Příjemné překvapení – Toyota Aygo 1.0 MMT Cool+ (TEST)

Testy
06.10.2005

F T G

Příjemné překvapení – Toyota Aygo 1.0 MMT Cool+ (TEST)

Minivůz , který mnohé motoristy nadchne. Není tak malý jak se zdá, je pohodlný, úsporný a na předních sedadlech vyhoví i vyšším postavám. Testovaná verze s automatickou převodovkou s možností ruční volby má řadu předností. Výrobce nezapomněl ani na bezpečnost posádky, která je mimořádně bohatá již v základním provedení.

 

Minivůz Toyta Aygo nabízí ušlechtilé křivky a do karosérie jsou citlivě zabudovány malé světlomety. Celkový elegantní vzhled zvýrazňuje řada prolisů a detailů. Zajímavě v případě našeho testovaného modelu působí spoiler nad hranou pátých dveří, který vozu dává sportovnější vzhled.

Díky vysoké střeše se dopředu i dozadu nastupuje příjemně, zejména vpředu má řidič i jeho spolujezdec skutečně dostatek prostoru. Vzadu se sedí již stísněněji. Tento prostor by měl být určen především menším dětem. Zadní páté dveře tvoří skleněná okenní výplň.

Při nakládání do malého zavazadlového prostoru se tak musí překonat vyšší hrana karosérie. Okénka u předních dveří se ovládají elektricky, nepraktické jsou ručně ovládaná výklopná okna u zadních dveří. Přehledná přístrojová deska se všemi nezbytnými ovladači je doplněna netradičně umístěným otáčkoměrem.

Elegantně působí střední panel a několik odkládacích poliček a prostorů, které najdou dobré praktické využití. Náš testovaný model Toyota Aygo měl automatizovanou převodovku s téměř stejnými parametry jako u souběžně vyráběné verze s manuálním řazením. Toto řešení nese označení MMT ( Multi-mode Manual Transmision).

Mezi sedadly je proto pod řadící pákou nově tvarovaná kulisa s třemi dráhami. Prostřední slouží k volbě automatického režimu, posunutím páky doleva lze řadit jednotlivé stupně ručně jako u sekvenční převodovky, doprava se zařazuje zpětný chod.

Aygo dokáže s jednolitrovým padesátikilowattovým motorem svižně zrychlovat a ve své kategorii nemá moc konkurentů. Automat podle potřeby plynule zařazuje jednotlivé rychlostní stupně.

Pro řidiče je důležité se naučit co nejoptimálněji vůz ovládat. Řídící jednotka totiž reaguje především na rychlost sešlápnutí plynu. Při rychlém sešlápnutí akcelerátoru podřadí, v případě jenom pomalého přidání řadí na vyšší stupeň a tím klesá jízdní dynamika a snižuje se okamžitá spotřeba.

Moderní hliníkový tříválec nabízí dobrý výkon i kroutící moment. Umožňuje pružně zrychlovat, ale potřebuje dostatečné otáčky. Pokud volíme ruční režim doporučujeme trojku používat až do padesátky, čtyřku tak do osmdesátky. Pětka je skutečně pro udržení pohybu na rovné vozovce při rychlostech nad sto kilometrů.

Spotřeba paliva je u tohoto vozu rozhodně příznivá. Při kombinované jízdě, kdy převažoval městský provoz se pohybovala mezi 5,5 až 6 litry na sto kilometrů jízdy, což se téměř shoduje i s údaji výrobce.

Další předností malé Toyoty Aygo jsou dobré jízdní vlastnosti v různých provozních podmínkách. Vůz se chová stabilně, což u tak malého automobilu je až překvapující. Zdařilý podvozek, příjemná sedadla, volant a ovladače poskytují dobrý komfort i na nepříliš kvalitních městských komunikacích.

Ocenili jsme příznivou směrovou stabilitu tohoto minivozu v zatáčkách při svižnější jízdě. Díky vyvážené tuhosti karosérie má řidič vůz stále pod kontrolou. Svůj podíl na tomto našem hodnocení mají rozhodně i kvalitní čtrnáctipalcové pneumatiky.

O bezpečnost se stará výbava nabízená již ve standardním provedení. Vedle ABS a EBD nechybí dvojce airbagů a přepínače bezpečnostních pásů. Za příplatek jsou k mání boční airbagy a v neposlední řadě systém ISOFIX pro dětské sedačky na zadních sedadlech.

Toyota dnes nabízí model Aygo ve standardní výbavě s radiem s CD přehrávačem, metalízou a posilovačem řízení. Za příplatek může mít zájemce klimatizaci, centrální zamykání a mnoho dalších doplňků a prvků aktivní a pasivní bezpečnosti.

Za provedení MMT, které jsme představili je dvacetitisícový příplatek. Tato verze se vyplatí zejména v městském provozu s častým popojížděním v kolonách. Mimo město lze využít možnosti ručního řazení agregátu a jezdit tak skutečně svižně s využitím všech výhod podřazení a pro tyto situace i nezbytných vyšších otáček hnací jednotky.

Tým AUTOiNDEX.cz

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE

Toyota Aygo 1.0 MMT Cool +

Motor

Zážehový tříválec o zdvihovém objemu 998 ccm. Nejvyšší výkon 50 kW při 6000/min. Největší točivý moment 93 N.m při 3600/min.

Převodné ústrojí

Pětistupňová automatizovaná převodovka s možností ručního řazení.

Karoserie

Samonosná pětidveřová.

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost 157 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,2 s. Spotřeba pohonných hmot město/mimo město/kombinovaná 5,5 /4,1/4,6 l/100 km.

Rozměry a hmotnosti

Rozvor náprav 2340 mm. Celkové vnější rozměry 3410/1615/1465 mm. Palivová nádrž 35 l.

Cena vozu

352 900 Kč

Základní parametry
Výrobce:Toyota
Model:Aygo
Karosérie:Hatchback
Motor:1.0
Palivo:benzín
Rok výroby:2005
Technické parametry

Fotogalerie

Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -