Ještě nedávno Peugeot v Česku suverénně kraloval trhu užitkových vozů. Poslední tři roky však automobilku sužovala čipová krize a přidaly se i logistické a výrobní problémy. Svůj podíl na úpadku má i tlak zpřísňujících se emisních norem, který v automobilovém světě neustále sílí. Teď se ale lev rozhodl opět vytasit drápy a znovu si vybojovat své místo trhu LCV. Pomoci mu má nová řada lehkých užitkových vozů: Partner, Expert, Boxer.
Objem jeho nákladového prostoru dosahuje 3,3 m3 u verze délky L1 a 3,9 m3 u L2, užitečné zatížení je 780 kg a tažná hmotnost 750 kg, což jsou v daném segmentu nejlepší hodnoty. Je k dispozici v různých variantách: furgon / polocombi, 2místné / 3místné provedení, L1 (standardní)/ L2 (prodloužená) délka a standardní (650 kg) / zvýšená (1000 kg) nosnost.
Nový Peugeot Partner může být poháněn elektřinou, benzínem či naftou. Dieselový motor 1.5 BlueHDi o výkonu 130 koní (s automatem či manuálem) je k dispozici pro všechny verze výbavy, délky, objemy i nosnosti. Benzín 1.2 PureTech 110 k se dá objednat jen s verzí L1 o základním objemu i nosnosti, a navíc jen s šestistupňovým manuálem. Elektrická verze má naopak automat standardně, nicméně pro menší nosnost 650 kg ji neobjednáte.
Novinky v rámci faceliftu jsou patrné zejména na čelní masce, která působí sebevědomějším a robustnějším dojmem. V interiéru se objevil nový infotainment, 100% digitální přístrojový panel s 10palcovým barevným displejem, nebo velký centrální dotykový displej s HD rozlišením pro ovládání audiosystému a 3D online navigace Tom Tom. Cena: od 419 000 Kč bez DPH + 3 roky záruky a servisu zdarma.
Naložíte do něj až 6,6 krychlových metrů nákladu, přitom se s výškou 190 cm v pohodě vejde do normálních parkovacích domů. Jeho užitečné zatížení činí 1 263 kg a tažná kapacita 1 000 kg. Se stopovým průměrem otáčení 12,4 m je snadno ovladatelný. Zároveň vyniká všestranností, moderním designem a vyspělými asistenčními systémy.
Z hlediska pohonů se soustředí na naftu a elektřinu. Dieselové motory nabízí hned tři: 1.5 BlueHDi 120 / 2.0 BlueHDi 145 / 2.0 BlueHDi 180. Automatickou převodovku ovšem můžete mít jen s nejsilnější verzí. Elektrické varianty jsou dvě. Obě mají stejně výkonný elektromotor (100 kW), rozdíly jsou jen ve velikosti baterie (50 nebo 75 kWh). Dojezd je pak 223 nebo 352 kilometrů na jedno nabití.
Co se týče novinek v rámci faceliftu, nijak zásadně se neliší od modelu Partner. Přibyly stejné funkce, prvky výbavy i podobné změny exteriéru. Cena začíná od 569 000 Kč bez DPH + 3 roky záruky a servisu zdarma.
Největší z dodávek Peugeot má objem až 17 m3 a užitečné zatížení až 1 500 kg. Dlouhodobě patří k nejprodávanějším užitkovým vozům jak na evropském, tak na českém trhu. Nabízí celou řadu variant vhodných pro přestavby, vestavby a nástavby.
Facelift se projevil zvenku i uvnitř vozu. Nové jsou například přední full LED světlomety i zadní světla. Také interiér vozu byl zcela přepracován. Nový design byl použit na volantu, přístrojové desce, palubní desce, látkovém čalounění sedadel a výplních dveří. Největší faceliftové inovace se ovšem týkají komfortních a bezpečnostních prvků výbavy. Díky tomu se teď nový Peugeot Boxer může pochlubit nejširší výbavou ve svém segmentu.
Namátkou uveďme třeba elektrickou parkovací brzdu, elektrický posilovač řízení, systém „keyless“ pro bezklíčové otevření, zavření a startování, 100% digitální přístrojový panel se sedmipalcovým barevným displejem pro optimální přizpůsobitelné zobrazení informací se zabudovanou 3D mapou navigačního systému, velký centrální desetipalcový dotykový displej či bezdrátovou nabíječku telefonu.
Motory jsou opět dieselové a elektrické. Dieselové však jednoznačně dominují. Nabízejí se v těchto variantách: BlueHDi 120 MAN6 / BlueHDi 140 MAN6 / BlueHDi 140 EAT8 / BlueHDi 180 MAN6 / BlueHDi 180 EAT8. Elektrický pohon je vyhrazen pouze určitým verzím. Cena začíná od 609 000 Kč bez DPH + 3 roky servisu a záruky zdarma.