Aktuálním sloganem francouzské automobilky Peugeot, který se v současnosti odráží prakticky v každém modelu je Power of Allure. Slovo Allure zde představuje perfektní vzhled, Emotion instinktivní potěšení z jízdy a Excellence nekompromisní kvalitu a snadné ovládání. Výsledkem celého úsilí návrhářů jsou nyní představené úspěšné modely 2008 a 508, které právě teď přichází na trh s novým vzhledem a celou řadou technických vylepšení a motorizací.
Značka Peugeot je zastoupená ve více než 130 zemích světa a jenom v loňském roce prodala více než 1 050 tisíc vozů. Do roku 2025 se mají všechny její modely v osobním nebo užitkovém provedení nabízet také v elektrické modifikaci.
Nová generace 2008 byla uvedena na trh koncem roku 2019 a zatím se těchto modelů vyrobilo téměř 700 000 kusů. Svůj podíl na tom má i elektrická verze e-2008, která byla od roku 2019 s více než 75 000 vyrobenými kusy průkopníkem elektromobility ve svém segmentu. Loňský podíl na prodejích e-2008 byl již 17,4 procent. Právě tento vůz je již více než tři roky nejprodávanějším SUV v segmentu B na evropském trhu. Zachovává si elegantní charakter a typický design SUV, přináší jednoznačný pocit z jízdy a nové palubní technologie. Jeho nabídka zahrnuje tři úrovně výbavy – Active, Allure, GT – a čtyři známé motorizace. Součástí je i nový elektrický motor o výkonu 115 kW/156 k s dojezdem až 406 km.
Vůz nyní nabízí zcela nový světelný podpis Peugeot. Tvoří jej tři svislé světelné drápy, které jsou zabudovány do leskle černých lišt na nárazníku. Společně podtrhují charakteristický design SUV. U nejvyšší úrovně výbavy GT se nápadný efekt tří drápů poprvé objevuje i u full LED světlometů využívajících tři světelné moduly. Přepracovaná zadní LED světla nabízejí nyní podobu symbolických tří drápů a jsou tvořeny třemi tenkými dvojitými horizontálními lamelami umístěnými nad sebou. LED technologie nechybí ani u zpětných a směrových světel.
Přední část s logem oproti předchozí podobě vozu působí širším dojmem. Její specifický boční vzor navazuje na světlomety. U provedení Active zdobí přední část leskle černý horizontální motiv, u verzí Allure a GT je přední část opatřena svislým vzorem v barvě karoserie. Jako uváděcí barva pro zahájení prodeje byla zvolena moderní šedá Selenium. Další v nabídce je bílá Okenite. Zákazník tak může volit z celkem šesti odstínů karoserie: šedá Selenium, šedá Artense, bílá Okenite, černá Perla Nera, červená Elixir a modrá Vertigo. K dispozici je také několik typů kol z lehkých slitin ve velikosti 16 palců „Noma“ (verze Active), 17 palců „Karakoy“ (Allure a GT) nebo 18 palců „Evissa“.
Přístrojový panel novinky je u verzí Allure a GT digitální. Desetipalcový displej má nový design a u GT nabízí i 3D zobrazení. Barvu displeje či prioritu a uspořádání informací lze plně přizpůsobit preferencím řidiče. Na kompaktním volantu jsou umístěny ovládací prvky multimediálního systému (audio zdroje, telefon) a také ovládání hlasitosti a hlasové ovládání. Interiér nového modelu 2008 GT má ambientní osvětlení s možností výběru osmi různých odstínů. Ty jsou nyní sladěny s odstíny centrálního dotykového displeje a zohledňují zvolený jízdní režim. Šestistupňová manuální převodovka použitá u základní výbavy má nyní novou ergonomickou hlavici řadicí páky. Nechybí také příplatkový systém Grip Control pro náročnější jízdu v písku, blátě nebo na sněhu.
Peugeot e-2008, který je průkopníkem plně elektrických SUV segmentu B, přichází s novými elektrickými motory. Maximální výkon se zvýšil o 15 % ze 100 kW/136 k na 115 kW/156 k, kapacita baterie se zvýšila z 50 kWh na 54 kWh. Nový Peugeot e-2008 nabízí dva typy palubních nabíječek. Standardně jednofázovou nabíječku o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázovou nabíječku o výkonu 11 kW. Předpokládaná doba dobití z 20 % na 80 % je 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes Wall Box (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).
Na začátku roku 2024 dostane 2008 nové pohonné ústrojí HYBRID 48V, které bude tvořit benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí bude elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 procent nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě umožní HYBRID 48V více než 50 procent času jezdit v plném elektrickém režimu a tedy s nulovými emisemi.
Úrovně výbavy Allure a GT jsou standardně vybaveny třemi zásuvkami USB-C (dvě vpředu, jedna vzadu) a jednou zásuvkou USB-A (vzadu). Active si zachovává zásuvku USB-C vpředu, e-2008 má navíc jednu zásuvku USB-C a jednu zásuvku USB-A vzadu. Novinka ve verzi Allure může být za příplatek vybavena 15W nabíječkou pro chytré telefony (dříve 5W), pro GT je tato nabíječka dodávána sériově. V závislosti na stupni výbavy je za příplatek k dispozici nová přední kamera s vysokým rozlišením, navíc spojená se systémem sledování mrtvého úhlu.
Díky současné aktuální cenové nabídce lze nyní nový Peugeot 2008 pořídit již za 470 000 Kč v základním výbavovém provedení Active s motorizací PureTech 100 MAN6. Prakticky stejně vybavený vůz v elektrické verzi 115 kW/156k a s baterií 54 kWh stojí 895 000Kč. Nejdražším provedením je Peugeot 2008 ve výbavě GT s naftovým motorem BlueHDI EAT8, který díky akční ceně se nabízí za 675 000 Kč, v plně elektrickém provedení stojí 985 000 Kč.
Tento špičkový model je nyní pro zájemce k dispozici ve verzích fastback, SW a PSE (Peugeot Sport Engineered). Přední část je dynamičtější a v jejím středu se nachází nové logo značky. Vůz působí moderně i díky tomu, že se mřížka chladiče opticky prolíná s celkovým objemem nárazníku. U nové 508 se poprvé objevují nové charakteristické přední světlomety se třemi drápy. Jsou zabudovány do extrémně štíhlých světlometů Matrix LED s osobitým designem. Tímto luxusním prvkem výbavy jsou vybaveny všechny úrovně výbavy. Vzadu je součástí nových LED světel typický podpis se třemi drápy a směrovky s posuvem světla.
V kabině přepracovaných modelů 508 a 508 SW je patrný posun směrem k luxusnějšímu provedení. Důraz výrobce klade především na kvalitu a modernost materiálů nového čalounění, stejně jako na nové zjednodušené ovládání převodovky a propracovanější ergonomii. Systém Peugeot i-Cockpit u novinky nabízí více technologií, a to díky novému systému infotainmentu se středovým desetipalcovým displejem s vysokým rozlišením, online navigaci, rozpoznáváním hlasu nebo bezdrátovým připojením.
Inovace se soustředily také na vyspělé asistenčními systémy, které zajišťují bezpečnost jízdy. Příkladem je noční vidění (Night Vision), které řidiče upozorní na přítomnost zvířat, chodců nebo cyklistů v jízdním pruhu dříve, než se objeví v záběru dálkových světlometů. Poloautonomní řízení druhé úrovně tvoří adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu. Pro mnohé uživatele je jistě vítaný parkovací asistent s HD kamerami nebo řízené odpružení se třemi režimy (Normal, Comfort a Sport).
Paleta motorů pohánějících nové vozy Peugeot 508 a 508 SW zahrnuje dvě plug-in hybridní verze, jednu novou o výkonu 180 k a další o výkonu 225 k. Dále lze volit mezi benzinovou a dieselovou variantou, obě o výkonu 130 k. Všechny hnací agregáty jsou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Vlajkovou lodí strategie jistě bude plug-in hybridní 508 Peugeot Sport Engineered s výkonem 360 k a s pohonem všech kol.
Uživatel má nyní k dispozici komplexní sadu asistenčních systémů řízení nejnovější generace, které využívají informace shromažďované několika kamerami a radary pro zajištění bezpečného řízení, manévrování a cestování. U hybridních motorů slouží tlačítko Brake (B) k aktivaci rekuperačního brzdění. V případě verze se spalovacím motorem je nahrazeno tlačítkem Manual (M), které umožňuje manuální volbu převodového stupně pomocí páček za volantem. K dispozici je také volič jízdních režimů, umožňující volit v závislosti na pohonu různé typy jízdy (Electric, Eco, Hybrid, Normal, Sport a 4WD). Zvolený režim současně ovlivňuje tuhost řízeného odpružení (Normal, Sport a Comfort).
V nabídce u nové 508 nechybí ani vyspělá konektivita a s ní spojený ergonomický zážitek. Přepracovaný systém infotainmentu umožňuje každému uživateli využívat podle přání to nejlepší z nabídky chytrých telefonů. Řidič si tak prakticky může definovat a uložit své vlastní preference zobrazení, prostředí a nastavení. Navíc do tohoto systému lze uložit až osm různých profilů.
Novinka se aktuálně nabízí ve dvou úrovních výbavy Allure a GT. Pořizovací cena v základní výbavě s naftovým motorem BlueHDI 130 EAT8 je 990 000 Kč, s hybridní motorizací 180 e-EAT8 1 200 000 Kč. Provedení Peugeot 508 GT s hybridním agregátem Hybrid 225 e-EAT8 stojí 1 320 000 Kč. Pokud máte zájem o provedení combi, označované u tohoto výrobce jako SW, připlatíte nejméně 35 000 Kč. Další informace a poznatky o těchto dvou zajímavých novinkách, které se od začátku září již prodávají v celé dealerské síti značky Peugeot, brzy přineseme v našich redakčních testech.