuje držet pedál plynu, což vyžaduje trochu cviku. Subaru Forester nás překvapilo zejména svými suverénními jízdními vlastnostmi, které působí díky níže umístěnému těžišti jistěji než u většiny současných SUV. |
Přestože se jedná spíše o vůz typu crossover, troufneme si tvrdit, že i v terénu umí nabídnout téměř stejné kvality, což může být považováno za jednu z hlavních předností prezentovaného automobilu. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Subaru Foerster 2.0 X |
Motor |
Plochý zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1994 ccm. Nejvyšší výkon 116 kW při 6400/min. Největší točivý moment 186 N.m při 3200/min. |
Převodné ústrojí |
Stálý pohon všech kol. Čtyřstupňová automatická převodovka. |
Podvozek |
Nezávislé zavěšení předních kol McPherson. Víceprvkové zavěšení zadních kol. |
Karoserie |
Samonosná, pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 178 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,9 s. Kombinovaná spotřeba paliva 9,3 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 252,5 cm. Celkové vnější rozměry 448,5/173,5,4/159 cm. Palivová nádrž 60 l. |
Cena |
859 800 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Subaru |
Model: | Forester |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 2.0 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2005 |
Technické parametry |