Současná generace Peugeotu 3008 dostala na sklonku svého životního cyklu novou mild-hybridní motorizaci, která je dostupná ve všech výbavách. Přestože Peugeot nedávno představil nový model, stávající 3008 pořád patří mezi oblíbené SUV. Mezi jeho hlavní přednosti patří především výrazný vzhled a komfortní interiér. Testovali jsme variantu v prostředním výbavovém stupni Allure Pack.
Druhá generace modelové řady 3008 se prodává již sedm let a nutno dodat, že má zákazníkům stále co nabídnout. Není se co divit, vždyť rok po uvedení modelu na trh získal Peugeot 3008 titul v rámci evropského Auta roku. A prodejní úspěchy následně slavil prakticky po celou dobu svého životního cyklu.
Design současného modelu 3008 byl naposledy vylepšen modernizací v roce 2020. Jednalo se o změnu především přední části vozu. Auto dostalo větší masku chladiče a novinkou také bylo použití výraznějšího loga značky nebo emblému „3008“ umístěného nad maskou chladiče. Dobrou zprávou je, že všechny výbavové stupně mají ve standardu LED technologii předních světlometů. Na ty pak navazují zalomená světla pro denní svícení s chromovou špičkou.
Nejvyšší výbava GT se pak chlubí Full LED světlomety s automatickou výškovou regulací již ve standardu. Technickou vychytávkou je nahrazení mlhových světel funkcí Foggy Mode. Systém funguje tak, že se při zapnutých zadních mlhových svítilnách rozsvítí potkávací světla se sníženou intenzitou. Sdružené světlomety vzadu opět využívají technologii Full LED a originálně působí jejich světelný podpis ve tvaru 3D lvích drápů. Ten je také jedním z charakteristických prvků korporátního designu značky. Zadní světla jsou elegantně zatmavěná, což vzhledově pěkně navazuje na černou lištu, která je propojuje po celé délce pátých dveří. To opticky efektně rozšiřuje celou zadní část.
Námi testovaný vůz byl vybaven černou střechou Black Diamond (+12 tisíc korun). V kombinaci s některými dalšími prvky karosérie v tmavém provedení a perleťovým bílým lakem karosérie, působí zkoušené SUV atraktivním dojmem. Eleganci podtrhují osmnáctipalcová kola Detroit s výbrusem, stejně jako bezrámová přední maska s chromovanými fazetami ve tvaru šachovnice.
Výbava Allure Pack dále přináší řadu chromovaných prvků a v neposlední řadě také vnější zpětná zrcátka s černými kryty. Samozřejmostí je také černé lemování podběhů kol, boční ochranné lišty, spodní mřížka sání nebo okenní lišty. Všechny tyto prvky posunují design automobilu o kus dopředu.
Samozřejmostí pracoviště řidiče je i-Cockppit, který charakterizuje malý volant a vyvýšený přístrojový panel s displejem o úhlopříčce 12,3 palců. Na něj se řidič dívá přes zploštělý věnec volantu (v horní části), což může poněkud komplikovat nalezení optimální pozice za volantem. Nutno dodat, že na rozdíl od některých jiných peugeotů, je právě architektura i-Cockpit v modelu 3008 relativně přátelská a vyhoví širšímu spektru zákazníků.
Dominantním prvkem je širokoúhlý desetipalcový displej umístěný na horní části středového panelu. Pod ním je sada sedmi tlačítek umožňující přímý přístup k hlavním funkcím jako např. audio, klimatizace, 3D on-line navigace, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace nebo výstražná světla. Snad jen relativně široký rámeček displeje působí v dnešní době poněkud archaicky.
Po usednutí do vozu potěší pohodlná sedadla s kvalitním látkovým čalouněním kombinovaným s kůží. Jsou příjemně tuhá a neunaví ani při delší jízdě. V rámci nejvyšší verze GT si lze připlatit za kombinaci látky s alcantarou nebo za celokožené provedení s exkluzivní kůží Nappa (lze i pro Allure Pack). Na seznamu výbavy na přání lze také zvolit ergonomicky perfektní sedadla se zdravotním certifikátem AGR, kterým nechybí ani vícebodová masážní funkce.
Interiér zaslouží pochvalu za dostatečně dimenzovaný prostor na předních sedadlech. Vzadu je prostoru na poměry daného segmentu rovněž dostatek a to i v oblasti hlavy a ramen. Zavazadelník nabízí standardní objem 520 litrů, který lze sklopením zadních opěradel zvětšit až na 1482 litrů. Škoda jen, že po sklopení nedojde k vytvoření zcela rovné plochy.
V minulém roce Peugeot představil nový mild-hybridní motor, který využívá 48V akumulátor s kapacitou 432 Wh. Srdcem pohonného systému je přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech s nejvyšším výkonem 100 kW a maximálním točivým momentem 230 Nm. Benzinová pohonná jednotka spolupracuje s elektromotorem o nejvyšším výkonu 21 kW a točivém momentu 55 Nm. Zajímavostí je, že elektromotor byl uložen v nové šestistupňové převodovce e-DSC6.
Elektrický pohon spalovacímu motoru zajišťuje větší točivý moment v nízkých otáčkách, což je nesporná výhoda této novinky. Automobilka zároveň slibuje, že elektromotor snižuje spotřebu paliva až o 15%. Hlavní úspory přináší tento mild-hybrid pochopitelně při jízdě ve městě, kde lze více než 50% času jezdit čistě na elektrický pohon. A tedy s nulovými emisemi. Na dálnici se efektivita hybridního pohonu snižuje. I tady však přináší avizované řešení úspory. Při uvolnění pedálu akcelerátoru ve vyšších rychlostech se totiž spalovací jednotka úplně zastaví. Dobíjení lithium-iontové baterie probíhá především při zpomalování respektive brzdění.
V praxi je jízda s Peugeotem 3008 příjemnou záležitostí, automobil se rozjíždí tiše a lineárně zatahuje z nízkých otáček. Pouze občas se projeví cukáním při popojíždění, což podle nás ovlivňuje hlavně automatická převodovka respektive její naladění. Především ve městě je znát časté zapojení elektromotoru. To v interiéru poznáte nejen podle tichého provozu, ale také indikací digitálního displeje před řidičem. Při čistě elektrické jízdě se totiž digitální rychloměr zbarví do modra. Nechybí ani zobrazení toku energie, úrovně nabití akumulátoru a v neposlední řadě také procenta vzdálenosti ujeté v elektrickém režimu.
Dynamické vlastnosti vozu jsou dostatečné, tedy alespoň v porovnání s ostatními motorizacemi z nabídky 3008. Pocitově elektromotor příjemně kompenzuje limity zátahu turbodmychadla benzinové pohonné jednotky. Jednou z hlavních předností zkoušeného mild-hybridu je i spotřeba pohonných hmot.
V kombinovaném režimu jsme s autem jezdili kolem 6,3 l/100 km, což je perfektní hodnota. Ve městě je nutné počítat s apetitem kolem 6,7 litrů, na dálnici pak s průměrem kolem 7,3 l na sto kilometrů. Palivová nádrž o objemu 53 litrů zajišťuje vozu slušný dojezd na jedno natankování.
Pohotovostní hmotnost mild-hybridní varianty je oproti ostatním motorizacím o něco vyšší. To se částečně projevuje na jízdních vlastnostech. Na přední nápravě je znát určitá těžkopádnost, stále je však podvozek agilní a to i při dynamickém jízdním stylu. Dobrou zprávou je, že si Peugeot 3008 zachoval příjemný jízdní komfort a to i na větších kolech. Ocelili bychom snad jen lepší filtrování větších nerovností. Pochvalu zaslouží brzdy. Jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Snad jen dávkování brzdné síly vyžaduje chvíli zvyku.
Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DSC6 je SUV střední třídy, které již má svého nástupce v podobě zcela nové generace této modelové řady. To však neznamená, že by stávající model měl nějaké výrazné vady! Naopak. Překvapil nás kvalitně zpracovaným interiérem s dostatečným vnitřním prostorem. Nový hybridní pohon přináší oproti standardní benzinové variantě úspornější provoz a je povedenou alternativou k naftovému čtyřválci 1.5 BlueHDi. Dobrou zprávou je, že volba stávajícího modelu 3008 může mít i pozitivní efekt na peněženku potenciálního zájemce. V rámci akční nabídky totiž hybridní variantu 3008 s výbavou Active Pack pořídíte za 755.000,- Kč. Oproti modelu s výhradně benzinovým motorem si tak za mild-hybrid připlatíte 40 tisíc korun. Stejně jako za zmiňovaný turbodiesel.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 3008 |
Karosérie: | SUV |
Motor: | Hybrid 136 e-DCS6 |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2024 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný zážehový + elektromotor |
Válce: | 3 |
Objem motoru: | 1199 ccm |
Nejvyšší výkon: | 100/5500 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 230/1750 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 200 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 10 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 5,6 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 520 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 53 |
Pohotovostní hmotnost: | 1553 Kg |
Nosnost: | 497 Kg |
Základní cena: | 665 000 Kč (1.2 PureTech 130 MAN6, Active Pack, akční cena) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 755 000 Kč (Hybrid 136 e-DCS6, Active Pack, akční cena) |