Současná generace Hondy CR-V vyniká nejen svým moderním designem, ale také prostorným interiérem a sofistikovaným hybridním pohonným systémem ve dvou variantách. Samozřejmostí je také bohatá základní výbava. My jsme testovali model s plug-in hybridní motorizací e:PHEV, která nabízí velmi slušný dojezd výhradně na elektřinu.
Elektrifikace modelů je pro Hondu již několik let vývojovým směrem, a tak není divu, že i šestá generace CR-V sází na hybridní technologie. Současný vývoj automobilového trhu jasně potvrzuje, že se strategie tohoto japonského výrobce vyplatila.
Karosérie šesté generace CR-V mezigeneračně povyrostla. Japonské SUV měří na délku 4706 milimetrů, což je o 106 mm více, než u předchozího provedení. Více místa na zadních sedadlech pak přinesl o téměř 4 centimetry delší rozvor, který se prodloužil na 2700 milimetrů. Auto narostlo také do šířky a to o 11 mm na celkových 1866 mm.
Charakteristickým rukopisem designérů jsou ostřeji řezané křivky s velkým důrazem na jednoduché linie. Jedná se o nekomplikovaný vzhled, který působí relativně konzervativním dojmem. Troufáme si tak tvrdit, že se CR-V ani po delší době neokouká.
Přední část vozu zaujme kolmou maskou chladiče s výrazným logem značky. Na ní pak po stranách navazují hlavní LED světlomety s úzkým tvarem. Ten vozu dodává dynamický nádech. Hlavní světla pak zaslouží palec nahoru za velmi dobrou svítivost. Z boku si nelze nevšimnout úzkých sloupků a bohatého prosklení, což zlepšuje výhled z vozu. Elegantně pak působí decentně oplastované lemy prahů a podběhů.
Dominantou zadní části karosérie jsou vertikální sdružené světlomety. Dynamicky působí spoiler pátých dveří, na eleganci naopak hraje dvojice chromovaných koncovek výfuků, jež částečně vystupují z nárazníku. Určitým omezením pro někoho může být skutečnost, že jsou všechny specifikace vybaveny výhradně osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin. Jiná varianta prostě není.
Po usednutí do vozu je na první pohled zřejmé, že se vnitřek vozu výrazně inspiroval jedenáctou generací modelu Civic. Líbí se nám jednoduché tvary palubní desky, kde je hlavní dominantou horizontální dekorační lišta. Do ní byly integrovány výdechy klimatizace, což působí elegantně a čistě zároveň. Palec nahoru také zaslouží ovládání klimatizace prostřednictvím klasických ovladačů. Jsou intuitivní a nezhoršují koncentraci řidiče při jízdě.
Vnitřek vozu zahrnuje řadu kvalitních materiálů a měkčených plastů. Vše je dobře slícováno a při jízdě se z palubní desky neozývají žádné nepříjemné zvuky. Dominantou interiéru je displej multimediálního systému Honda Connect. Ten se chlubí úhlopříčkou 9 palců, je přehledný a nabízí jednoduché ovládání. V jeho rámečku najdeme několik fyzických tlačítek, jež zpříjemňují ovládání. Snad jen grafika by mohla být modernější, přestože se v té stávající velmi rychle zorientujete.
Všechny výbavové stupně Hondy CR-V mají digitální přístrojový štít o rozměru 10,2 palců. Líbí se nám vysoké rozlišení i možnost uzpůsobení zobrazení různých informací. Volič automatické převodovky se ovládá pomocí tlačítek, což vyžaduje chvíli zvyku. Poté však působí jednoduše a za hlavní výhodu považujeme rychlost volby konkrétního režimu.
Přední sedadla dostala speciální konstrukci pro optimalizaci ergonomie. Ta má lépe držet tělo v zatáčkách a zároveň zjednodušit nastupování a vystupování z vozu. Sedadla jsou navíc ergonomicky dobře provedená a neunaví ani při delší jízdě. Na zadní sedadla se pohodlně nastupuje a to díky velkému úhlu otevírání zadních dveří. Oproti předchozí generaci je zde více místa pro nohy, stejně tak i v oblasti hlavy. Příjemné je kožené čalounění, které je součástí standardní výbavy všech výbav.
Objem zavazadlového prostoru se mezigeneračně zvětšil na 587 litrů. Tyto údaje se však týkají varianty se standardním hybridním pohonem. My jsme zkoušeli verzi s plug-in hybridem, která se chlubí zavazadelníkem o objemu 617 litrů. Plug-in hybridní varianta má totiž baterie integrovány přímo do spodní části karosérie a to hlavně kvůli velikosti. Zavazadelník dále potěší jednoduchými tvary. Zamrzí naopak absence sklopných sedadel Magic Seats.
Základem pohonného systému je dobře známý atmosférický benzinový dvoulitr s nejvyšším výkonem 109 kW při 6100 ot/min. Ten je kombinovaný s elektromotorem s maximálním výkonem 135 kW a největším točivým momentem 315 Nm. Zajímavostí je, že spalovací motor pracuje v Aktinsovově cyklu a navíc dostal vysokotlaký palivový systém s přímým vstřikováním. Novinkou jsou také svody s větší plochou nebo pevnější kliková hřídel.
Přestože Honda není v technologii hybridních pohonů rozhodně žádným nováčkem, její plug-in hybrid se v Evropě objevuje vůbec poprvé. Zatímco verze s full hybridem se nabízí jak s přední poháněnou nápravou, tak i ve čtyřkolce, plug-in hybrid koupíte pouze jako předokolku. Její akumulátor s kapacitou 17,7 kWh integrovaný do podvozku by totiž zástavbu hřídele pro pohon AWD neumožnil.
Honda tvrdí, že by kapacita akumulátoru měla plug-in hybridu vystačit na 82 kilometrů jízdy čistě na elektřinu. V praxi jsme si ověřili, že se jedná o reálnou hodnotu! Specifikum modelu CR-V e:PHEV je skutečnost, že se při každém studeném startu nejprve zahřeje spalovací motor (cca 2 km) a následně lze jezdit výhradně na elektrický pohon. Podmínkou je samozřejmě dostatečně nabitý akumulátor.
Řidič si může tlačítkem na středovém panelu zvolit preferovaný režim využití pohonu. K dispozici je automatický mód, režim jízdy upřednostňující elektromotor nebo režim Save, který dobíjí akumulátor jízdou s využitím spalovacího motoru.
Skvělou vlastností plug-in hybridního systému Hondy je, že i při vybitém akumulátoru nabízí CR-V prakticky shodnou dynamiku a kultivovaný jízdní projev. Systém totiž nedovolí akumulátor plně vybít a neustále si tedy elektřinou pomáhá. A jaká je spotřeba? Při pravidelném dobíjení se lze pohybovat mezi 2-3 litry. Ale i s prázdným akumulátorem lze v kombinovaném režimu jezdit s apetitem 6,5 – 7,5 l na 100 kilometrů. Plug-in hybridní systém Hondy je tedy velice efektivní.
Dynamika testovaného vozu je na slušné úrovni, což potvrzuje hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s a maximální rychlost, která činí 194 km/h. Jízdní vlastnosti samozřejmě ovlivňuje i relativně vysoká pohotovostní hmotnost přes 1,9 tuny, což je zhruba o 100 kilogramů více, než u verze s klasickým hybridním pohonem. Honda CR-V tedy nepůsobí tak agilně, jako lehčí provedení e:HEV.
To ale není takový problém, vždyť nastavení podvozku vyznává spíše komfortní jízdu a k rychlým průjezdům zatáček tak příliš nevybízí. Dobrou zprávou je, že plug-in hybridní model má již v základním provedení adaptivní tlumiče, jejichž charakteristiku lze měnit v několika jízdních režimech. Rozdíly mezi nimi však nejsou významné.
Celkově je řízení vozu příjemné a určitá těžkopádnost je znát až na limitu. To ale není parketa tohoto SUV. Raději si budete užívat komfortní jízdu, klidně i svižným tempem. Právě při něm jsme ocenili poddajnost podvozku a hlavně skvěle nastaveného posilovače řízení. Přesnost a zpětná vazba od předních kol jsou jeho hlavní výhody. A to kvitujeme, zejména v segmentu SUV.
Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid je po všech stránkách vyspělým rodinným vozem. Design karosérie testovaného SUV má charakter a jen tak nezestárne, což platí i pro interiér. Ten se navíc může pochlubit kvalitními materiály a dostatečným vnitřním prostorem. Podvozek nabízí důstojný komfort a palec nahoru zaslouží i skvěle naladěný posilovač řízení.
Výhodou plug-in hybridního pohonu je skutečnost, že akumulátory lze dobít rychlostí až 6,8 kWh. To zajistí plné dobití v čase kolem dvou hodin. Dojezd na čistě elektrický pohon je rovněž nadprůměrný a bude vyhovovat většině uživatelů pro městské popojíždění. Za pozornost stojí i režim Tow pro tahání brzděného přívěsu s hmotností až 1500 kilogramů. Nevýhodou je pak nižší objem palivové nádrže 46,5 litru a vyšší cenovka. Nutno ale dodat, že se právě plu-in hybridní verze nabízí výhradně v nejvyšším stupni výbavy. V současnosti navíc Honda nabízí cenové zvýhodnění a bonusy a to v rámci akční nabídky.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | CR-V |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 2.0 i-MMD Hybrid (e:PHEV) |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2024 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Atmosférický zážehový + elektromotor |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1993 ccm |
Nejvyšší výkon: | 109 / 6100 přepočtený výkon soustavy 135 / - [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 189 / 4500 přepočtený toč. moment soustavy 335 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 195 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 9,4 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 5,4 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 587 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 46,5 l / 17,7 kWh |
Pohotovostní hmotnost: | 1916 Kg |
Nosnost: | 484 Kg |
Základní cena: | 1 119 900 Kč (2.0 i-MMD Hybrid, 2WD, Elegance) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 1 394 900 Kč (2.0 i-MMD Hybrid, 2WD, Advance Tech) |