Toyota Corolla prošla v loňském roce modernizací, která mimo jiné přinesla i novou generaci hybridního pohonu. Testovali jsme atraktivní kombík Corolla Touring Sports s výkonným hybridním pohonem 2.0 Hybrid e-CVT. Sportovní šmrnc námi testovaného vozu navíc zdůrazňovala výbava GR Sport.
Toyoty Corolla je na automobilovém trhu již dobře zavedenou stálicí. Tento model se chlubí moderním hybridním pohonem s úsporným provozem a v neposlední řadě také velmi dobrými jízdními vlastnostmi. V karosářské variantě kombi s označením Touring Sports navíc nabízí prostorný interiér, který ho předurčuje pro rodinné využití.
Model Corolla se na našem trhu prodává ve třech karosářských variantách – hatchback, sedan a kombi. Na našem trhu má právě kombi zhruba šedesátiprocentní podíl, což ho řadí mezi nejprodávanější Toyotu u nás. Netřeba zmiňovat, že se jedná o přímého konkurenta Škody Octavia Combi, jenž rovněž patří do segmentu nižší střední třídy.
S ohledem na prodejní úspěchy modelu Corolla není žádným překvapením, že nedávný facelift přinesl z designového pohledu pouze nepatrné změny. Na přední části vozu si všímáme nové mřížky chladiče a také grafiky předních světel. Nejvyšší výbava navíc obsahuje účinný systém LED Matrix. Zadní sdružené světlomety se rovněž chlubí technologií LED, přičemž jejich tvar zůstal beze změn.
Vzhled testované Toyoty Corolly Touring Sports ve výbavě GR Sport od ostatních verzí dále odlišuje zejména dvoubarevné lakování karosérie. Charakteristická je černá střecha, kterou lze kombinovat až s deseti různých barevných variant karosérie. Originálně působí osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, která jsou součástí paketu Dynamic (+21 tisíc korun). Pojďme se ale podívat do interiéru.
Po usednutí do interiéru zaujmou sedadla kombinující látku s koženým čalouněním, v případě testovaného vozu rovněž s podpisem GR Sport a červeno-šedým prošíváním. Sedadla nabízí skvělé boční vedení a optimální tuhost. Navíc neunaví ani při delším cestování. Kůží obšitý volant perfektně padne do ruky a samozřejmostí je možnost nastavení ve dvou směrech. Ve výbavě nechybí ani head-up displej nebo bezdrátová dobíječka telefonů. Cestující na zadních sedadlech pak bezesporu ocení zatmavená zadní okna.
Přístrojová deska má originální ztvárnění a líbí se nám přítomnost měkčených plastů. V rámci nedávné modernizace dostala Corolla digitální přístrojový štít namísto klasických analogových budíků. Displej má velikost 12,3 palce, nabízí hezkou grafiku a řadu praktických informací. Ovládání však vyžaduje chvíli zvyku.
Hlavní dominantou interiéru je samostatně stojící displej infotainmentu Toyota Touch 2. Pěkná grafika je samozřejmostí, stejně jako jednoduchý pohyb v menu. V závislosti na výbavovém stupni je k dispozici displej o velikosti 8 nebo 10,5 palce. Výbava GR Sport má ten větší, bez klasických tlačítek po jeho stranách, s výhradně dotykovým ovládáním. Líbí se nám možnost zobrazení různých funkcí včetně navigace a samozřejmostí je také konektivita Apple CarPlay. Pod obrazovkou se nachází panel pro ovládání klimatizace a topení. Vše se ovládá velmi intuitivně prostřednictvím standardních ovladačů.
Posádka na předních sedadlech má dostatek prostoru ve všech směrech. Vzadu je to s komfortem o trochu horší a to kvůli relativně krátkým sedákům a omezenému prostoru v oblasti hlavy a nohou. Komfort vzadu naopak zlepšuje především dostatečně vysoké ukotvení zadních sedadel. Přepravní kapacita zavazadlového prostoru je u varianty s hybridním pohonem nadprůměrných 581 litrů. Podlahu zavazadelníku lze nastavit ve dvou úrovních, což zlepšuje variabilitu. Do kufru se navíc jednoduše nakládají zavazadla a komfort zajistí i elektricky ovládané víko s vysokým zdvihem.
Pod kapotou Toyoty Corolla můžete mít jeden z dvojice hybridních pohonů, jejichž srdcem je buď benzinová osmnáctistovka, nebo dvoulitr. Jedná se o nové hybridy, které Toyota představila v rámci modernizace této modelové řady. My jsme testovali výkonnější verzi 2.0 Hybrid e-CVT.
Maximální výkon atmosférického benzinového čtyřválce s přímým vstřikováním dosahuje 112 kW při 6000 ot/min. Největší krouticí moment pak činí 190 Nm a vrcholí v rozmezí 4400 – 5200 ot/min. Přestože tento spalovací motor Toyota používala i v rámci původního hybridního pohonu, došlo u něj k několika vylepšení.
Pro snížení tření výrobce použil olej s nižší viskozitou. Nová jednotka řízení energie PCU zase snižuje ztráty energie. K nižší hmotnosti pak přispívá o 15% odlehčená bezestupňová převodovka e-CVT. Elektromotor hybridního systému dostal nové vnitřní části a je také fyzicky menší. Výrobce navíc slibuje delší životnost. Toyotě se také podařilo zmenšit velikost a hmotnost lithium-iontového akumulátoru a zároveň zvýšit jeho výkon. Celkový výkon hybridního systému vzrostl na 144 kW. Díky tomu Corolla Touring Sports zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 s a její maximální rychlost činí 180 km/h.
Okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu je znát, že hybridní pohon toyotě zajišťuje velmi slušné dynamické vlastnosti. Potěší také okamžitá reakce pohonného systému bez jakékoliv prodlevy. Při prudké akceleraci se samozřejmě ani Toyota nezbavila monotónního zvuku vytočeného motoru. Ten má na svědomí především převodovka e-CVT. Oproti předchozí variantě je ale nová generace hybridního pohonu lépe odhlučněna.
Nutno ale dodat, že auto dobře zatahuje i ve vyšších rychlostech. Plynulá jízda po městě nebo okreskách Toyotě Corolla samozřejmě sluší nejvíce. Právě při klidné jízdě lze perfektně využít ryze elektrický jízdní režim, jenž se aktivuje tlačítkem EV. Ten je k dispozici i ve vyšších rychlostech v závislosti na tom, jak máte nabitý akumulátor. A jak je na tom hybridní pohon se spotřebou pohonných hmot?
V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem 5,5 l/100 km, ve městě spotřeba dokonce klesá k pětilitrové hranici. Na dálnici jsme naopak odečetli apetit v rozmezí 6 – 7 l, v závislosti na rychlosti jízdy. Při snaze o úspornou jízdu po okreskách však není problém jezdit se spotřebou začínající čtyřkou. Objem nádrže činí 43 litrů, i přesto auto poskytuje poměrně slušný dojezd na jedno natankování.
Výkonnější provedení hybridního pohonu s dvoulitrem je na rozdíl od slabší verze vybaveno adaptivním odpružením. Několik senzorů komunikuje s řídící jednotkou, která vyhodnocuje jízdní informace. Na jejich základě pak upravuje nastavení tlumičů. Zajímavostí je, že k tomu využívá až 650 stupňů nastavení! K dispozici jsou samozřejmě standardní režimy jako Comfort a Sport.
Rozdíly mezi nimi jsou relativně významné. Ve sportovním režimu auto poskytuje řidiči prostřednictvím podvozku dostatek informací, co se děje pod koly vozu. Tužší nastavení zároveň velmi dobře eliminuje náklony karosérie v zatáčkách. Dobrou zprávou však je, že stále dokáže fungovat na nekvalitních silnicích. Komfortní režim pak nabídne velmi pohodlné cestování a to bez ohledu na velká osmnáctipalcová kola.
Co se týká technických aspektů podvozku, auto vpředu využívá osvědčené zavěšení typu McPherson. O jízdní stabilitu zadních kol se pak stará víceprvková náprava. I díky tomu auto dobře funguje na nerovném povrchu, který ho jen tak nevyvede z míry. Jízdní pohodlí navíc není na úkor zhoršené stability. Řízení příliš zpětné vazby nenabízí, ale pocitově přesně reaguje na sebemenší pohyb volantem. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Dávkování brzdného účinku je o něco horší a to kvůli funkci rekuperace elektrické energie, která je součástí hybridního pohonu.
Modernizovaná Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid e-CVT je praktický kombík nižší střední třídy s prostorným interiérem. Jeho atraktivní vzhled ještě více zdůrazní testovaná varianta s výbavou GR Sport. Výkonnější hybridní pohon nabízí slušnou dynamiku a zároveň úsporný provoz. Adaptivní podvozek zaslouží pochvalu za univerzální nastavení, které lze individuálně přizpůsobit pomocí funkčních jízdních režimů. Asi nikoho nepřekvapí, že se pořizovací cena Corolly Touring Sports v nejvyšším výbavovém stupni a hybridním pohonem, hravě přehoupne přes hranici jednoho milionu korun.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Toyota |
Model: | Corolla Touring Sports |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.0 Hybrid e-CVT |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2024 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Atmosférický zážehový + elektromotor |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1987 ccm |
Nejvyšší výkon: | 112 / 6000 přepočtený výkon soustavy 144 / - [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 190 / 4400 - 5200 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 180 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 7,7 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 4,5 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 581 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 43 |
Pohotovostní hmotnost: | 1440 - 1535 Kg |
Nosnost: | 515 Kg |
Základní cena: | 777 900 Kč (1.8 Hybrid e-CVT, Comfort) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 852 900 Kč (2.0 Hybrid e-CVT, Comfort) |