Atraktivní Peugeot 208 prošel faceliftem, který přinesl nejen designové změny, ale především novou techniku. V rámci elektrické verze nově nabízí větší baterii a tedy i podstatně delší dojezd. Testovali jsme vůz v nejvyšší výbavě GT.
Peugeot 208 je praktickým autem do města, které se chlubí stylovým designem a moderní technikou pod kapotou. Peugeot dokázal zaujmout už předchozí líbivou generací 208, což dvojnásob platí pro aktuální model. Po pár letech na trhu však přišel čas na omlazení, které přináší vylepšení po všech stránkách.
Inovovaný model lze poznat na první pohled a to díky charakteristickým vertikálním světlům LED pro denní svícení. Už na původním modelu se jednalo o charakteristický podpisový prvek, nyní však došlo ke změně a to v souladu s ostatními modely značky Peugeot. Namísto jednoho svítícího pásu totiž má totiž novinky hned tři. Tato změna působí atraktivně a elegantně zároveň.
Nová je také upravená maska chladiče, která nyní tvoří jeden celek s předním nárazníkem. I vzadu došlo k úpravě především na světelné technice. Právě světelný podpis i v tomto případě reprezentují tři horizontální „drápy“. Modernizovaný model se dále chlubí dvěma novými barevnými odstíny karosérie, extravagantní žlutou Agueda a konzervativnější šedou Selenium. Právě šedou barvou byl vybaven i námi testovaný vůz.
Zkoušená špičková varianta GT nabízí kromě full LED předních světlometů se zmiňovanými denními světly LED s kresbou tří „drápů“ prvky jako jsou přední nárazník a kliky dveří v barvě karosérie. Dále nechybí specifická černá mřížka sání s dekory v barvě karosérie a v neposlední řadě efektní zadní spoiler v černé lesklé barvě. Ve stejné úpravě nechybí ani lemování podběhů kol, zadní nárazník či stojky vnějších zpětných zrcátek.
Standardem pro všechny výbavy je nově desetipalcový centrální dotykový displej. Verze GT navíc přidává couvací kameru 180 stupňů s předním a zadním parkovacím asistentem. Po vzoru větších modelů značky nechybí ani vyvýšený digitální 3D sdružený přístroj i-Cockpit, rovněž s desetipalcovým displejem. Ten navíc řidiči poskytuje široké možnosti personalizace. Součástí výbavy je dále kožený multifunkční volant, indukční bezdrátové nabíjení telefonu, tmavé čalounění stropu nebo sportovní hliníkové pedály.
Celkově je interiér velmi dobře zpracovaný a materiály působí hodnotným dojmem. To platí nejen o přístrojové desce, ale i středovém tunelu nebo výplních dveří. Samozřejmostí je řada bezpečnostních systémů a nechybí ani několik odkládacích schránek. Škoda jen, že u řidičů vyšších postav dochází při optimálně nastaveném volantu v rámci vyvýšeného uspořádání přístrojového panelu i-Cockpit k zakrytí přístrojového štítu volantem. Samozřejmě, že lze nastavit volant tak, aby bylo dobře vidět na přístroje. Tohle řešení bude ale pravděpodobně u většiny v rozporu se základními pravidly správného posezu za volantem.
Hlavní novinkou inovovaného Peugeotu e-208 je elektromotor s nejvyšším výkonem 115 kW a točivým momentem 250 Nm. Ten je však k dispozici pouze v jízdním režimu Sport. Oproti předchozímu provedení získal motor 15 % výkonu navíc a chlubí se samozřejmě i lepší dynamikou. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 8,2 sekund. Maximální rychlost zůstala beze změny a činí 150 km/h.
Model e-208 dostal také nový lithium-ionový akumulátor s větší kapacitou 51 kWh, z nichž je reálně využitelných 48,1 kWh. Díky řadě technických vylepšení se inženýrům podařilo zvýšit dojezd vozu až na 409 kilometrů podle WLTP (kombinovaný režim). Na baterie výrobce stále poskytuje záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 procent její kapacity.
Součástí standardní výbavy všech výbav je palubní třífázová nabíječka 11 kW a také nabíjecí třífázový kabel pro Wallbox s výkonem 22 kW. Co se týká nabíjení vozu z veřejné nabíjecí stanice, zde regulace teploty baterie zajistí nabíjecí výkon max. 100 kW. Pomocí rychlého dobíjený stejnosměrným proudem lze tak dosáhnout dobití z 20 na 80 procent kapacity za 30 minut.
V praxi jsme si ověřili, že výrobcem indikovaný dojezd 409 kilometrů je spíše jen teoretický. Přes 300 kilometrů ujedete s vozem pouze při popojíždění po městě s lehkou nohou a za optimálních teplotních podmínek. V tomto režimu lze s vozem skutečně jezdit se spotřebou kolem 14 kWh/100 km. Defenzivní jízda po okreskách pak znamená sympatickou spotřebu 12 kWh/100 km.
Jakmile ale vjedete na dálnici, spotřeba se přehoupne přes hranici 20 kWh/100 km. Při rychlosti kolem 130 km/h jsme jezdili se spotřebou 21 kWh/100 km, což snižuje dojezd na zhruba 230 kilometrů. Nutno však počítat s tím, že dobití z 80% do 100% je časově poměrně neefektivní, protože se rychlost dobíjení významně snižuje.
Auto nabízí tři jízdní režimy. Pro optimalizaci dojezdu a maximální efektivitu elektrického pohonu je k dispozici režim Eco. Ten částečně omezuje výkon elektromotoru pro optimalizaci spotřeby a e-208 v něm působí poněkud letargicky. Vysoký jízdní komfort při každodenním používání pak zajistí režim Normal. Nechybí ani sportovní mód, jehož prioritou je zážitek z jízdy a maximální dynamika. V rámci tohoto módu je k dispozici nejvyšší výkon elektromotoru 115 kW.
K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím voliče jízdních režimů s příslušným typem regenerace baterie. Standardní režim je blízký vozu se spalovacím motorem. Pokud aktivujete tlačítkem na voliči převodovky režim Brake („B“), dochází při povolení plynového pedálu k intenzivnímu zpomalování, čímž lze rekuperovat energii s vysokou efektivitou. Více úrovní rekuperace však není k dispozici, což potvrzuje i absence pádel pod volantem.
Hlavním revírem Peugeotu e-208 budou samozřejmě městské ulice příp. okresky. I přes sedmnáctipalcová kola poskytuje testované provedení GT komfortní svezení a solidní schopnost vypořádat se s nerovnostmi. Auto se navíc dokáže skvěle držet zvolené stopy a zejména po přepnutí do sportovního režimu mu není dynamické svezení cizí. A to i přes vyšší hmotnost vozu atakující hranici 1,5 tuny.
Palec nahoru zaslouží agilně nastavený posilovač řízení, který se i v normálním jízdním režimu chlubí částečnou zpětnou vazbou od předních kol. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují. Výtku naopak máme k horšímu odhlučnění podběhů, což se projeví především na dálnici.
Peugeot e-208 GT je stylový elektrický hatchback do města a na okresky. Posílený elektromotor vozu zajišťuje lepší jízdní dynamiku a především prodloužený jízdní dojezd díky akumulátoru s větší kapacitou. Palec nahoru zaslouží jízdní agilita a kvalitně působící interiér. Výhradu naopak máme proti ergonomii posezu za volantem u řidičů vyšších postav a to kvůli přístrojovému systému i-Cockpit. Nutno dodat, že za povedený mix vlastností modelu e-208 si Peugeot nechá slušně zaplatit. Cenovka základního modelu začíná na hranici 800 tisíc korun (akční cena). Silnější elektrickou variantu (115 kW) navíc pořídíte pouze v kombinaci se špičkovou výbavou GT za akční cenu 910 tisíc korun.
Tým AUTOINDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 208 |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | Elektromotor 115 kW |
Palivo: | elektřina |
Rok výroby: | 2024 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Elektromotor |
Válce: | N/A |
Objem motoru: | N/A ccm |
Nejvyšší výkon: | 115 / 4500 - 7000 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 260 / 500 - 4060 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 150 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 8,2 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 14,1 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 309 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 51 |
Pohotovostní hmotnost: | 1530 Kg |
Nosnost: | 380 Kg |
Základní cena: | 800 000 Kč (Active, Elektromotor 100 kW, Baterie 50 kWh, akční cena) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 910 000 Kč (Active, Elektromotor 115 kW, Baterie 51 kWh, akční cena) |