Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid e-CVT – sportovně laděné kombi s hybridním srdcem

Testy
14.10.2024

F T G

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid e-CVT – sportovně laděné kombi s hybridním srdcem

Toyota Corolla prošla nedávno modernizací, která přinesla i novou generaci hybridního systému. Testovali jsme dynamickou verzi Corolla Touring Sports, vybavenou výkonným hybridním motorem 2.0 Hybrid e-CVT. Model v úrovni výbavy GR Sport dodává vozu sportovní vzhled a zdůrazňuje jeho jízdní schopnosti.

Toyota Corolla se již dávno etablovala jako jeden z nejoblíbenějších modelů na trhu. Tento vůz zaujme moderním hybridním systémem, který spojuje nízkou spotřebu paliva s výbornými jízdními vlastnostmi. Ve verzi kombi s označením Touring Sports navíc vyniká velkorysým vnitřním prostorem, který ho činí ideálním pro rodinné potřeby.

Nestárnoucí design

Toyota Corolla se na českém trhu prodává ve třech karosářských verzích – hatchback, sedan a kombi. Největší oblibu si získala právě kombi verze, která tvoří přibližně šedesát procent prodejů, čímž se stává jedním z nejprodávanějších modelů značky. Není třeba zdůrazňovat, že představuje přímého konkurenta Škody Octavia Combi v segmentu nižší střední třídy.

Facelift Corolly přinesl jen drobné designové úpravy, což vzhledem k úspěchu modelu nepřekvapí. Na přídi došlo k osvěžení masky chladiče a nové grafice předních světlometů, přičemž v nejvyšší výbavě jsou použity moderní LED Matrix světla. Zadní světla zůstala tvarově stejná, ale také využívají technologii LED. Vloni navíc auto dostalo nové odstíny laku karosérie.

Testovaná verze Corolla Touring Sports ve výbavě GR Sport vyniká dvoubarevným lakováním, kde černá střecha kontrastuje s výběrem až deseti různých odstínů karoserie. My jsme zkoušeli variantu se smaragdovým lakem karosérie, který je dostupný výhradně pro výbavu GR Sport. Dynamický vzhled doplňují osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, která jsou součástí paketu Dynamic (+21 tisíc korun).

Praktický interiér s efektivním ovládáním

Po usednutí za volant okamžitě upoutají pozornost sedadla, která kombinují látku s koženým čalouněním. U testovaného modelu navíc nesou značku GR Sport s charakteristickým červeno-šedým prošíváním. Sedadla se pyšní výborným bočním vedením a optimální tuhostí, takže zůstávají pohodlná i při delších cestách. Volant potažený kůží skvěle padne do ruky, přičemž jeho nastavení je možné ve dvou osách. Ve výbavě nechybí ani moderní prvky, jako je head-up displej nebo bezdrátové nabíjení mobilního telefonu. Zadní cestující pak ocení zatmavená okna, která dodávají soukromí i komfort.

Přístrojová deska zaujme svým originálním designem a kvalitními měkčenými plasty. Modernizací prošel také přístrojový štít, který nahradil klasické analogové ukazatele digitálním displejem o velikosti 12,3 palce. Displej nabízí přehledné zobrazení informací, ale jeho ovládání může chvíli trvat, než si řidič zvykne. Poslední facelift navíc přinesl možnost ovládání vozu pomocí digitálního klíče přes mobilní aplikaci nebo vylepšený systém čištění vzduchu v interiéru využívající technologii nanoe-X.

Hlavní část interiéru tvoří volně stojící displej infotainmentu Toyota Touch 2. Kromě kvalitní grafiky vyniká také snadnou navigací v menu. V závislosti na výbavě je dostupný v rozměrech 8 nebo 10,5 palce, přičemž verze GR Sport disponuje větším displejem bez klasických tlačítek – vše se ovládá dotykově. Oceňujeme možnost zobrazení různých funkcí, včetně navigace, a podporu Apple CarPlay. Pod tímto displejem se nachází intuitivní ovládací panel klimatizace a topení s tradičními tlačítky.

Přední sedadla poskytují dostatek prostoru, zatímco vzadu je situace méně komfortní kvůli kratším sedákům a omezenému místu pro nohy a hlavu. Nicméně vyšší poloha zadních sedadel mírně zlepšuje celkový komfort. Zavazadlový prostor je velkorysý, s kapacitou 581 litrů u testované hybridní varianty s dvoulitrovým motorem. Podlahu kufru lze nastavit ve dvou úrovních, což zlepšuje jeho variabilitu. Naložení zavazadel je snadné díky elektrickému ovládání víka a jeho vysokému zdvihu.

Výkonnější hybrid s dvoulitrovým čtyřválcem

Pod kapotou Toyoty Corolla se nachází dva různé hybridní pohonné systémy, které si můžete vybrat. Základem je buď benzinový motor o objemu 1,8 litru, nebo silnější dvoulitrová verze. Oba hybridní systémy byly přepracovány v rámci poslední modernizace modelu. My jsme měli možnost otestovat výkonnější variantu s 2.0 Hybrid e-CVT.

Atmosférický čtyřválcový motor s přímým vstřikováním poskytuje maximální výkon 112 kW při 6000 ot/min a jeho nejvyšší točivý moment činí 190 Nm, dostupný mezi 4400–5200 ot/min. Přestože byl tento motor součástí starších verzí hybridních systémů, došlo k několika úpravám, které zlepšují jeho účinnost.

Ke snížení tření se použil olej s nižší viskozitou a nová řídicí jednotka energie PCU redukuje ztráty energie. Hmotnost se podařilo snížit díky 15% lehčí bezestupňové převodovce e-CVT. Elektromotor dostal nové komponenty a kompaktnější rozměry, což přispělo k jeho vyšší životnosti. Také akumulátor byl zmenšen a odlehčen, zároveň však zvýšil svůj výkon. Celkový výkon hybridního systému tak činí 144 kW, což umožňuje Corolle Touring Sports zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,7 sekund a dosáhnout maximální rychlosti 180 km/h.

Při sešlápnutí plynového pedálu okamžitě pocítíte, jak hybridní systém reaguje bez zpoždění a poskytuje velmi dobré dynamické schopnosti. Akcelerace však stále provází monotónní zvuk motoru, což je typické pro převodovku e-CVT. Oproti starší verzi je však tato generace hybridního pohonu podstatně tišší.

Auto si zachovává svou schopnost zrychlovat i při vyšších rychlostech, ale nejvíce mu sluší plynulá jízda po městě nebo na venkovských silnicích. V těchto podmínkách můžete plně využít čistě elektrický režim, který lze zapnout tlačítkem EV a funguje i při vyšších rychlostech v závislosti na úrovni nabití akumulátoru. Co se týče spotřeby paliva, při kombinované jízdě jsme se pohybovali kolem 5,5 l/100 km. Ve městě spotřeba klesla k 5 l/100 km, zatímco na dálnici se pohybovala mezi 6 a 7 litry v závislosti na rychlosti. Při klidné jízdě po okreskách není problém dosáhnout spotřeby začínající čtyřkou. Nádrž má objem 43 litrů, což poskytuje slušný dojezd na jedno natankování.

Na silnici

Výkonnější verze hybridního systému s dvoulitrovým motorem přichází s vylepšeným adaptivním odpružením, které slabší varianta postrádá. Toto odpružení je vybaveno řadou senzorů, které neustále monitorují jízdní podmínky a předávají informace řídicí jednotce. Ta následně upravuje nastavení tlumičů až v 650 různých krocích! K dispozici jsou klasické jízdní režimy, jako je Comfort a Sport.

Rozdíly mezi těmito režimy jsou značné. V režimu Sport auto poskytuje řidiči přesný přehled o tom, co se děje pod koly. Tužší nastavení tlumičů účinně omezuje náklony karoserie v zatáčkách, což výrazně zlepšuje stabilitu vozu, ale zároveň si poradí i s horšími povrchy. Naopak režim Comfort se zaměřuje na maximální pohodlí a zvládá i méně kvalitní silnice s překvapivou lehkostí, a to i přes velká 18-ti palcová kola.

Z hlediska konstrukce podvozku využívá Corolla vpředu zavěšení typu McPherson, zatímco zadní kola jsou vybavena víceprvkovou nápravou, která přispívá k vynikající stabilitě i na hrbolatých silnicích. Tento systém umožňuje vozu udržovat vysokou úroveň komfortu, aniž by došlo ke zhoršení jízdních vlastností. Řízení je přesné a okamžitě reaguje na pohyb volantem, i když zpětná vazba není příliš výrazná. Brzdný systém je spolehlivý i při opakovaném brzdění, ale samotné dávkování brzdného účinku může působit méně plynule, což je důsledek integrované rekuperace energie, která je součástí hybridního pohonu.

Resumé

Současná Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid e-CVT je opět modernější praktický kombík nižší střední třídy s prostorným interiérem. Jeho atraktivní vzhled ještě více zdůrazní testovaná varianta s výbavou GR Sport. Výkonnější hybridní pohon nabízí slušnou dynamiku a zároveň úsporný provoz. Adaptivní podvozek zaslouží pochvalu za univerzální nastavení, které lze individuálně přizpůsobit pomocí funkčních jízdních režimů. Dobrou zprávou je, že díky aktuálnímu zvýhodnění pořídíte špičkově vybavenou Corollu Touring Sports s hybridním pohonem za cenu do jednoho milionu korun. 

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Toyota
Model:Corolla Touring Sports
Karosérie:Kombi
Motor:2.0 Hybrid e-CVT
Palivo:hybrid
Rok výroby:2024
Technické parametry
Typ motoru:Atmosférický zážehový + elektromotor
Válce:4
Objem motoru:1987 ccm
Nejvyšší výkon:112 / 6000 přepočtený výkon soustavy 144 / - [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:190 / 4400 - 5200 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:180 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:7,7 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 4,5 l, kWh
Velikost zav. prostoru:581 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):43
Pohotovostní hmotnost:1440 - 1535 Kg
Nosnost:515 Kg
Základní cena:777 900 Kč (1.8 Hybrid e-CVT, Comfort)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:852 900 Kč (2.0 Hybrid e-CVT, Comfort)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -