Lepší načasování si Peugeot pro odhalení své největší elektrické osobní dodávky E-Traveller nemohl vybrat. Před dvěma týdny pustil do světa první fotky a informace a jen pár dní na to proběhla médii zpráva o tom, že od prosince mohou české firmy žádat o dotace na elektromobily.
Týká se to malých, středních i velkých firem, podmínkou je, aby byly plátci DPH. Několik omezení se vztahuje na obory podnikání a dále je nastaven i limit pro pořizovací cenu. Ta nesmí přesáhnout milion a půl. Pod tuto cenovou hranici se Peugeot E-Traveller bez problémů vejde. Možná se mu tak podaří nakopnout stagnující prodeje, přičemž zdařilý facelift mu v tom určitě pomůže.
Peugeot E-Traveller je určený zejména firmám podnikajícím v osobní dopravě. Najde uplatnění například v cestovním ruchu. Ocení ho hotely, sportovní organizace či společnosti provozující kyvadlovou dopravu. Výborně poslouží letištím, taxislužbám, provozovatelům skiareálů či jiných sportovišť. K tomu, aby E-Traveller uspokojil veškeré potřeby uživatelů, je k dispozici k dispozici ve dvou délkách. Standard je 498 cm, prodloužená verze pak měří úctyhodných 533 cm. Výšku se naopak podařilo udržet v patřičných mezích. Se 190 centimetry tak E-Traveller bez problému vjede do všech krytých parkovišť pro osobní vozy.
Pro přepravu osob je samozřejmě klíčový počet sedadel. Těch může být až devět. Přitom se nezapomnělo na prostor pro zavazadla pasažérů. Při plném obsazení devíti osobami je možné naložit až 1500 litrů nákladu. Pětimístná verze pobere 3000 litrů. A jedou-li v autě jen dvě nebo tři osoby, mají k dispozici zavazadlový prostor o objemu skoro pět tisíc litrů.
Přepracovaná přední část. E-Traveller přebírá nový vzhled modelové řady Peugeot, zejména design masky chladiče s aktuálním logem značky uprostřed, dále nové full LED světlomety vytvářející ikonický světelný podpis Peugeot ve tvaru 3 drápů a nárazník optimalizovaný z hlediska ochrany a aerodynamiky pro vyšší účinnost.
Nová palubní deska. Digitální přístrojová deska a velký centrální dotykový displej zaručují bezpečnost a praktičnost při každodenním řízení. Nový volant může být vyhřívaný. Přibylo úložných prostorů, zejména v horní části palubní desky a na středové konzole, a zvětšila se jejich kapacita. Do palubní desky je rovněž zabudován nový praktický a kompaktní ovladač automatické převodovky e-Toggle.
Zpracování interiéru je ještě propracovanější. Sedadla jsou opatřena novou látkou nebo perforovanou kůží a boční panely mají nové obložení v odstínu Liquid Palladium.
Nový 100% digitální přístrojový panel s desetipalcovým barevným displejem je součástí standardní výbavy všech verzí E-Traveller. Poskytuje optimalizované a přizpůsobitelné zobrazení základních informací, včetně dat z navigačního systému a údajů týkajících se toku energie a dobíjení.
Nový velký centrální dotykový displej. Nový E-Traveller je standardně vybaven centrálním 10palcovým HD dotykovým displejem pro ovládání audiosystému a online navigace. Pro dokonalý komfort lze pro aktivaci funkcí využít hlasového asistenta „OK Peugeot“.
Kompletní nabídka asistenčních systémů řízení: sledování únavy řidiče, snímání dopravních značek, systém udržování vozu v jízdním pruhu, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, omezovač rychlosti. E-Traveller využívá celou řadu asistenčních systémů řízení, které byly u tohoto nového modelu rozšířeny o adaptivní tempomat.
Faceliftem se také zvýšil dojezd, a to až na 350 kilometrů. To je například vzdálenost z Prahy do Vídně. Tuto slušnou porci kilometrů zvládne E-Traveller díky velké baterii o kapacitě 75 kWh. Mnoho klientů si nicméně vystačí i s menší baterií o kapacitě 50 kWh a s dojezdem 224 kilometrů. Cenový rozdíl je přitom přibližně 150 tisíc korun. Kromě nižší ceny má menší baterie i nepatrnou výhodu v rychlejším dobití. V rychlodobíječce se dostane z 5 na 80 % za 38 minut, větší pak za 45 minut. Pomocí wallboxu dobijete vůz za necelých pět hodin, větší baterie pak potřebuje 7 a půl hodiny. Nicméně, netíží-li vás čas, můžete vůz E-Traveller připojit do sítě i standardní zásuvkou.
Ceny modernizovaného Peugeotu E-Traveller zatím nebyly zveřejněny, nicméně dle našeho odhadu se nebudou nijak zásadně lišit od těch stávajících. Ty v oficiálním ceníku Peugeotu najdete v rozmezí 1,1 až 1,5 milionu korun v závislosti na úrovni výbavy, délce vozu a velikosti baterie. Nicméně vypovídající hodnotu tyto ceny moc nemají, protože firmy nenakupují za ceníkové, nýbrž za fleetové ceny, a ty se většinou pohybují ve zcela jiných relacích.