Duny, písek, pot a někdy i krev - to vše provází soutěžní jezdce v terénních vozech řítících se obrovskou rychlostí po nezpevněném povrchu při legendární africké soutěži. Právě speciální verze výbavy s názvem Dakar má u terénního vozu Mitsubishi Pajero evokovat úspěchy značky dosažené v rámci této rallye.
Nejsou to však pouze nadstandardní prvky jako například multifunkční displej, originální kožené čalounění nebo imitace titanu v interiéru, které mohou odlišit testované Mitsubishi Pajero od konkurence. Avizovaný automobil totiž upoutá pozornost i minimálním předním převisem v kontrastu s relativně dlouhým převisem zadním. Efektně rovněž působí vystupující blatníky, které dodávají vozu jistou dávku agresivity a zachovávají potencionálním majitelům jedinečnou image. |
Uvnitř vozu posádku hýčkají příjemně tuhá sedadla v kombinaci se širokou loketní opěrkou. |
Pro většinu terénních vozů tradiční umístění předních sedadel v bezprostřední blízkosti bočních dveří nemusí vyhovovat všem stejně jako absence nastavení volantu v obou směrech. Testované provedení bylo vybaveno vznětovým motorem 3.2 DI-D, jehož výkon lze za příplatek pomocí řídící jednotky Rallitronic zvýšit z původních 118 kW na 136 kW. Přestože se jedná o čtyřválcovou koncepci jeho zvukový projev subjektivně připomíná šestiválec. |
Silnější varianta nabízí opravdu solidní dynamické vlastnosti a kombinace s pětistupňovou samočinnou převodovkou jí vyloženě sluší. Řidiči rovněž ocení možnost manuálního řazení s optimálním odstupňováním. |
Kickdown s určitou prodlevou umožňuje i s takto těžkým vozem relativně bezpečné předjíždění. Při umírněné jízdě mimo město si pajero vystačí s 8 litry na 100 km, popojíždění v zácpách a městský provoz pak vyžaduje až 12 - 16 l na 100 km v závislosti na stylu jízdy. Při jízdě automobil odměňuje posádku především velkou mírou komfortu. Řidič by však měl stále mít na paměti hmotnost automobilu a vysoko položené těžiště. S tím totiž úzce souvisí delší brzdná dráha a omezené adhezní schopnosti při průjezdu zatáčkou. |
Jako doma se Mitsubishi pochopitelně cítí na lesních a polních cestách. Extrémní terén samozřejmě není velkou překážkou, u konkurence lze však nalézt několik úspěšnějších bojovníku této disciplíny. |
Limitujícím faktorem je především zadní převis a přechodový úhel. Automobil v kombinaci s originální výbavou, upravenou řídící jednotkou motoru a jedinečným vzhledem bezesporu zaujme mnoho příznivců vozů kategorie off-road. Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 5AT LWB Dakar PLUS |
Motor |
Vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 3200 ccm. Nejvyšší výkon 136 kW při 3200 ot./min. Největší točivý moment 450 N.m při 2200 ot./min. |
Převodné ústrojí |
Pětistupňová samočinná převodovka. |
Karoserie |
Samonosná. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost a zrychlení z 0 na 100 km/h N/A. Kombinovaná spotřeba paliva 9,9 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Nájezdové úhly: přední - 39 stupňů, zadní - 33,5 stupňů, přechodový úhel - 26,5 stupňů, brodivost 600 mm. Palivová nádrž 90 l. |
Cena testovaného vozu |
1 452 412 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Mitsubishi |
Model: | Pajero |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 3.2DI-D |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2005 |
Technické parametry |