Hyundai Ioniq 6 Power 77 kWh 4x4 – elektrický expres

Testy
24.06.2024

F T G

Hyundai Ioniq 6 Power 77 kWh 4x4 – elektrický expres

Minimalistický osobitý design, solidní dynamika a moderní 800 V architektura pro rychlé nabíjení. To jsou hlavní atributy elektromobilu Hyundai Ioniq 6, který trápí konkurenci v rámci daného segmentu. Testovali jsme nejvýkonnější provedení se špičkovou výbavou Style Premium a pohonem všech kol.

První elektromobily konvenčních automobilek byly především typu SUV. Když pak Hyundai poprvé ukázal produkční verzi elektromobilu Ioniq 6, vycházející z futuristického konceptu Prophecy, zaplesalo nejedno srdce automobilového nadšence. Je zřejmé, že aerodynamická karosérie přináší nesporné benefity a nízké těžiště zlepšuje jízdní vlastnosti.

Odvaha a styl

Už při první pohledu na karosérie Ioniqu 6 je zřejmé, že jeho design oživují slavné tvary ikonických tater, přičemž v jeho jedinečném designu lze najít i prvky jiné automobilové legendy. Zezadu elektrický Ioniq 6 totiž připomíná historické Porsche 911 Turbo s jeho charakteristickým masivním křídlem. Tento dojem posiluje široká horizontální zadní svítilna spojená se spoilerem, který má zabudované pixelové brzdové světlo.

Hyundai dosáhl s minimalistickým designem, zapuštěnými klikami a elegantní siluetou Ioniqu 6 koeficientu odporu vzduchu 0,21. Díky tomu patří Ioniq 6 mezi nejvíce aerodynamické sériově vyráběné vozy vůbec. Ačkoliv není absolutním šampionem, jeho aerodynamický odpor je o setinu nižší než u výrazně luxusnějšího, výkonnějšího a dražšího Porsche Taycan Turbo.

Světelná technika testovaného modelu je kompletně diodová. U dvou nejvyšších výbav se navíc přední světlomety chlubí funkcí matrix a to ve standardu. Překvapí délka karosérie, která dosahuje téměř 4,9 metru, rozvor má pak 2,95 m. Na fotografiích vůz působí mnohem kompaktněji. Design je elegantní a zároveň optimalizovaný pro minimální odpor vzduchu. Zatímco přední část je zcela čistá, vzadu je auto překvapivě komplexní s mnoha ozdobnými prvky, včetně masivního spoileru. Pro designové puristy by tento styl mohl být až příliš provokativní. Standardní výbavou nízkého Ioniqu jsou osmnáctipalcová kola, která testované nejvyšší verzi Style Premium nahrazují dvacetipalcové disky s pneumatikami o rozměru 245/40.

Moderní architektura

Hyundai Ioniq 6 se u nás nabízí ve čtyřech výbavových stupních. Nejvyšší testovaná verze Style Premium má v základní výbavě například head-up displej, solární přední skla, tepelné čerpadlo nebo displej dálkově ovládaného autonomního parkovacího asistenta. Pro snazší orientaci je k dispozici také 360-ti stupňový kamerový systém SVM. Luxusní zážitek z jízdy pak bezesporu zprostředkuje prémiové audio Bose a především velice komfortní ventilovaná relaxační sedadla pro řidiče a spolujezdce.

Ačkoli ne všechny materiály v interiéru působí prémiově, zpracování je velmi precizní. V kapličce přístrojů se nachází barevný TFT displej o velikosti 12,3 palců. Stejně velký dotykový displej infotainmentu pak dominuje střední části palubní desky. Systém je uživatelsky přívětivý a přehledný, snad jen odezva na dotyk by mohla být rychlejší.

Mezi několik málo příplatkových prvků nejvyšší výbavy Style Premium jsou digitální vnější zpětná zrcátka DSM (+40 tisíc korun). Jejich obraz se promítá na dvě velké obrazovky umístěné v rozích přístrojové desky. Tato nadstandardní výbava však nebyla součástí námi testovaného vozu.

Díky nadprůměrnému rozvoru karosérie je podélný prostor v interiéru velkorysý, což umožňuje zadním cestujícím pohodlně natáhnout nohy. Ani šířka vozu nenabízí důvod ke stížnostem, snad jen výška je limitovaná. Svažující se střecha totiž částečně omezuje prostor pro hlavy vyšších cestujících, a to nejen vzadu.

Zajímavostí také je, že volba pohonu ovlivňuje i praktickou stránku automobilu. Všechny modely Ioniq 6 standardně disponují zadním zavazadlovým prostorem o objemu 401 litrů. U verzí s pohonem zadních kol je k dispozici také přední úložný prostor o objemu 45 litrů, zatímco u verzí s pohonem všech kol je tento prostor zmenšen na pouhých 14,5 litru.

Elektrický vrchol a optimálně naladěný podvozek

Hyundai Ioniq 6 je u nás dostupný ve třech variantách. Základní verze je vybavena elektromotorem o výkonu 111 kW, pohonem zadních kol a baterií s kapacitou 53 kWh. Prostřední varianta nabízí výkon 168 kW, pohon zadních kol a baterii s kapacitou 77,4 kWh. Nejvyšší verze má pohon všech kol, výkon 239 kW a stejnou baterii o kapacitě 77,4 kWh. My jsme testovali vrcholnou variantu s výkonem 239 kW, která má dva synchronní elektromotory na každé nápravě.

Vrcholná verze Ioniq 6 vyniká především dynamikou a výbornou trakcí. Aby také ne, vždyť kromě výkonu testovaná varianta zaujme především úctyhodným točivým momentem 605 Nm. Tyto parametry vozu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za vynikajících 5,1 sekundy. Škoda jen, že je maximální rychlost omezena na 185 km/h. Auto má tři jízdní režimy - Eco, Normal a Sport. Ty lze aktivovat přímo na volantu a liší se od sebe především v ostrosti reakce na sešlápnutí akcelerátoru.

Elektrický pohon Ioniqu 6 se v praxi projevuje okamžitou odezvou na plyn a konstantním výrazným zátahem,  což zajišťuje skvělý dojem z jízdy. I když většina elektromobilů vyniká hlavně při pomalejší jízdě a ve městě, Hyundai Ioniq 6 si díky nadprůměrným výkonovým parametrům vedl suverénně i na dálnici. Při rychlostech kolem 150 km/h si stále udržoval schopnost nadprůměrného zátahu, což mu zajišťuje univerzální použitelnost.

Výrobce uvádí, že v kombinaci s Li-Pol akumulátorem 77,4 kWh by měl zkoušený Ioniq 6 v kombinovaném režimu WLTP urazit na jedno nabití až 519 kilometrů a dokonce 658 km v městském provozu. Tyto parametry mají platit pro verzi vybavenou dvacetipalcovými koly, z našeho pohledu jsou však příliš optimistické. Palubní počítač testovaného vozu totiž v kombinovaném režimu ukazoval apetit kolem 20 kWh/100 km. Na dálnici se pak průměrná spotřeba vyšplhala na 24 kWh/100 km. Z těchto údajů vyplývá, že se reálný dojezd pohybuje kolem 380 kilometrů.

Díky 800 V architektuře lze baterii modelu Ioniq 6 nabít z 10 % na 80 % kapacity za pouhých 20 minut, ovšem jen při použití velmi rychlé nabíječky s výkonem 350 kW. Při nabíjení na 50 kW nabíječce trvá dosažení 80 % přibližně 70 minut. V těchto parametrech Hyundai drží krok s konkurencí a nijak nevybočuje. Zajímavostí je, že 800 voltové architektuře nechybí ani funkce vehicle-to-load (V2L), což umožňuje využít vůz jako externí zdroj elektrické energie pro napájení spotřebičů.

Co se týká jízdních vlastností, naladění podvozku testovaného modelu nabízí skvělý kompromis mezi pohodlím a jízdní stabilitou. Podvozek je relativně tuhý, ale i s dvacetipalcovými koly efektivně zvládá tlumení nerovností. Díky nižšímu těžišti působí auto velice stabilně a vyváženě, což je dáno širokým rozchodem kol a v neposlední řadě i bateriím umístěným v podlaze.

Resumé

Hyundai Ioniq 6 je povedený elektromobil vyšší třídy s 800V architekturou, kterou využívají většinou prémiové modely. Auto skvěle vypadá, má nadprůměrné dynamické schopnosti a dobře se řídí. Snad jen příplatková digitální zrcátka testovaného vozu nemusí vyhovovat každému. V porovnání s některými konkurenty se potenciální zájemci musejí spokojit pouze s průměrným dojezdem na jedno nabití. Přestože cenovka startuje nad hranicí jednoho milionu korun, bohatá základní výbava a moderní systémy ji dokážou snadno obhájit.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Hyundai
Model:Ioniq 6
Karosérie:Sedan
Motor:Power 77 kWh 4x4
Palivo:elektřina
Rok výroby:2024
Technické parametry
Typ motoru:2x synchronní elektromotor
Válce:N/A
Objem motoru:N/A ccm
Nejvyšší výkon:239 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:605 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:185 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:5,1 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 16,9 kWh l, kWh
Velikost zav. prostoru:401/14,5 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):77,4
Pohotovostní hmotnost:2095 - 2171 Kg
Nosnost:425 Kg
Základní cena:1 159 990 Kč (Eco 53 kWh, 111 kW, 4x2, Smart)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 649 990 Kč (Power 77,4 kWh, 239 kW, 4x4, Style Premium)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -