Nový Peugeot 208 se představil v nové podobě. Facelift mu prospěl jak z hlediska vnitřního i vnějšího designu, tak i co se týče technologické výbavy. I nová zářivě žlutozelená barva mu mimořádně sluší. Z nabídky motorizací sice zmizel diesel, na druhou stranu ale hodně získal, a to samozřejmě ku prospěchu ekologie.
Nový Peugeot 208 láká svým originálním designem. Designéři mu nadělili čisté a plynulé linie, které evokují sportovního ducha, vitalitu a radost z jízdy. Stejně atraktivní je ale i uvnitř. Tam objevíte pro Peugeot typické uspořádání interiéru nazvané i-Cockpit. Pro model 208 je charakteristický i-Cockpit s unikátním způsobem promítání údajů nutných k řízení. Zobrazují se ve formě hologramů a v závislosti na jejich aktuálnosti připlouvají blíže k očím řidiče.
Peugeot 208 disponuje armádou nejmodernějších asistenčních systémů, který mu mohou závidět i vozy vyšších segmentů. Jedná se například o poloautomatické řízení, rozšířený systém rozpoznání dopravního značení, systém sledování mrtvého úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo nouzové brzdění. Další doplňky jako Visiopark 1 a jeho 180° kamera spojená s funkcí Full Park Assist vám zase usnadní každodenní parkování. Doporučujeme přikoupit i 3D on-line navigaci. Ta vám poradí vám nejlepší cestu dle aktuálního provozu, najde volné parkovací místo, předpovídá počasí, monitoruje ceny na okolních čerpacích stanicích či varuje před radary.
V ceníku nového Peugeotu 208 najdete šest motorizací, z toho dvě benzínové, dvě hybridní a dvě elektrické. Benzínový tříválec PureTech se nabízí ve dvou výkonových variantách 75 a 100 k s manuální pěti respektive šestistupňovou převodovkou. Automat se u benzínových verzí objednat nedá. Chcete-li ho, musíte jít do hybridních nebo elektrických verzí. Hybrid může mít výkon 100 nebo 136 k, v obou případech je spojen s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou e-DCS6. Elektřinou mohou být poháněny dvě verze: 100 kW (136 k) + baterie 50 kWh a 115 kW (156 k) + baterie 51 kWh.
Hybridní Peugeot 208 je poháněn systémem tvořeným benzínovým motorem spojeným s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Součástí celého ústrojí je i baterie, kterou však není třeba dobíjet, vystačí si totiž s energií získanou rekuperací. Výsledkem je snížení spotřeba paliva až o 15 %. V průměru úspora paliva hybridního vozu představuje asi jeden litr na sto kilometrů, což odpovídá snížení emisí asi o 20 gramů CO2 na kilometr. Zapínání či vypínání elektrického motoru neřešíte, a ani řešit nemůžete. To totiž kompletně řídí systém vozu. Dělá to ale velmi efektivně, protože hybridní vůz dokáže ve městě jezdit až 50 procent času ve stoprocentně elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Malý městský vůz si přímo říká o čistě elektrický pohon. Jste-li příznivcem elektromobility, Peugeot 208 vás určitě nezklame. Nabízí hned dva typy elektromotorů, a to o výkonu 100 nebo 115 kW. Dojezd je pak až 362 nebo 409 kilometrů. Dobíjení vozu je velmi jednoduché. Můžete dobíjet i s obyčejnou zásuvkou. Ideální je však použít wallbox, kterému trvá naplnit velkou 51 kWh baterii asi pět hodin. Pomocí rychlodobíječky pak dobijete vůz na 80 % za pouhou půlhodinku.
Nový Peugeot 208 pořídíte za cenu od 397 000 Kč, pětiletou záruku dostanete zdarma. Nejlevnější hybrid stojí 512 000 Kč a základní elektroverze pak 785 000 Kč. Pokud zvolíte operativní leasing Relax, zaplatíte částku od 5 630 Kč měsíčně. Havarijní pojištění a povinné ručení máte v ceně. Chcete-li ještě větší komfort a žádné starosti, můžete zvolit full servis Relax Plus, který zahrnuje všechno od pojištění až po zimní pneumatiky.