Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Dakar jak má být

Testy
06.07.2005

F T G

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Dakar jak má být

Duny, písek, pot a někdy i krev - to vše provází soutěžní jezdce v terénních vozech řítících se obrovskou rychlostí po nezpevněném povrchu při legendární africké soutěži. Právě speciální verze výbavy s názvem Dakar má u terénního vozu Mitsubishi Pajero evokovat úspěchy značky dosažené v rámci této rallye.

 

Nejsou to však pouze nadstandardní prvky jako například multifunkční displej, originální kožené čalounění nebo imitace titanu v interiéru, které mohou odlišit testované Mitsubishi Pajero od konkurence.

Avizovaný automobil totiž upoutá pozornost i minimálním předním převisem v kontrastu s relativně dlouhým převisem zadním.

Efektně rovněž působí vystupující blatníky, které dodávají vozu jistou dávku agresivity a zachovávají potencionálním majitelům jedinečnou image.

Uvnitř vozu posádku hýčkají příjemně tuhá sedadla v kombinaci se širokou loketní opěrkou.

Pro většinu terénních vozů tradiční umístění předních sedadel v bezprostřední blízkosti bočních dveří nemusí vyhovovat všem stejně jako absence nastavení volantu v obou směrech.

Testované provedení bylo vybaveno vznětovým motorem 3.2 DI-D, jehož výkon lze za příplatek pomocí řídící jednotky Rallitronic zvýšit z původních 118 kW na 136 kW.

Přestože se jedná o čtyřválcovou koncepci jeho zvukový projev subjektivně připomíná šestiválec.

Silnější varianta nabízí opravdu solidní dynamické vlastnosti a kombinace s pětistupňovou samočinnou převodovkou jí vyloženě sluší. Řidiči rovněž ocení možnost manuálního řazení s optimálním odstupňováním.

Kickdown s určitou prodlevou umožňuje i s takto těžkým vozem relativně bezpečné předjíždění. Při umírněné jízdě mimo město si pajero vystačí s 8 litry na 100 km, popojíždění v zácpách a městský provoz pak vyžaduje až 12 - 16 l na 100 km v závislosti na stylu jízdy.

Při jízdě automobil odměňuje posádku především velkou mírou komfortu. Řidič by však měl stále mít na paměti hmotnost automobilu a vysoko položené těžiště. S tím totiž úzce souvisí delší brzdná dráha a omezené adhezní schopnosti při průjezdu zatáčkou.

Jako doma se Mitsubishi pochopitelně cítí na lesních a polních cestách. Extrémní terén samozřejmě není velkou překážkou, u konkurence lze však nalézt několik úspěšnějších bojovníku této disciplíny.

Limitujícím faktorem je především zadní převis a přechodový úhel. Automobil v kombinaci s originální výbavou, upravenou řídící jednotkou motoru a jedinečným vzhledem bezesporu zaujme mnoho příznivců vozů kategorie off-road.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 5AT LWB Dakar PLUS

Motor

Vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 3200 ccm. Nejvyšší výkon 136 kW při 3200 ot./min. Největší točivý moment 450 N.m při 2200 ot./min.

Převodné ústrojí

Pětistupňová samočinná převodovka.

Karoserie

Samonosná.

Provozní vlastnosti

Největší rychlost a zrychlení z 0 na 100 km/h N/A. Kombinovaná spotřeba paliva 9,9 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Nájezdové úhly: přední - 39 stupňů, zadní - 33,5 stupňů, přechodový úhel - 26,5 stupňů, brodivost 600 mm. Palivová nádrž 90 l.

Cena testovaného vozu

1 452 412 Kč

Základní parametry
Výrobce:Mitsubishi
Model:Pajero
Karosérie:SUV
Motor:3.2DI-D
Palivo:nafta
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -