Sedmimístné SUV Peugeot e-5008 nemá zatím žádnou konkurenci, jaké jsou jeho další argumenty?

Novinky
22.03.2024

F T G

Sedmimístné SUV Peugeot e-5008 nemá zatím žádnou konkurenci, jaké jsou jeho další argumenty?

Na odhalení nového Peugeotu 5008 se mnozí těšili už od září loňského roku, kdy byl ukázán velmi podobný model - nový Peugeot 3008. O těchto vozech je totiž známo, že jsou si velmi blízké (ostatně sdílejí stejnou platformu), a jejich uvedení na trh probíhá víceméně ve stejném období. Jakmile byly tedy venku podrobnosti o menší 3008, zbystřili i zákazníci, kteří cílí na 5008, tedy velké sedmimístné SUV s obřím prostorem a ukázkovou praktičností.

Peugeot 5008 je v Česku mimořádně populární. Zatímco na mnoha evropských trzích jeho popularita daleko zaostává za jeho bratrem, Peugeotem 3008, u nás mají klienti jasno. Čím větší auto, tím líp. Zvlášť když se oba vozy cenově nijak převratně neliší. Všichni, kteří nový Peugeot 5008 netrpělivě vyhlíželi, mohou být spokojeni. Vypadá opravdu skvěle! Navíc v elektrické verzi nemá ve svém segmentu jediného konkurenta. Nový model E-5008 je totiž jediným modelem segmentu C-SUV, který nabízí 100% elektrickou mobilitu pro sedm cestujících.

Rafinovaný design

Nový Peugeot 5008 nabízí aerodynamickou siluetu a elegantní kabinu, současně zajišťuje optimální účinnost. Zaujímá silný a dynamický postoj, kterým vyjadřuje zřetelný SUV charakter a v kombinaci s mimořádně dynamickou siluetou vzbuzuje dojem odolnosti a bezpečnosti.

Díky poměrně vysoké linii bočních oken, výrazným tvarům i velkorysým rozměrům (délka: 479 cm, šířka: 189 cm, výška: 169 cm) je vůz 5008 na silnici nepřehlédnutelný. Design modelu 5008 naznačuje pohyb, a to od zadního okna, jehož sklon je zdůrazněn efektními bočními designovými prvky, až po přední masku s novým světelným podpisem a inovativní maskou chladiče, která splývá s barvou karoserie. Zajímavá jsou i obrovská 19pacová či 20 palcová kola s technickým a geometrickým designem mají ve svém středu nový znak Peugeot.

Krása jednoduchosti

Není nic sofistikovanějšího než jednoduchost. Právě tuto filozofii vyznává nový Peugeot 5008. Má velmi hladké, čisté vertikální boky, jejichž eleganci podtrhuje skrytí těsnění bočních oken ve dveřích. Počet ozdobných prvků na karoserii byl snížen a místo chromovaných dílů se využívají některé lakované díly v odstínu Šedá Meteor na předním a zadním nárazníku, Černá Orbital na krytech zrcátek a spodní linii oken.

Nový 5008 je k dispozici v šesti barevných odstínech: Modrá Obsession, Modrá Ingaro, Bílá Okenite, Černá Perle, Šedá Artense a Šedá Titane. U verze GT je standardem černá střecha v lesklém provedení.

Požitek z jízdy i pobytu na palubě

Velkolepý Panoramic i-Cockpit přináší nové emoce a zážitky z jízdy, a to jak řidiči, tak i ostatním členům posádky. Kromě kompaktního volantu má systém i-Cockpit ještě další dva základní prvky, a to vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným 21" panelem, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem.

Také volant prošel rozsáhlým přepracováním, aby poskytoval ještě lepší pocit z jízdy a větší komfort řízení. Zachoval si samozřejmě svou kompaktnost, ale má modernější design. Má velmi šikovné ovládací prvky. Pro optimální ergonomii automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí, aby se zabránilo chybným pohybům. U verzí GT je volant standardně vyhřívaný.

Nejmodernější asistenční systémy

Nový Peugeot 5008 má samozřejmě celou řadu asistenčních systémů. Jmenujme pár nejzásadnějších:

- VisioPark 360° - systém využívající čtyři kamery a dvanáct senzorů poskytuje 360° pohled na okolí

- Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu

- Poloautomatická změna jízdního pruhu

- Systém doporučení rychlosti využívají snímání dopravních značek a shromažďování informací z online navigačního systému. Dokáže dokonce poznat, že venku prší, a nabídne snížení rychlosti.

Tyto vlastnosti poloautonomního řízení vyžadují potvrzení řidičem. Senzory zajišťují, aby měl řidič po celou dobu ruce na volantu.

Sedmimístné provedení

Sedm míst nabízí nový Peugeot 5008 standardně ve všech úrovních výbavy. Druhá řada je vybavena pohodlnými sedadly, která tvoří posuvnou lavici dělenou v poměru 60/40 s opěradly v poměru 40/20/40. Opěradla sedadel se nezávisle sklápějí v 5 polohách, což cestujícím zajišťuje pohodlí na dlouhých cestách. Zvláštní pozornost byla věnována povrchové úpravě, kdy bylo u všech sedadel druhé řady použito vysoce kvalitní čalounění.

Přístup ke třetí řadě sedadel je bezkonkurenční díky systému Easy Access. Ten umožňuje sedadla ve druhé řadě zcela sklopit a zároveň posunout dopředu. Tento systém, který nemá v daném segmentu obdoby, výrazně zlepšuje přístup do třetí řady. Ovládání usnadňuje páčka umístěná v horní části opěradla sedadla. V kombinaci s širokým otevřením velkých zadních dveří umožňuje tento systém pohodlné usazení ve třetí řadě pro všechny cestující bez ohledu na jejich výšku. Třetí řadu tvoří lavice se dvěma samostatnými opěradly vybavenými nastavitelnými opěrkami hlavy. Tato sedadla nabízejí obdivuhodný komfort díky vysokým měkkým sedákům, vyšším opěradlům a optimalizovanému prostoru nad hlavou.

Zavazadelník obřích rozměrů

Zavazadlový prostor nového modelu 5008 má v pětimístné konfiguraci objem 748 litrů, v sedmimístné konfiguraci 259 litrů a v dvoumístné konfiguraci až 1 815 litrů. Vyniká výjimečnou modularitou, kterou nabízí propracovaná architektura sedadel, jež umožňuje širokou škálu kombinací uspořádání. Při sklopení všech zadních sedadel nabízí nový model 5008 obrovskou rovnou podlahovou plochu.

Pohony na elektřinu i na benzín

Nový model 5008 nabízí řadu elektrických a hybridních pohonných jednotek, které jsou na nejvyšší úrovni tohoto segmentu, a to jak z hlediska výkonu, zejména pokud jde o dojezd, tak z hlediska možností, které zákazníkům nabízí. Velká pozornost byla věnována hlavně plně elektrickým motorům. Verze s pohonem dvou kol mají výkon 157 kW (345 Nm) nebo 170 kW (345 Nm). Varianta se dvěma elektromotory a pohonem všech kol poskytuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpředu a 80 kW vzadu). Z hlediska dojezdu rozlišujeme verze 500 a 660 kilometrů.

I přes jednoznačné kvality a technologickou vyspělost elektrických verzí se dá očekávat, že v Česku bude zájem zejména o mid-hybridní verze. Model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybaven systémem Peugeot Hybrid 48V, který tvoří benzínový motor nové generace o výkonu 136 k spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 % na výsledných 5,7 l/100 km. Při jízdě ve městě může nový 5008 Hybrid 136 e-DCS6 až 50 % času fungovat ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Cena zatím tajemstvím

Cenu vám samozřejmě ještě nikdo neřekne, zřejmě ji ještě nemají ani na centrále Peugeotu. Nicméně pokusíme se o odhad, a to na základě nedávno zveřejněných cen modelu 3008. Stará generace nabízí mild-hybrid v nejvyšší úrovni výbavy 859 000 Kč a nová, kdo by uvěřil, na korunu stejně, také za 859 000 Kč. Pokud stejnou filosofii zachování cen přijme i Peugeot 5008, mohl by se mild-hybrid v nejvyšší úrovni prodávat za 899 000 Kč. Nechme se ale překvapit. Nový Peugeot 5008 by měl být na český trh uveden na konci letošního roku.

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -