Francouzský výrobce obměňuje svoji produktovou nabídku a nastupuje s novým trendem dobře zapadajícím do současné doby výrazných změn v globální motorizaci. Mezi jeho prioritní hodnoty patří perfektní vzhled (Allure), instinktivní potěšení z jízdy (Emotion) a nekompromisní kvalita a snadné ovládání (Excellence).
Značka Peugeot zastoupená ve více než 130 zemích ročně prodává více než milión vozů a stále více se zaměřuje na elektrické osobní a užitkové modely. Aktuálně právě nyní přichází také na český trh s řadou modelových modernizací a novinek pro stávající a budoucí uživatele osobních a užitkových automobilů této renomované značky.
Tento model si za posledních sedm let získal řadu příznivců a nyní je součástí elektrické budoucnosti značky. Vedle čistě elektrických modelů nabízí plug-in hybridní a mild hybridní pohon a také výrazný kreativní design a potěšení z jízdy. Nová 3008 je prvním modelem, který využívá zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Tato pokroková platforma je navržena tak, aby nabízela nejlepší výkon ve své třídě z hlediska kritérií, které jsou pro zákazníky nejdůležitější: dojezd (až 680 km), doba nabíjení (30 minut), potěšení z jízdy, dostatečný výkon, provozní efektivitu a celou paletu různých online služeb.
Nová linie dynamické karoserie SUV typu fastback, nebo také kupé, v sobě spojuje eleganci, efektivitu a prostornost. Dynamika linií nového Peugeotu 3008 vychází z vyvážených rozměrů vozu (délka 454 cm, šířka 189 cm, výška 164 cm). Právě tyto hlavní proporce umožnily vytvořit jedno z nejkompaktnějších elektrických SUV v segmentu C při zachování dostatku prostoru a pohodlí pro cestující i zavazadla. Přepracovaná koncepce přední části zachovává světelný podpis ve tvaru tří drápů, zcela se změnilo zpracování světlometů a detailů přední části.
Maska chladiče nového modelu 3008 dokresluje elektrický charakter tohoto modelu. Výrazným designovým prvkem se stává elegantní pás obepínající celou přední část a do něj jsou začleněny ultra kompaktní světlomety vybavených LED diodami. Provedení 3008 GT je dnes standardně osazeno novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů provozním podmínkám.
Peugeot výrazně zmodernizoval tradiční sklon linie vozů fastback v zadní části. Použitý spojler zvýrazňuje křivku celé karoserie 3008 a zároveň optimalizuje aerodynamiku tohoto nového modelu. Ke vzhledově zdařilému designu boků vozu přispívá i skryté těsnění bočních oken do dveří. Moderní kola o velikosti 19" nebo 20" s technickým geometrickým designem mají ve svém středu umístěn nový znak Peugeot. Aktuální nabídka barev karoserie představuje šest odstínů. Nový 3008 v úrovni výbavy GT se standardně dodává ve dvoubarevném provedení s lesklou černou střechou. U verze GT s elektrickým pohonem jsou spodní části předního a zadního nárazníku, podběhy kol a ochranné lišty prahů opět v leskle černém provedení.
Dominantou kabiny je 21 palcová plovoucí panoramatická obrazovka nového systému Peugeot Panoramic i-Cockpit. Nechybí ambientní LED osvětlení v osmi různých barvách. Toto osvětlení se odráží v elegantním obložení z hliníku, které sahá po celé šířce palubní desky a výplní dveří. Na levé straně prostorné a přehledné panoramatické obrazovky se na přístrojovém panelu nad kompaktním volantem zobrazují všechny informace týkající se jízdy (rychlost, měřič výkonu, asistenční systémy řízení, tok energie atd.). Na pravé straně panoramatické obrazovky se nachází dotyková část, která je přístupná řidiči i spolujezdci. Lze ji používat k ovládání topení, klimatizace, navigace, multimediálních systémů a v neposlední řadě konektivity.
Ovládání automatické převodovky se přesunulo na palubní desku. Ovladač je nyní umístěn vpravo od volantu, hned vedle tlačítka stop/start. Opět je zdařile ergonomický a umožňuje snadné ovládání převodovky včetně zastavení nebo spuštění motoru jediným intuitivním gestem. Na kompaktním volantu najdeme nově uspořádané ovládací prvky. Pro optimální uživatelskou ergonomii automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí, aby se zabránilo chybným pohybům. Nový volant je u modelu 3008 GT standardně vyhřívaný.
Sedadla jsou příjemně tvarovaná a podle stupně nadstandartní výbavy nabízí řadu funkcí jako vyhřívání, masáže nebo odvětrání. Poprvé v nabídce jsou přední sedadla vybavena adaptivními bočními opěrkami, které se elektricky nafukují nebo vyfukují a tak se dokonale přizpůsobují tvaru těla cestujícího.
Pokroková podvozková platforma STLA Medium zahrnuje nové přední a zadní nápravy zajišťující požadované dynamické jízdní vlastnosti. Samotná architektura platformy přispívá k této dynamice díky maximálnímu využití lehkých a tuhých materiálů a snížením těžiště vozu zásluhou ideálního umístění jednovrstvé baterie. V závislosti na pohonu jsou k dispozici čtyři jízdní režimy (Normal, Eco, Sport, 4WD), které lze volit pomocí ovladače na středové konzole. Umožňují rychle přizpůsobit výkon vozu požadavkům řidiče a podmínkám provozu. Novinka dnes nabízí nejen výrazně rozšířené možnosti poloautonomního řízení, ale i rozsáhlou paletu systémů aktivní bezpečnosti v základní nebo příplatkové výbavě. Vedle komfortně nastaveného odpružení jistě ocení uživatelé také skvělé odhlučnění.
Nový model 3008 byl od počátku koncipován jako elektrický. Aktuálně nabízí tři různé motorizace s nulovými emisemi. Poslední generace synchronních motorů s permanentními magnety poskytuje vyšší výkon a lepší účinnost. Verze s pohonem jedné nápravy mají výkon 157 kW (343 Nm) nebo 170 kW (343 Nm). Provedení se dvěma motory a pohonem 4 WD poskytuje celkový výkon 240 kW (157 kW vpředu a 83 kW vzadu).
Přední motor zajišťuje točivý moment 343 Nm a zadní motor 166 Nm. Plně elektrické verze jsou vybaveny vysokonapěťovou lithium-iontovou baterií 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt). Baterie s chlazením tepelným čerpadlem je umístěna pod podlahou. Na baterii je poskytována záruka na 8 let (nebo 160 000 km) s garancí minimální nabíjecí kapacity nad 70 procent.
Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku je určena k připojení vstupu Mode 2/3 (střídavý proud) nebo Mode 4 (stejnosměrný proud). Pro nabíjení střídavým proudem jsou také k dispozici dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešení nabíjení u zákazníků. Standardně se používá třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW. Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze vstup Mode 4 použít pro výkon až 160 kW a tak dobít baterii z 20 % na 80 % u verze se standardním dojezdem za 30 minut a u provedení s dlouhým dojezdem dokonce za méně než 30 minut. Tříúrovňové rekuperační brzdění lze navíc využít k instinktivnímu a snadnému nastavení úrovně rekuperace energie i úrovně zpomalení vozidla. Pomocí páček pod kompaktním volantem může řidič aktivovat rekuperační brzdění v celkem třech úrovních.
Nabídku nových Peugeotů 3008 doplňují dvě elektrifikované pohonné jednotky v hybridním a plug-in hybridním provedení. Cenově nejdostupnějším pohonem této nové modelové řady je hybridní motorizace Hybrid 136 e-DCS6. Základním prvkem tohoto pohonu je benzínový motor PureTech 136, který je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva. Kombinovaná spotřeba tohoto hybridního Peugeotu 3008 dosahuje 5,5 l / 100 km, což odpovídá úrovni emisí CO2 124 g / km.
Plug-in hybridní systém modelu Peugeot 3008 tvoří benzínový motor o výkonu 110 kW / 150 k a elektromotor o výkonu 92 kW / 125 k s lithium iontovou baterií o užitečné kapacitě 21 kWh. Kombinovaný výkon vozidla s tímto řešením je zajímavých 195 k. Spotřeba vozidla se pohybuje od 0,97 po 1,1 l / 100 km, emise CO2 jsou pak od 22 – 23 g / km. Čistě na elektřinu je tento vůz schopen urazit až 85 kilometrů. Dobíjení se řeší pomocí sériově dodávané palubní nabíječky 3,7 kW, se kterou se baterie plně dobije za 5h 30 min. Příplatková nabíječka 7,4 kW to dokáže již za 2 h 45 min. Plug-in hybridní Peugeot 3008 bude na český trh uveden později a v ceníku se objeví ve druhé polovině letošního roku.
Základem nabídky jsou dva stupně výbavy Allure a GT se třemi pakety příplatkové výbavy. Verze Peugeot 3008 Allure je v jednobarevném provedení, čalounění v kombinaci TEP/látka s reliéfními motivy. Mezi hlavní prvky standardní výbavy například patří bezklíčové odemykání a startování, zadní HD kamera, zadní parkovací senzory, LED světlomety a světla, 19palcová litá kola, Peugeot i-Cockpit® se dvěma 10palcovými digitálními panely a v neposlední řadě online informační systém Peugeot i-Connect®.
Provedení Peugeot 3008 GT se dodává ve dvoubarevném provedení s černou střechou a čalouněním Alcantara. Hlavní standardní výbava zahrnuje navíc k verzi Allure zdařilá 20palcová litá kola, LED světlomety Pixel, přední parkovací senzory, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, vyhřívaná přední sedadla a volant, indukční nabíječka telefonů, přizpůsobitelné ambientní osvětlení, Peugeot Panoramic i-Cockpit® se zakřivenou 21palcovou obrazovkou, přizpůsobitelné dotykové ovladače i-Toggles nebo online informační systém Peugeot i-Connect® Advanced. Současné akční ceny nového Peugeotu 3008 začínají na 749 000 Kč (Hybrid 136 e-DCS6), plně elektrickou 3008 v nejvyšší výbavě GT aktuálně pořídíte za 1 239 000 Kč. Další informace brzy přineseme v našich redakčních testech.