V době, kdy už mnozí takřka rezignovali na růst cen nových automobilů, přichází vítaná změna. Ceny jdou dolů, tedy aspoň u některých značek a modelů. To je případ nejprodávanějšího modelu na evropském trhu za loňský rok, Peugeotu 208.
Tento vůz se ještě na začátku letošního roku v Česku prodával za 430 000 Kč. Ve faceliftované podobě, s atraktivnějším designem, modernějšími technologiemi a novými pohony se bude nový Peugeot 208 prodávat za o skoro padesát tisíc levněji.
Nový Peugeot 208 má nyní světelný podpis po vzoru vlajkové lodi, Peugeotu 508. Jedná se o tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Facelift přinesl také stylová 16 nebo 17palcová dvoubarevná kola s diamantovým výbrusem. Nová je i mřížka chladiče s postupně se rozvíjejícím vzorem v barvě karoserie, který se plynule prolíná s celkovým objemem nárazníku. Mřížka chladiče a karoserie již nejsou oddělené, ale tvoří jeden celek, což zvyšuje vizuální robustnost, efektivitu a modernost. Chybět nemůže ani nové logo a výrazná identifikace značky v zadní části. Zajímavé jsou i nové barvy karoserie: bezpříplatková velmi výrazná žlutozelená a elegantní matná šedá. Kromě těchto odstínů můžete volit i perleťově červenou, zářivě modrou či klasickou trojici černá – bílá – šedá. Celkově se z hlediska designu nový Peugeot 208 posunul o pořádný kus dopředu.
Začněme čalouněním. Všechny verze nového modelu 208 jsou opatřeny novou elegantní látkou na sedadlech, u verze GT je za příplatek v nabídce nové černé čalounění Alcantara se zeleným prošíváním. Velký posun zaznamenal i přístrojový panel, který je s 3D zobrazením, digitální a konfigurovatelný. Dotyková obrazovka umožňuje nyní ovládat nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. Volbu ambientního osvětlení známe už z předfaceliftové verze. Teď ale přibyly nové barvy. Navíc jsou sladěny s odstíny centrálního dotykového displeje a případně zohledňují zvolený jízdní režim.
Z nabídky spalovacích motorů zmizel diesel a zůstaly jen dvě benzínové verze o výkonech 75 nebo 100 k. Zato přibyl zcela nový mild-hybridní pohon Hybrid 48V s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Velkými změnami prošel i plně elektrický pohon. Má novou baterii o kapacitě 51 kWh a elektromotor o výkonu 115 kW/156 k. Dojezd dosahuje 400 kilometrů.
Nový Peugeot 208 ve výbavě ALLURE a se základním benzínovým motorem pořídíte za slušných 345 000 Kč. O 30 tisíc víc stojí silnější motor o výkonu 100 k. Mild-hybridní varianta se prodává za 490 000 Kč. Velmi dobře je na tom z hlediska ceny elektrická verze. Ještě na začátku letošního roku se totiž prodávala za 920 tisíc, přitom mluvíme o vozu s dojezdem jen 350 kilometrů. Nyní za model e-208 s dojezdem 400 kilometrů a s o 15 % výkonnějším motorem zaplatíte jen 840 000 Kč. Osmiletá záruka (nebo 160 000 km) je přitom v ceně. Na všechny ostatní pohony je záruka pětiletá.