Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo AT8 Q4 – nejlepší řidičský sedan současnosti

Testy
18.06.2024

F T G

Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo AT8 Q4 – nejlepší řidičský sedan současnosti

Modelu Giulia byl představen již v roce 2015 a doposud spojuje špičkové jízdní vlastnosti s atraktivním designem a dynamikou. Nedávno tento model navíc prošel modernizací, která však měla pouze kosmetický charakter. Testovali jsme model s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem pod kapotou.

Dříve to bývalo BMW řady 3, které reprezentovalo zábavný sedan střední třídy s mimořádnou jízdní agilitou. S mezigeneračním vývojem se tyto vlastnosti ale vytratily. Dnes je to právě Alfa Romeo Giulia, která řidiči dokáže nabídnout opravdovou radost za volantem.

Italská kráska

Giulia se pyšní klasickým italským designem, který přináší zejména sportovní eleganci. Každý detail vozu byl pečlivě navržen tak, aby zahrál na emoce potenciálního zákazníka. Přední maska s charakteristickým trojúhelníkovým tvarem a logem Alfa Romeo dodává vozu nezaměnitelný vzhled, zatímco aerodynamické linie a proporce přináší určitou agresivitu a působivost na silnici.

Nedávná modernizace přinesla upravené přední světlomety s novou grafikou. Opticky se jedná o tři oblouky, které vůz vzhledově více přibližují modelu Tonale. Světla jsou navíc vybaveny technologií LED a novinkou je také funkce matrix. Ta přispívá ke zlepšení viditelnosti za všech podmínek.

Zadní část vozu je zdůrazněna ostrými liniemi a agresivním designem, který podtrhuje sportovní charakter Giulie. Faceliftem prošly i světlomety vzadu, které dostaly čiré překrytí. To přispívá k celkovému dojmu luxusu a exkluzivity.

Ergonomie na jedničku

Po usednutí do interiéru okamžitě zaujmou kvalitní materiály a velmi dobré zpracování. Sportovní sedadla jsou součástí výbavy Veloce a pochvalu zaslouží za ergonomicky zdařilý tvar. Díky výraznému bočnímu vedení poskytují dostatečnou oporu i při rychlé jízdě v zatáčkách. Jen nastupování do vozu vyžaduje více obratnosti a to kvůli kratším předním dveřím.

Facelift přinesl namísto klasických ukazatelů v přístrojové kapličce nový TFT displej o rozměru 12,3 palců. Ten nabízí tři módy s názvem Evolved, Relax a Heritage. Mezi sebou se liší zejména množstvím zobrazených informací a samozřejmě grafikou. Hlavní displej infotainmentu je příjemně na očích řidiče a kromě nastavitelných widgetů se chlubí dvojí možností ovládání. Kromě dotykové lze systém ovládat klasicky pomocí kruhového ovladače.

Jedinou nevýhodou hlavního displeje tak zůstává jeho menší velikost. Devět palců je v dnešní době zkrátka už pod běžným standardem. Systém je kompatibilní s chytrými telefony a umožňuje snadné propojení prostřednictvím Bluetooth nebo USB. Pochvalu zaslouží také rychlost ovládání.

Celkově je přístrojová deska uživatelsky velmi přívětivá a všechny ovladače jsou po ruce. Palec nahoru dáváme i klasickým tlačítkům pro ovládání klimatizace, které většina automobilek nahrazuje dotykovým displejem. Dobrou zprávou je také  skutečnost, že seřizování jasu displejů probíhá pomocí fyzického ovladače vlevo pod volantem. Relaxační jízdu pak zajistí pěkně hrající audiosystém Harman Kardon s 13-ti reproduktory a subwooferem. Součástí testované výbavy Veloce byly také velká kovová pádla pod volantem, které perfektně padnou do ruky.

Co se vnitřního prostoru týká, interiér Giulie je spíše průměrný. Vpředu je vše v pořádku, ale na zadních sedadlech se cestující musí smířit s omezeným prostorem pro nohy a to kvůli masivnímu středovému tunelu. V podélném prostoru v rámci druhé řady sedadel na tom ale Alfa Romeo zase tak špatně není. Zavazadelník má dostatečný objem 480 litrů, vstupní otvor je ale relativně malý. Kvůli cestování s rodinou na dovolenou si ale Alfu Romeo Giulii nikdo kupovat nebude.

Jediný benzinový motor a vynikající podvozek

Giulia se nabízí buď se vznětovým čtyřválcem 2.2 l ve dvou výkonových variantách nebo přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 2.0 Turbo. V nabídce je ještě ultimativní provedení Giulia Quadrifoglio s 520 koňovým bi-turbem 2.9 l, což je ale úplně jiná kapitola. Námi zkoušený model poháněl právě benzinový dvoulitr, který vozu poskytuje nejvyšší výkon 206 kW při 5250 ot/min. Největší točivý moment pohonné jednotky 400 Nm pak vrcholí při 2250 ot/min.

Testovaný přeplňovaný čtyřválec se výhradně nabízí ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a pohonem všech kol s označením Q4. Dynamické vlastnosti jsou nadprůměrné, což dokazuje zrychlení Giulie z 0 na 100 km/h za 5,2 s. V rámci sportovní jízdy jsme bohužel postrádali charakternější projev této pohonné jednotky. Největší zátah totiž motor nabízí ve středních otáčkách a do těch vyšších už ho vlastně nemá smysl nutit. Navíc omezovač byl nastaven poměrně nízko tj. v cca 5500 ot/min.

Automatická převodovka ZF v běžném jízdním režimu motor trochu podtáčí, ve sportovním módu Dynamic je ale vše v pořádku. Navíc rozměrná pádla pod volantem integrovaná do sloupku řízení jsou jedním slovem perfektní. Zajímavostí také je, že pádla lze rovněž používat jako volič samočinné převodovky. Přitáhnutím pravého pádla zařadíte jízdní režim D a pokud zatáhnete za obě najednou, převodovka se přepne na neutrál.

A spotřeba paliva? Při klidné jízdě jsme v kombinovaném režimu dokázali jezdit kolem 9 l/100 km, ve městě nebo při sportovní jízdě se ale spotřeba snadno přehoupne přes desetilitrovou hranici. Nádrž má dostatečný objem 58 litrů.

To nejlepší na Alfě Romeo Giulia je ale samotná jízda. Auto se totiž vyznačuje excelentní stabilitou a precizním ovladatelností. Není žádným tajemstvím, že za vším stojí konstrukce podvozku. Vpředu jsou dvojité lichoběžníky, vzadu pak víceprvková náprava. Dohromady s optimálním rozložením hmotnosti 50/50 je toto technické řešení odpovědí na vynikající jízdní zážitek při každém svezení.

Auto rychle reaguje na jakýkoliv pohyb volantem a při tom všem řidiči poskytuje slušnou dávku zpětné vazby. Zároveň Giulia dobře žehlí nerovnosti našich silnic a i přes tužší naladění podvozku rozhodně není nepohodlná. Auto tedy funguje prakticky na jakémkoliv povrchu a to i přes to, že výbavový stupeň Veloce neobsahuje adaptivní tlumiče.

Zajímavostí také je, že pohon všech čtyř kol Q4 při běžné jízdě posílá až 100% točivého momentu na zadní nápravu. V případě, že elektronika vyhodnotí blížící se ztrátu adheze, začne točivý moment přenášet také na přední kola. Na jakýkoliv náznak nedotáčivosti však zapomeňte, tu Giulia prakticky vůbec nezná. Auto se chová prakticky jako zadokolka a oproti ní navíc dokáže pomoci v náročnějších podmínkách díky systému Q4. Bravo!

Resumé

Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo je sportovně laděný sedan, který zaujme nejen atraktivním designem, ale především špičkovým jízdním zážitkem. Motor bez výraznějšího charakteru dokáže testovaný model hravě vykompenzovat skvěle naladěným podvozkem a v neposlední řadě i pohonem všech kol. Všem potenciálním zájemcům o hravý a do určité míry i prakticky využitelný sedan střední třídy tak nezbývá než doporučit testovací jízdu. A vyčkávat se příliš nevyplatí, tyto vozy brzy nebudou.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Alfa Romeo
Model:Giulia
Karosérie:Sedan
Motor:2.0 Turbo AT8 Q4
Palivo:benzín
Rok výroby:2024
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný zážehový
Válce:4
Objem motoru:1995 ccm
Maximální rychlost:240 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:5,2 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 8,0 l, kWh
Velikost zav. prostoru:480 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):58
Pohotovostní hmotnost:1620 Kg
Nosnost:500 Kg
Základní cena:1 199 000 Kč (2.2 JTDm 118 kW, RWD, AT, Sprint)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 499 000 Kč (2.0 Turbo Q4, AT, Veloce)

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -