Projížďky bez cíle, vítr ve vlasech, svoboda bez hranic. Přesně to lze zažít s tímto atraktivním vozem typu kabrio 206 CC od výrobce elegantních automobilů Peugeot. Jediným specifikem může v tomto případě být tankování, které bude probíhat u stojanu s nápisem – diesel.
K unikátní kombinaci vozu typu kabrio a úsporného vznětového motoru 1.6 HDI přistoupil francouzský peugeot. Poprvé bylo „malé“ kabrio představeno v roce 1998 pouze jako studie, velký zájem veřejnosti měl však o něco později na svědomí sériovou výrobu právě tohoto modelu. V současnosti je hardtop – tedy pevná skládací střecha samozřejmostí u většiny automobilů této kategorie a nejinak je tomu i u testovaného provedení Peugeot 206 CC 1.6 HDI. |
Zvenku vypadá CC opravdu pěkně, inženýři vozu vnukli jistou dávku charisma. To, že se automobil líbí dokazují zvědavé pohledy kolemjdoucích a to i v případě, že je střecha ve své standardní poloze. |
Prezentovaný model charakterizují čisté linie, na které elegantně navozují osobitá zadní světla. Sportovní nádech potvrzují nejen litá kola a podélné prolisy karoserie, ale také sportovní sedadla a další prvky. Je překvapivé, že konstruktéři u tohoto relativně malého kabrioletu zachovali zadní nouzová sedadla, na kterých je však jízda pro dospělou osobu doprovázena velmi omezeným komfortem. Můžou ale plnit praktickou úlohu dodatečného volného prostoru a úspěšně tak doplňovat zavazadelník. Ten má objem 320 litrů, při složené střeše pak pouhých 150 l. |
S tím vším se ale prostě musí počítat, protože tento typ automobilu praktický být rozhodně nemusí. Nutno dodat, že jízda se složenou střechou tyto nedostatky umí hravě vynahradit. A jak lze s tímto vozem dosáhnout emotivního zážitku? |
Stáhnutím oken, odjištěním střechy a jednoduchým přidržením tlačítka mezi sedadly. Střecha je za několik sekund složená a nad interiérem se rozprostírá širé nebe. Řadíme, pouštíme spojku a s větrem ve vlasech vyrážíme. Vznětový agregát o objemu 1560 cm3, který vznikl ve spolupráci PSA a Fordu se výborně osvědčil i u modelové řady 407. Źádné předešlé obavy z poněkud specifické kombinace „kabria a nafty“ se nepotvrdily, pohonná jednotka je se svým tichým a kultivovaným projevem jen o málo hlučnější než její zážehové alternativy. |
Nejvyšší výkon 80 kw při 4000 ot./min. a zejména největší točivý moment 240 N.m podpořený systémem overboost umožňují solidní svezení téměř v jakémkoli jízdním režimu. |
Model 206 CC se tak pochopitelně může chlubit i vynikající spotřebou pohonných hmot, jejíž kombinovaná hodnota na 100 kilometrů nepřekročila v průběhu našeho testu pětilitrovou hranici. Dalším plusem je standardně montovaný filtr pevných částic, který výrazně eliminuje škodliviny ve výfukových plynech. Vůz Peugeot 206 CC umí nabídnou jízdu plnou emocí a zároveň úsporný provoz, což z něj činí zajímavého kandidáta při výběru druhého automobilu do rodiny.
Tým AUTOiNDEX.cz |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Peugeot 206 CC 1.6 HDI |
Motor |
Přeplňovaný vznětový čtyřválec DOHC o zdvihovém objemu 1560 ccm. Nejvyšší výkon 80 kW při 4000/min. Největší točivý moment 240 N.m při 1750/min. |
Převodné ústrojí |
Pohon předních kol. Pětistupňová přímo řazená převodovka. |
Podvozek |
Zavěšení kol - McPherson/vlečená ramena |
Provozní vlastnosti |
Nejvyšší rychlost 186 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 s. Spotřeba pohonných hmot město/mimo město/kombinovaná 6,1/4,2/4,9 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 244 cm. Celkové vnější rozměry 383,5/167/137 cm. Palivová nádrž 50 l. |
Základní cena vozu |
690 000 Kč |
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 206 |
Karosérie: | Kabriolet |
Motor: | 1.6 HDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2005 |
Technické parametry |