Loňská modernizace modelu Corolla od Toyoty přinesla především úspornější a výkonnější hybridní pohonné jednotky. Pro redakční test jsme zvolili kombík se základní variantou hybridního pohonu 1.8 Hybrid e-CVT a výbavovým stupněm Style.
Není žádným tajemstvím, že Toyota Corolla se řadí mezi nejlépe prodávané vozy na světě. Tento model zaujme především svým moderním hybridním pohonem, který se vyznačuje nízkou spotřebou paliva, a zároveň nabídne skvělé jízdní vlastnosti. Ve verzi kombi s názvem Touring Sports přidává Corolla k těmto vlastnostem ještě prostorný interiér, což z ní činí ideální vůz pro rodiny.
Design Corolly Touring Sports je moderní bez výrazných výstřelků. Díky konzervativnímu ztvárnění navíc její vzhled nestárne příliš rychle. Vůz je na našem trhu dostupný ve třech karosářských verzích - hatchback, sedan a kombi. Majoritu prodejů (cca 60%) generuje právě zkoušený Touring Sports a patří mezi nejprodávanější Toyoty u nás. Konkurentem je zejména Škoda Octavia Combi, rovněž zařazená do segmentu nižší střední třídy.
S ohledem na velmi dobré prodejní výsledky dostal zkoušený model v rámci nedávného faceliftu pouze drobné designové úpravy. Přední část vozu se pyšní novou mřížkou chladiče a modifikovanou grafikou předních světlometů, přičemž vrcholná výbava nabízí pokročilý systém LED Matrix. Zadní světla, která si zachovala svůj původní tvar, jsou rovněž vybavena technologií LED.
Testovali jsme variantu v druhém výbavovém stupni Style, který působí elegantně a to nejen díky šedému metalickému laku Neptune (+15 tisíc korun). V základní výbavě Style se Toyota Corolla totiž chlubila například sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin nebo předními projektorovými Bi-LED světlomety s ostřikovači. Pojďme se ale zaměřit na interiér.
V interiéru na první pohled zaujmou sedadla kombinující látku se syntetickou kůží. Sedadla nabízejí dostatečné boční vedení a optimální tuhost. I při delším cestování jsou pohodlná a příliš neunaví tělo posádky. Kůží potažený volant dobře padne do ruky a umožňuje nastavení ve dvou směrech. Součástí standardní výbavy testovaného vozu bylo také bezdrátové nabíjení pro mobilní telefony nebo zatmavená zadní okna.
Přístrojová deska se vyznačuje originálním designem a použitím měkčených plastů. Modernizovaná Corolla je vybavena digitálním přístrojovým štítem místo tradičních analogových ukazatelů. Tento 12,3palcový displej nabízí jasnou grafiku a přehledné informace, i když jeho ovládání si žádá trochu cviku.
Hlavním prvkem interiéru je samostatně umístěný displej infotainmentu Toyota Touch 2, který se pyšní pěknou grafikou. Displej má plně dotykové ovládání s rychlými reakcemi a v kombinaci s úhlopříčkou 10,5 palce představuje skvělého společníka při jízdě. Oceňujeme možnost zobrazení různých funkcí včetně navigace a podporu pro Apple CarPlay. Pod ním je umístěný panel pro ovládání klimatizace a topení, který se ovládá pomocí klasických tlačítek a ovladačů, což přispívá k intuitivnímu používání.
Přední sedadla poskytují dostatek prostoru ve všech směrech, zatímco vzadu je to o něco horší kvůli kratším sedákům a omezenému prostoru pro hlavu a nohy. Nicméně vysoké ukotvení zadních sedadel zvyšuje pohodlí. Zavazadlový prostor nabízí nadprůměrných 596 litrů kapacity. To je o 15 litrů více, než má varianta s výkonnějším hybridním motorem 2.0 Hybrid e-CVT. Podlaha zavazadlového prostoru je nastavitelná ve dvou úrovních, což zlepšuje variabilitu. Nakládání zavazadel je snadné a komfort zvyšuje elektricky ovládané víko s vysokým zdvihem.
Pod kapotou Toyoty Corolla si můžete vybrat mezi dvěma hybridními pohony. Jejich srdcem je buď 1,8litrový nebo 2,0litrový benzinový motor. Jedná se o pátou generaci hybridních systémů, kterou Toyota představila při modernizaci tohoto modelu. My jsme měli možnost vyzkoušet základní verzi 1,8 Hybrid e-CVT.
Atmosférický benzinový čtyřválec s přímým vstřikováním poskytuje maximální výkon 72 kW při 5200 ot/min a nabízí točivý moment 142 Nm, který vrcholí při 3600 ot/min. Přestože Toyota použila tento motor již v předchozím hybridním systému, prošel několika úpravami.
Celkový výkon hybridního systému se zvýšil na 103 kW, což umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosažení maximální rychlosti 180 km/h. Vyššího výkonu bylo dosaženo mimo jiné díky úpravě jednotky řízení energie (PCU). Tímto krokem se podařilo snížit elektrické ztráty systému o 14 %. Nový PCU je vybaven oboustranným chladicím systémem a pracuje při vyšším kmitočtu, což pomáhá omezit nežádoucí bzučení elektrických komponent pohonné jednotky. Toyota také zvětšila výkon a zároveň snížila velikost a hmotnost lithium-iontové baterie.
Hned po sešlápnutí plynového pedálu je patrné, že hybridní systém poskytuje vozu dostatečnou dynamiku. Reakce na plyn je okamžitá, bez jakékoliv prodlevy. Při prudké akceleraci však převodovka e-CVT způsobuje monotónní zvuk vytočeného motoru, což je u této technologie běžné. Nová generace hybridního pohonu je však lépe odhlučněna než její předchůdci.
Hlavní parketou motoru 1.8 Hybrid je plynulá jízda po městě a okreskách. Při vyšších rychlostech na dálnici a to zejména v plném obsazení, Corolla 1.8 Hybrid trochu ztrácí. Při klidné jízdě lze maximálně využít čistě elektrický režim, jenž se aktivuje tlačítkem EV. Ten je dostupný i při vyšších rychlostech, pokud je baterie dostatečně nabitá. A jak je na tom tento hybrid s úsporou paliva?
V kombinovaném režimu jsme dosáhli spotřeby kolem 5,5 l/100 km, zatímco ve městě klesla až k 5 litrům. Na dálnici se spotřeba pohybovala mezi 6 a 7 litry, v závislosti na rychlosti jízdy. Při úsporné jízdě po okreskách není problém dostat spotřebu pod 5 litrů. Nádrž má objem 43 litrů, což zajišťuje poměrně slušný dojezd na jedno natankování.
Ačkoliv je výkonnější provedení hybridního pohonu s dvoulitrem vybaveno adaptivním odpružením, varianta se slabší osmnáctistovkou si musí vystačit s konvenčními tlumiči. Jejich charakter je spíše tužší, což ocení zejména příznivci svižné jízdy. Tvrdší nastavení velmi dobře eliminuje náklony karosérie v zatáčkách, díky čemuž se auto skvěle drží zvolené stopy a nedotáčivost se projevuje až při opravdu rychlé jízdě. V kombinaci se sedmnáctipalcovými koly ale testovaný vůz stále docela dobře funguje i na nekvalitních silnicích.
Podvozek Toyoty Corolly využívá osvědčeného zavěšení typu McPherson. Vzadu je pak víceprvková náprava, díky které je jízda stabilní a klidná a to i na méně kvalitních silnicích. Řízení sice nenabízí mnoho zpětné vazby, ale precizně reaguje na každý pohyb volantem. Brzdy jsou dostatečně účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Kvůli rekuperačnímu systému, který je součástí hybridního pohonu, je však dávkování brzdného účinku trochu méně plynulé.
Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid e-CVT je velmi dobře využitelné rodinné kombi s prostorným interiérem a atraktivním vzhledem. Základní hybridní motorizace nabízí pro běžné ježdění dostatečnou dynamiku. Snad jen na dálnicích nebo při častém ježdění v plném zatížení bychom sáhli po výkonnějším dvoulitru. V kombinaci s agilním podvozkem poskytuje auto dostatek jistoty i při svižnější jízdě, zároveň nabízí úsporný provoz. Dobrou zprávou také je, že v základní specifikaci tento praktický kombík pořídíte pod hranicí 800 tisíc korun.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Toyota |
Model: | Corolla Touring Sports |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 1.8 Hybrid e-CVT |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2024 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Atmosférický zážehový + elektromotor |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1798 ccm |
Nejvyšší výkon: | 72 / 5200 přepočtený výkon soustavy 103 / - [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 142 / 3600 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 180 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 9,4 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 4,6 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 596 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 43 |
Pohotovostní hmotnost: | 1440 - 1480 Kg |
Nosnost: | 435 Kg |
Základní cena: | 777 900 Kč (1.8 Hybrid e-CVT, Comfort) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 777 900 Kč |