Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid – kompaktní efektivita

Testy
27.05.2024

F T G

Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid – kompaktní efektivita

Honda ZR-V se chlubí nejen povedeným hybridním pohonem, ale také příjemnými jízdními vlastnostmi a bohatou základní výbavou. Testovali jsme provedení v nejvyšším výbavovém stupni Advance.  

Není žádným tajemstvím, že model ZR-V využívá techniku hatchbacku Civic, tedy vítěze ankety Auto roku 2023. V rámci kategorie SUV lze pak ZR-V zařadit mezi reprezentativní CR-V a rozměrově menší HR-V. Tento kompaktní model se výhradě nabízí s hybridní motorizací 2.0 i-MMD.

Konzervativní design

První pohled napovídá, že Honda ZR-V zamíří zejména na americký trh. Její design je sice konzervativní, ale zároveň se pyšní výraznou přední částí. Oproti verzi ZR-V Sport má model Advance výraznější design masky chladiče, spojující vertikální a horizontální žebrování. Přední nárazník působí elegantněji než u verze Sport a zadní část je zakončena robustním nárazníkem s chromovanými koncovkami výfuků. Palec nahoru zaslouží osmnáctipalcová kola z lehkých slitin s broušeným povrchem v leskle černém provedení.

Karosérie s délkou 4568 milimetrů dále zaujme úzkými a výše umístěnými předními světlomety. Pod nimi jsou efektní nádechy pro usměrnění proudění vzduchu a optimalizaci aerodynamického odporu.  Zajímavostí je, že rozměry karosérie jsou prakticky shodné se zmiňovaným modelem Civic, světlá výška novinky se ale samozřejmě liší.

Relativně konvenční design oplývá elegancí a klidem. Zapomeňte na jakékoliv agresivní tvary. Tohle auto zvenku doslova uklidňuje. To v neposlední řadě potvrzuje i svažující se záď. Výhradu máme snad jen proti nepříliš praktickému oplastování blatníků. Lesklý černý lak je totiž náchylný na poškrábání.

Nadprůměrný prostor pro posádku

Uvnitř vozu zaujmou minimalistické tvary, které rovněž vychází z architektury modelu Civic. Hlavní dominantou přístrojové desky Hondy ZR-V je horizontální dekorační lišta. Do ní byly integrovány výdechy klimatizace, což působí elegantně a čistě zároveň. Kvitujeme také ovládání klimatizace prostřednictvím klasických ovladačů, což neodpoutává pozornost řidiče při jízdě.

Interiér zdařile kombinuje klasiku s modernou. Multimediální systém Honda Connect+ využívá středového digitálního displeje s úhlopříčkou 9 palců. Ten je přehledný a nabízí jednoduché ovládání. Snad jen grafika by mohla být modernější, přestože se v té stávající velmi rychle zorientujete. Testovaná nejvyšší výbava navíc přináší graficky pěkně provedený head-up displej. Součástí standardní výbavy je také vyhřívaný volant.

Varianta Advance dále zahrnuje plně digitální přístrojový štít o velikosti 10,2 palců. Je přehledný a působí moderním dojmem. Volič automatické převodovky se ovládá pomocí tlačítek, což vyžaduje chvíli zvyku. Poté však působí jednoduše a za hlavní výhodu považujeme rychlost volby konkrétního režimu.

Přední sedadla jsou ergonomicky dobře provedená a neunaví ani při delší jízdě. Navíc se sedí poměrně nízko. Příjemně působí jejich celokožené čalounění. Prostřední výbava Sport totiž nabízí pouze syntetickou kůží kombinovanou s látkou. Dobrou zprávou je, že prostor pro nohy byl vpředu optimalizován i pro nadprůměrně vzrostlé Evropany. To nebylo u modelů Hondy vždy samozřejmostí, za což zaslouží palec nahoru!

Každému nemusí vyhovovat skutečnost, že Honda upřednostnila komfort posádky před objemem zavazadelníku, takže se do ZR-V vejde maximálně 380 litrů nákladu. Praktická je však schránka pod podlahou s dodatečným objemem 10 litrů. Na zadní sedadla se pohodlně posadí i vyšší jedinci. Bude tedy záležet na preferencích potenciálního zákazníka. Vzadu zamrzí snad jen absence sklopných sedadel Magic Seats.

Povedený hybrid a jízdní agilita

Jedinou dostupnou motorizací pro ZR-V u nás je hybridní pohon 2.0 i-MMD. Tento systém kombinuje atmosférický benzinový dvoulitr s výkonem 105 kW a elektromotorem. Celkový výkon hybridního systému činí 135 kW s maximálním točivým momentem 315 Nm. Benzinový motor pracuje v Atkinsonově cyklu a je vybaven přímým vícenásobným vstřikováním paliva.

Při akceleraci z klidu si všímáme, že Honda využívá výhradně elektromotor a benzinový čtyřválec se připojuje až následně. Do té doby tedy funguje jako generátor. Energie se ukládá do akumulátoru s kapacitou 1,05 kWh. Dynamika Hondy ZR-V je dostatečná, což potvrzuje hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Prakticky v jakémkoliv jízdním režimu má automobil dostatečný zátah.

Hybridní pohon si navíc i při razantním sešlápnutí plynového pedálu stále udržuje kultivovaný zvukový projev. A to jednostupňové převodovce e-CVT navzdory. Automat si totiž k simulaci řazení pomáhá umělým zvukem z reproduktoru a zvládá i kolísání otáček, aby zamaskoval nepříjemný variátorový projev. A nutno dodat, že se mu to daří velmi dobře. Zajímavostí také je, že hliníková pádla pod volantem neslouží pro manuální řazení, ale pro nastavení intenzity rekuperace elektrické energie. Skvěle se tato funkce hodí například při sjíždění dlouhých klesání.

Spotřeba pohonných hmot je jednou z nejsilnějších stránek testovaného hybridu. V kombinovaném režimu jsme jezdili pod šestilitrovým průměrem a při snaze o úspornou jízdu není problém stlačit apetit motoru k hranici 5 l na 100 km. Na dálnici jsme pak na palubním počítači vídali hodnoty kolem 7 l na 100 kilometrů. Ve městě se spotřeba pohybuje do šesti litrů. Nádrž má dostatečný objem 57 I, což vozu poskytuje dostatečný dojezd na jedno natankování.

Palec nahoru zaslouží také podvozek tohoto kompaktního SUV. Přední náprava typu McPherson v kombinaci se zadním víceprvkovým zavěšením totiž nabízí skvělý kompromis mezi jízdní stabilitou a komfortem. S ohledem na osmnáctipalcová kola je schopnost podvozku tlumit nerovnosti až překvapivá. Zároveň se Honda drží silnice jako přibitá a dynamicky také působí relativně strmé řízení. Režim Sport navíc řidiči umožní vychutnat si dynamickou jízdu! A brzdy? I přes jejich funkci rekuperace se skvěle dávkují, jsou účinné a dělají přirozený dojem.

Resumé

Honda ZR-V 2.0 i-MMD Hybrid je atraktivním a praktickým SUV pro každodenní použití. Jeho kombinace sportovního designu, pohodlného interiéru a spolehlivého výkonu ho činí zajímavou volbou pro ty, kteří hledají kompaktní SUV s vysokou úrovní kvality a spolehlivosti. Menší zavazadelník novinka kompenzuje prostorným interiérem a vyšší cenu zase bohatou základní výbavou. Elegantní design karosérie dokáže testovaný model odlišit od německé konkurence, což mu na našich silnicích přidává určitou míru originality.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Honda
Model:ZR-V
Karosérie:SUV
Motor:2.0 i-MMD Hybrid
Palivo:hybrid
Rok výroby:2024
Technické parametry
Typ motoru:Atmosférický zážehový + elektromotor
Válce:4
Objem motoru:1993 ccm
Nejvyšší výkon:105 / 6000 přepočtený výkon soustavy 135 / - [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:186 / 4500 přepočtený toč. moment soustavy 315 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:173 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:8,0 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 5,8 l, kWh
Velikost zav. prostoru:380 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):57
Pohotovostní hmotnost:1604 Kg
Nosnost:526 Kg
Základní cena:899 900 Kč (2.0 i-MMD, Elegance, akční cena)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:899 900 Kč

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -