Ford Mustang Mach-E RWD – ještě lepší Mustang na elektřinu

Testy
23.10.2023

F T G

Ford Mustang Mach-E RWD – ještě lepší Mustang na elektřinu

Mustang Mach-E netřeba dlouho představovat. Jedná se o extravagantní SUV s elektrickým pohonem, který se chlubí i velmi slušným dojezdem. Dvojnásob to platí pro variantu s větším akumulátorem a pohonem pouze zadní nápravy. Právě ta slibuje dojezd až 600 kilometrů.

Zajímavostí je, že v minulém roce dostal Ford Mustang Mach-E několik novinek. Všechny verze, kromě zadokolky s menší baterií a ultimativní GT, jsou ve výbavě Premium. Ta má efektní bodykit, který poznáte podle červeně lakovaných brzdových třmenů nebo černých prahů, lemování blatníků a krytů zpětných zrcátek. Potěší také adaptivní LED světlomety a na emoce pak zahraje emblém koně na zádi.

Vytříbený styl

Auto se standardně nabízí na devatenáctipalcových litých kolech. Testovaný model se chlubil příplatkovými koly v atraktivní černé úpravě, která skvěle korespondovala s bílým metalickým lakem karosérie Space. Dvacetipalcová kola jsou pak v nabídce výhradně pro vrcholnou verzi GT.

Ford Mustang Mach-E zaujme přední dlouhou kapotou s výraznými prolisy a v neposlední řadě i mohutnými blatníky. Zadní silueta vozu pak díky svažující se střeše připomíná shooting brake, což vytváří sportovně elegantní dojem.

Neotřelým dojmem pak působí protáhlé světlomety a robustní uzavřená maska. Ikonické zadní svítilny reprezentují typický designový prvek modelu, stejně jako zmiňovaný emblém cválajícího koně. Zajímavostí je, že označení výrobce byste na karosérii či v interiéru hledali jen marně.

Dalším jedinečným prvkem je absence klik čtveřice bočních dveří. Otevírání probíhá pomocí tlačítka na sloupku, jehož zmáčknutím se dveře automaticky pootevřou. Dvojice předních dveří má navíc subtilní držátko, prostřednictvím kterého dveře otevřete do požadovaného úhlu. Není příliš elegantní, ale svůj praktický účel plní. Nechtěli bychom však zažít, co by se dělo po vybití baterie.

Design Fordu Mustang Mach-E je však nejen charismatický, ale také efektivní. Vždyť se karosérie může pochlubit minimálním aerodynamickým odporem vzduchu. Ford uvádí hodnotu pod 0,30, což je skvělý parametr. Obzvláště u vozu kategorie SUV. Subjektivně je nízký aerodynamický odpor opravdu znát a v kombinaci s vynikajícím odhlučněním interiéru výrazně přispívá k prémiovému dojmu z jízdy.

Minimalistický interiér

Po usednutí za volant překvapí Ford Mustang Mach-E originálním pojetím přístrojové desky. Před řidičem se nachází malý digitální přístrojový štít o velikosti 10,2 palce. Poskytuje pouze základní informace bez možnosti změny zobrazení. Výhradu máme proti absenci head-up displeje, který je dnes u elektromobilů vyšších tříd samozřejmostí. Uprostřed přístrojové desky je naopak obrovský 15,5 palcový displej multimediálního systému SYNC 4A.

Jinak chválíme pěknou grafiku, vysoké rozlišení a také rychlé reakce systému. Samozřejmostí je podpora Apple CarPlay a palec nahoru zaslouží i stylový kruhový ovladač ve spodní části. Klasická hardwarová tlačítka prakticky vymizely, takže například i klimatizaci musí posádka ovládat prostřednictvím displeje. Rozmístění a velikost softwarových ovladačů je však v pořádku a napomáhá relativně intuitivnímu ovládání. Snad jen menu ovládání klimatizace by mohlo být umístěno o něco výše. 

Pro Ford typický je volič převodovky, který má kruhový tvar a proti ovládání nemáme výhrady. Interiér potěší měkčenými plasty a vcelku kvalitním zpracováním. Palec nahoru zaslouží i kožené čalounění sedadel a v neposlední řadě také efektní prošívání. Sedadla jsou velice pohodlná a neunaví ani po delší jízdě. U relativně výkonného automobilu nám chybělo snad jen výraznější boční vedení.

Co se týká vnitřního prostoru, v tomto ohledu nabízí Ford Mustang Mach-E opravdu hodně. Dostatek místa je nejen vpředu, ale také na zadních sedadlech a to dokonce i v oblasti hlavy, kde jsme to kvůli svažující se střeše ani nečekali. Díky relativně širokému interiéru a absenci středového tunelu poskytuje ford na zadních sedadlech dostatek komfortu až pro trojici cestujících. Navíc prosklená střecha nabízí zajímavé jízdní vjemy.

Ačkoliv se zavazadlový prostor chlubí pouze průměrným objemem 402 litrů, potěší dvojitým dnem a variabilními sedadly. Po jejich sklopení totiž vznikne rovná plocha, která se hodí pro převoz rozměrného nákladu. Doslova trumfem je pak prostor pod přední kapotou, jež disponuje objemem 100 litrů. Ten má tvar plastové vany, na jejíž dně se nachází výpustný ventil pro snadný úklid po převozu znečištěného nákladu.

Polykač kilometrů

Testovaná varianta Mach-E se zadní poháněnou nápravou nabízí nejdelší dojezd a to díky akumulátoru s vyšší kapacitou. Nejvyšší výkon elektromotoru činí dostatečných 216 kW a největší točivý moment pak 430 Nm. Akumulátor má velmi slušnou kapacitu 98,7 kWh.

V praxi jsme si ověřili, že avizované parametry jsou naprosto dostačující. Pohonný systém okamžitě reaguje na sešlápnutí akcelerátoru a auto má dostatek výkonu na bezpečné předjíždění nebo svižnou jízdu po dálnici. Výrobce deklaruje akceleraci z 0 na 100 km/h za 7 vteřin a maximální rychlost je omezena na 180 km/h. Pohotovostní hmotnost vozu činí 2238 kilogramů, což je o cca 80 kg méně, než u varianty s pohonem všech kol a dvojicí elektromotorů.

Hlavním trumfem testovaného provedení je však být spotřeba elektrické energie. Při snaze o úspornou jízdu jsme dosahovali hodnoty kolem 15 kWh na 100 kilometrů, což je skvělý výsledek. Dálniční cestování naopak znamená spotřebu 20 kWh. Škoda jen, že využitelná kapacita baterie činí 91 kWh. I tak ale s vozem můžete urazit výrazně přes 500 km na jedno nabití. Samozřejmě, že velmi záleží na stylu jízdy a aktuální teplotě vzduchu.  

V rámci rychlonabíjení stejnosměrným proudem pak Mustang Mach-E slibuje dobití z 10 na 80 minut za 45 minut a to nabíječkou s výkonem 150 kW. Novinkou loňského modelového roku bylo výrazné zrychlení nabíjení z 80% na 90%. Z časového hlediska je efektivní nabíjet zmiňovanou nabíječkou téměř vybitý akumulátor, jelikož do 50% kapacity baterie využijete takřka její plný nabíjecí výkon.  

Radost za volantem

Ford Mustang Mach-E má tužší naladění podvozkových prvků, což přispívá k lepší jízdní stabilitě. V zatáčkách se auto minimálně naklání, avšak vyšší pohotovostní hmotnost má za následek určitou těžkopádnost. Obzvláště pokud vůz razantně posíláte z jedné zatáčky do druhé, je znát lehká nervozita. Dobrou zprávou je, že si vůz na menších nerovnostech zachovává solidní komfort a palec nahoru zaslouží i vynikající odhlučnění.

Pochvalu také zaslouží řada bezpečnostních asistentů. Za zmínku stojí i inteligentní tempomat, který se chová téměř jako semi-autonomní řízení. Auto má tři jízdní režimy, podle kterých mění například odezva řízení, zvukový projev, reakce elektromotoru na sešlápnutí akcelerátoru či osvětlení interiéru.

Kvůli pohonu zadní nápravy má ford poměrně výrazně přetáčivý charakter, na což je třeba brát ohled v případě deaktivace stabilizace a protiskluzového systému. Podvozek Mustangu Mach-E je při jízdě na hranici adhezních schopností pneumatik perfektně čitelný a nepřekvapí žádnou záludností. Řidiči tím poskytuje solidní míru zábavy za volantem.

Při razantním zpomalení chválíme účinnost brzd a to i při opakovaném brzdění. Dávkování však vyžaduje chvíli zvyku, protože hranice mezi rekuperací a standardního brzdění je poměrně tenká. Při necitlivém zacházení s brzdovým pedálem to znamená výrazné škubnutí, čímž trochu trpí plynulost jízdy. Řízení je poněkud přeposilované, pochvalu ale zaslouží za přesnost a optimálně strmý převod.

Resumé

Ford Mustang Mach-E RWD je atraktivní crossover s elektrickým pohonem a jménem odkazujícím na legendární model. Dostatečný vnitřní prostor a solidní dojezd na jedno nabití navíc testovanou variantu doslova předurčuje k delším cestám. Palec nahoru zaslouží i slušná jízdní dynamika a stabilita vozu. Mustang Mach-E RWD je jedním z mála elektromobilů, který je radost řídit. Potěší také zvýhodněná cena, která u základní varianty činí 1 238 900 Kč. Horší dávkování brzdného účinku lze tak vozu snadno odpustit.   

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Ford
Model:Mustang
Karosérie:SUV
Motor:Mach-E RWD 216 kW
Palivo:elektřina
Rok výroby:2023
Technické parametry
Typ motoru:Elektromotor
Válce:N/A
Objem motoru:N/A ccm
Nejvyšší výkon:216 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:430 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:180 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:7,0 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:-/ - / 17,3 kWh l, kWh
Velikost zav. prostoru:402 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):N/A
Pohotovostní hmotnost:2238 Kg
Nosnost:367 Kg
Základní cena:1 238 900 Kč (Mach-E 198 kW, 75,7 kWh, zvýhodněná cena)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 431 900 Kč (Mach-E RWD 216 kW, 98,7 kWh, zvýhodněná cena)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -