Nový Peugeot 208 – osvědčená městská ikona s přidanou hodnotou

Novinky
09.04.2024

F T G

Nový Peugeot 208 – osvědčená městská ikona s přidanou hodnotou

Právě nyní je nová 208 uváděna na evropské trhy. Jedná se o pokračovatele dlouhé řady devíti generací městských vozů Peugeot, kterých se jenom za poslední tři roky vyrobilo téměř milion kusů.  

V letech 2021 a 2022 byl Peugeot 208 nejprodávanějším vozem v rámci všech segmentů v Evropě včetně Francie, jako největšího trhu značky. Aktuální nabídka tohoto modelu poslední generace zahrnuje tři úrovně výbavy – Allure, Active a GT  a celkem pět pohonných jednotek, včetně nového plně elektrického motoru o výkonu 115 kW/156 k s dojezdem 409 kilometrů a nových mild-hybridních pohonů Hybrid 100 a Hybrid 136.

Důstojná elegance zvenčí

Nový Peugeot  208 si zachovává prakticky stejné vnější rozměry: délku 4055 mm, šířku včetně zrcátek 1745 mm a výšku 1430 mm. Základní objem zavazadlového prostoru se nezměnil a činí 309 litrů s další variabilní možností výrazného zvětšení podle potřeby uživatele. Přepracovaná přední část s novým světelným podpisem Peugeot a nově pojatá zadní světla se třemi drápy dodaly vozu svěží moderní vzhled a zároveň zachovaly sportovní siluetu. Nápadný efekt tří světelných drápů je použitý i u full LED světlometů využívajících tři samostatné světelné moduly.

Všechny modernizované verze mají dnes zcela přepracovaný design přední části, ve kterém se odráží stále výraznější elektrifikace modelové řady. Mřížka chladiče má postupně se rozvíjející vzor v barvě karoserie, který se plynule prolíná s celkovým objemem nárazníku. Mřížka chladiče a karoserie již nejsou oddělené, ale tvoří jeden celek, což zvyšuje vizuální robustnost, efektivitu a modernost.

Nový model přichází s extravagantním odstínem Žlutá Agueda. Tato barva je použita jako klíčová při uvedení na trh. Další nový odstín, Šedá Selenium, je decentní a zdůrazňuje modernost vozu. Nový Peugeot 208 je k dispozici celkem v sedmi odstínech karoserie: Žlutá Agueda, Šedá Selenium, Šedá Artense, Černá Perla Nera, Bílá Banquise, Červená Elixir a Modrá Vertigo. Všechny verze mají bez ohledu na zvolený odstín karoserie leskle černá zpětná zrcátka. Provedení GT je navíc standardně vybaveno leskle černými podběhy kol a za příplatek i černou střechou.

Samotná kola jsou jedním ze základních prvků nového designu novinky. V aktuální nabídce je několik typů litých kol a všechna jsou zcela nová. Například v rozměrech 16 palců zaujmou dvoubarevná kola s diamantovým výbrusem NOMA nebo 17 palcová dvoubarevná kola s diamantovým výbrusem YANAKA s ozdobnými prvky. Kola mají čtyř paprskový střed s vyraženým logem Peugeot a pod ním jsou upevňovací matice. Pozornost byla věnována i nové identitě. Vzadu se nyní podpis Peugeot táhne přes celou šířku lišty víka zavazadlového prostoru. Model E-208 je opatřen dvoubarevným znakem „E“ v odstínu  Modrá Dichroïque.

Interiér připraven pro život

Všechny verze nového modelu 208 jsou nyní opatřeny novou elegantní látkou na sedadlech, u verze GT je za příplatek v nabídce nové černé čalounění Alcantara s prošíváním v odstínu Zelená Adamite. U verze GT obložení palubní desky a loketní opěrky je navíc zvýrazněno elegantním prošíváním v odstínu Zelená Adamite. Vozy se šestistupňovou manuální převodovkou mají nyní ergonomičtější hlavici řadicí páky. U provedení s automatickou převodovkou se zachoval elegantní, praktický a nenápadný volič aktuálně používaný značkou i v dalších modelech.

Uspořádání interiéru je opět modernější a nabízí více konektivity i dokonalejší ergonomii. Přístrojový panel, umístěný v ideální poloze ve výšce očí řidiče,  je u verzí Allure a GT digitální. Jeho velkorysý desetipalcový digitální displej má nový design a u verze GT nabízí i 3D zobrazení. Řidič si může přizpůsobit barvu displeje, stejně jako uspořádání a prioritu informací podle svých preferencí. Ve verzi Active si nový model 208 zachovává analogový přístrojový štít s 3,5" barevným displejem.

Všechny verze 208 jsou nyní standardně vybaveny velkým desetipalcovým centrálním dotykovým displejem. Současná dotyková obrazovka umožňuje ovládat nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. U verzí Allure a GT je centrální displej navíc vybaven technologií HD. Pod centrálním displejem jsou klávesy  umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím.

Kompaktní volant modernizovaného modelu 208 má ve svém středu aktuální logo Peugeot a případně ve spodní části i znak GT. Na volantu jsou umístěny ovládací prvky multimediálního systému (audio zdroje, telefon) a také ovládání hlasitosti a hlasové ovládání. Uživatelé nového modelu 208 GT mají k dispozici osm různých odstínů ambientního osvětlení, z nichž některé jsou zcela nové. Jednotlivé odstíny jsou sladěny s odstíny centrálního dotykového displeje a případně zohledňují zvolený jízdní režim.

Inovativní motorizace s pestřejší nabídkou

Nový model E-208 nabízí plně elektrický motor o výkonu 115 kW/156 k a baterii o kapacitě 51 kWh. Dojezd dosahuje 409 kilometrů. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW). Elektrickou nabídku doplňuje i cenově dostupnější pohon tvořený elektromotorem o výkonu 100 kW / 136 k a baterií o kapacitě 50 kWh. Dojezd této verze dosahuje 362 kilometrů. Baterie nového Peugeotu E-208 mají záruku 8 let nebo 160 000 km a při servisní prohlídce je vystaven certifikát o její kapacitě.

Atraktivním rozšířením nabídky pohonů modelu E-208 je pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 208 Hybrid 100 a Hybrid 136 více než 50 procent času jezdit ve stoprocentním elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Novinka pochopitelně nabízí již tradičně mimořádně úsporné a účinné benzínové motory. Základem je hnací jednotka PureTech 75 MAN5. Tento tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 75k je vybavený systémem Stop & Start a je spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. V nabídce je osvědčený agregát PureTech 100 MAN6, opět tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130k, vybavený systémem Stop & Start, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Vrcholem nabídky je PureTech 100 EAT8, tedy tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, tentokrát ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Chytrá elektronika poslední generace

Nový Peugeot 208 je standardně vybaven systémem Peugeot i-Connect a všechny verze mohou být za příplatek vybaveny systémem Peugeot i-Connect Advanced. Oba systémy se ovládají prostřednictvím centrálního desetipalcového dotykového displeje s vysokým rozlišením, který je snadno přizpůsobitelný. Systém Peugeot i-Connect nabízí plnou konektivitu díky bezdrátovému zrcadlení (Apple CarPlay/Android Auto). Se systémem Peugeot i-Connect Advanced, který je vybaven výkonnou online navigací TomTom, je technologický zážitek dokonalý.  Pro optimální čitelnost se nyní mapa zobrazuje na celém desetipalcovém displeji.

Nová 208 ve verzích Allure a GT je standardně vybavena třemi zásuvkami USB-C (dvě vepředu, jedna vzadu) a jednou zásuvkou USB-A (vzadu). V provedení Allure může být vůz za příplatek vybaven 15 W indukční nabíječkou pro chytré telefony (dříve 5 W), pro GT je tato nabíječka dodávána sériově. Je umístěna za krytem středové konzoly a umožňuje rychlé dobití chytrého telefonu během používání funkce bezdrátového zrcadlení.

Uživatelé ocení přední i zadní parkovací kameru, které nyní nabízejí obraz ve vysokém rozlišení. Nová přední kamera je spojená se systémem sledování mrtvého úhlu a umožňuje zobrazit 360° obraz bezprostředního okolí vozu, což výrazně usnadňuje parkování. Kromě zmíněných nových parkovacích kamer nabízí model 208 svému uživateli celou řadu zařízení, která usnadňují jízdu a zvyšují bezpečnost. Jedná se především o adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly nebo systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou, který rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci při jízdní rychlosti od 7 do 140 km/hod.

Přínosem je  rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu. Kromě obvyklých značek omezujících rychlost rozpozná také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění nebo konec zákazu předjíždění. V nabídce nechybí aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu a nechybí sledování pozornosti řidiče. Tento systém hlídá bdělost řidiče během dlouhé jízdy při rychlostech nad 65 km/hod.  pomocí analýzy mikropohybů volantu. Za pozornost také stojí systém sledování mrtvého úhlu.

Cenová nabídka a výbavy

Nabídka nového vozu Peugeot 208 v základní výbavě Active začíná na velmi příjemných 380 000 Kč. Jedná se o provedení s motorem PureTech 75 a najdeme zde například nový světelný podpis se třemi vertikálními drápy vpředu a třemi horizontálními LED světly vzadu, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektrické ovládání zpětných zrcátek, Peugeot i-Cockpit® s desetipalcovým centrálním dotykovým displejem nebo přední zásuvka USB-C.

Za Peugeot 208 ve vyšší výbavě  Allure zaplatíme nyní díky aktuální akční nabídce nejméně 445 000 Kč. Zde se k výbavě Active přidávají 16palcová litá kola „NOMA“, mřížka chladiče v barvě karoserie, přední a zadní parkovací asistent, elektricky sklopná zpětná zrcátka, Peugeot i-Cockpit® s desetipalcovým digitálním přístrojovým panelem a desetipalcovým centrálním dotykovým displejem s vysokým rozlišením, systém infotainmentu Peugeot i-Connect® s plnou konektivitou pro chytré telefony a v neposlední řadě 2 zásuvky UBS-C vpředu, 1 zásuvku USB-C a 1 zásuvku USB-A vzadu.

Provedení  208 GT aktuálně stojí 574 000 Kč. Při této volbě dostanete k výbavě Allure  navíc přední Full LED světlomety, parkovací kameru s vysokým rozlišením, bezklíčový přístup a startování, přizpůsobitelné ambientní osvětlení, desetipalcový digitální přístrojový panel s 3D zobrazením, elektricky sklopná zrcátka s uvítacím osvětlením, leskle černé podběhy kol nebo monogramy GT. Pro zájemce o nový Peugeot 208 v hybridním provedení ceny začínají na 495 000 Kč, v plně elektrické verzi E-208 od 870 000 Kč. Další podrobné informace a poznatky z provozu brzy přineseme v redakčním testu.

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -