Dakar 2024 – soutěžní tým Toyota Gazoo Racing Czech se speciálem Toyota Hilux odjíždí

Motorsport
26.11.2023

F T G

Dakar 2024 – soutěžní tým Toyota Gazoo Racing Czech se speciálem Toyota Hilux odjíždí

Dakarský matador Tomáš Ouředníček spolu s navigátorem Davidem Křípalem budou závodit na 46. ročníku Rallye Dakar v barvách nového týmu Toyota Gazoo Racing Czech. Právě nyní aktuálně ladí poslední detaily na svém závodním speciálu. Pečlivě připravená Toyota Hilux GR T1+ odplouvá na místo závodu v Saúdské Arábii již prvního prosince z Barcelony, odkud se závodní stroje vydají přes moře do Saúdské Arábie.

Zatímco převážná část aut v barvách stáje Toyota Gazoo Racing bude mít na Dakaru přeplňované motory, pod kapotou vozu české posádky zůstává prověřený atmosférický pětilitrový osmiválec. „Ukazuje se, že mít nejnovější motor s turbodmychadlem je na dálkových soutěžích výrazně výhodnější. My jsme však pro první start na Dakaru v tomto autě vsadili na jistotu. Na atmosférický motor jsme zvyklí a nyní již není na takto zásadní změnu prostor,“ říká Tomáš Ouředníček. Podle jeho slov je Dakar 2024 součástí teprve první etapy projektu koncepční spolupráce českého závodního týmu a Toyoty, který je naplánován na pětileté období.

Poprvé v nezvyklé roli nováčků v elitní kategorii

„Nemůžeme čekat, že budeme hned vyhrávat. Letos budeme mít poprvé k dispozici skutečně špičkové zázemí a toto auto je natolik konstrukčně geniální, že není vyloučeno vůbec nic,“ říká Ouředníček. Osminásobný účastník Dakaru je prvním českým pilotem dálkových rallye, který pojede pod lokální značkou Toyota Gazoo Racing Czech. Letos tedy poprvé taky v nezvyklé roli nováčků v elitní kategorii.

Tomáš Ouředníček se Dakaru a dalších vytrvalostních rallye účastní pravidelně od roku 2008. Vybojoval sedm dakarských medailí, společně s navigátorem Davidem Křípalem vyhrál největší africký závod Morocco Desert Challenge. Speciál Toyota Hilux GR T1+, jehož základem je uprostřed umístěný pětilitrový motor V8 z Lexusu o výkonu 400 koní, pohon 4x4 a speciálně odladěný plně nastavitelný podvozek s nezávislým zavěšením kol a rovnoměrným rozložením hmotnosti, což mu především dává velkou stabilitu v náročných terénních podmínkách.

Všechny limity nového auta ani neznáme

Nový týmový speciál, který je koncepčně shodný s vítězným strojem Nassera Al-Attiyaha z posledního Dakaru, si první ostrý test odbyl v červenci na podniku seriálu Světového poháru Baja Espaňa Aragon. V nebývale silné konkurenci získal tým Toyota Gazoo Racing Czech šestnáctou příčku, a hlavně zcela nové zkušenosti. „Auto funguje fantasticky. Byli jsme překvapeni, jaké jsou jeho možnosti. Je to úžasný vůz a všechny jeho limity vlastně ještě ani neznáme,“ říká pilot.

Oproti původním plánům byl španělský závod nakonec jediným ze série Světového poháru, do kterého se tým Toyota Gazoo Racing Czech měl možnost přihlásit. Příprava auta byla nakonec natolik náročná, že by toho náš soutěžní tým víc nezvládl.

Rallye Dakar 2024 Saudi Arabia začne netradičně až 5. ledna 2024 v městě Alula, kde bude i cíl celé soutěže. Souhrnem představuje téměř osm tisíc kilometrů, z toho je 4727 kilometrů měřených testů rozdělených do  celkem dvanácti etap včetně té maratónské bez odborného servisu. Podle slov našeho českého týmu je celá tato velmi náročná soutěž především hodně o připravenosti, štěstí a také počasí. 

Fotogalerie

Reklama:
  • Kvalitní díly.cz -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -