Nový Peugeot 3008 je neodmyslitelnou součástí bezemisní budoucnosti značky. K pohonu totiž využívá převážně elektromotory. Nabízí hned tři plně elektrické varianty: dvě dvoukolky s dojezdem 525 nebo 700 kilometrů a jako čtyřkolku s dojezdem 525 kilometrů. Benzín chutná jen plug-in hybridu od výkonu o výkonu 195 koní se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou e-DCS7 a mild-hybridu o výkonu 136 koní s převodovkou e-DCS6. Verze 3008 poháněné benzínem tedy ještě pořídíte, manuální převodovku však už ne. Budoucnost zkrátka patří automatům.
Peugeot 3008 je prvním modelem, který využívá zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Tato inovativní platforma je navržena tak, aby nabízela nejlepší výkon ve své třídě z hlediska kritérií, které jsou pro zákazníky nejdůležitější: dojezd (až 700 km), doba nabíjení (30 minut), potěšení z jízdy, výkon, efektivita a online služby.
Základem nabídky budou dva stupně výbavy: Allure a GT, se třemi pakety příplatkové výbavy na výběr a se třemi plně elektrickými pohony (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol) a dvěma hybridními pohony (plug-in hybrid a mild-hybrid).
Nový model 3008 zahajuje svým designem novou elektrickou éru vozů Peugeot. Styl jde ruku v ruce s efektivitou.
Nový model 3008 je okamžitě rozpoznatelný díky linii karoserie SUV typu fastback. Silueta vozu je dynamická a zároveň aerodynamická (Cx 0,28). Spojuje v sobě eleganci, efektivitu a prostornost. Dynamika linií nového 3008 vychází z vyvážených rozměrů vozu (délka: 454 cm, šířka: 189 cm, výška: 164 cm). Tyto proporce z něj činí jedno z nejkompaktnějších 100% elektrických SUV v segmentu C. Současně však vůz poskytuje dostatek prostoru pro cestující i zavazadla.
Peugeot u nového modelu 3008 představuje novou koncepci přední části vozu. Legendární světelný podpis značky ve tvaru tří drápů zůstává zachován, ale zcela se změnilo zpracování světlometů a masky chladiče. Přední část vozu je koncipovaná kolem nového znaku Peugeot. Je do ní zabudovaný nový světelný podpis a díky postupně odstíněné barvě karoserie není maska jasně ohraničená. Nad maskou chladiče je tenký elegantní pás obepínající celou přední část, do kterého jsou začleněny ultrakompaktní světlomety. Světlomety jsou u všech verzí vybaveny LED diodami. Verze 3008 GT je standardně vybaven novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám na silnici a udržuje optimální osvětlení, aniž by oslňovala ostatní účastníky silničního provozu.
Pokud jde o vnější povrchovou úpravu, 3008 nabízí nový, modernější a udržitelnější přístup. Chromované části byly odstraněny, místo nich se využívají lakované díly v odstínu Šedá Meteor na předním a zadním nárazníku a Černá Orbital na krytech zrcátek a spodní linii oken.
Nový model 3008 je k dispozici v šesti barevných odstínech. Díky inovativním dichroickým pigmentům se Modrá Obsession mění z modré na zelenou v závislosti na světle a tvaru karoserie, čímž elegantně podtrhuje vstup 3008 do nové éry. Zcela nový odstín Modrá Ingaro s jemnými odlesky dokonale vyzdvihuje moderní linie vozu. Dalšími odstíny v nabídce jsou Bílá Okenite, Černá Perle, Šedá Artense a Šedá Titane.
Kromě velkolepé 21palcové plovoucí panoramatické obrazovky nového systému Peugeot Panoramic i-Cockpit® umocňuje atraktivitu a technologický charakter kabiny ambientní LED osvětlení, které lze přizpůsobit dle přání uživatele v osmi různých barvách. Toto osvětlení se odráží v elegantním obložení z hliníku, které sahá po celé šířce palubní desky a výplní dveří. Spojení hliníku, světla a látkového obložení vytváří jedinečnou a efektní kombinaci kvalitních materiálů.
Týmy Peugeot se rozhodly spojit dva ze tří základních prvků i-Cockpit®: vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným jednadvacetipalcovým panelem s vysokým rozlišením, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem.
Ve střední části palubní desky jsou umístěny i-Toggles, neboli plně přizpůsobitelné dotykové ovladače, které lze nakonfigurovat tak, aby poskytovaly rychlý přístup k 10 oblíbeným funkcím uživatele, ať už jde o volání oblíbenému telefonnímu kontaktu, spuštění navigace do často používaného cíle, naladění rádia na oblíbenou stanici, nastavení ideální teploty klimatizace atd.
Středová konzola je vzdušná a přehledná, takže se zvětšil prostor pro odkládací prostory a pro spolucestujícího na předním sedadle, který má k dispozici mimořádně příjemný a široký prostor. To bylo umožněno přesunutím ovládání automatické převodovky na palubní desku.
Kompaktní volant, který je od samého počátku základním prvkem systému Peugeot i-Cockpit®, prošel rozsáhlým přepracováním, aby poskytoval ještě lepší pocit z jízdy a větší komfort řízení. Zachoval si samozřejmě svou kompaktnost, ale má modernější design. Přepracovaná středová část je menší a je izolovaná od ramen volantu, aby působila levitujícím dojmem podobně jako panoramatická obrazovka nad palubní deskou. Nové jsou i ovládací prvky umístěné na volantu. Pro optimální uživatelskou ergonomii automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí, aby se zabránilo chybným pohybům. Nový volant je u modelu 3008 GT standardně vyhřívaný.
Kabina nového modelu 3008 nabízí cestujícím relaxaci ve velkorysém prosvětleném prostoru. Přední sedadla, jejichž čalounění kombinuje u verze Allure TEP a látku a u verze GT TEP a Alcantaru, zajišťují výjimečný komfort. Sedadla jsou příjemně tvarovaná a jejich výplň tvoří pěna s vysokou hustotou. Přední sedadla byla oceněna prestižním certifikátem AGR. U verze GT jsou sedadla navíc odvětrávaná a opatřená masážní funkcí. Vyhřívání je rozšířeno i na zadní řadu sedadel. Poprvé v nabídce značky Peugeot mohou být přední sedadla vybavena adaptivními bočními opěrkami, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.
Pro zajištění zdravé atmosféry v interiéru je nový Peugeot 3008 vybaven systémem AQS, který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do prostoru pro cestující a v případě potřeby automaticky aktivuje funkci recyklace vzduchu. U verze GT je za příplatek k dispozici systém úpravy vzduchu Clean Cabin, který filtruje znečišťující plyny a částice. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na pravé straně panoramatické obrazovky. Vynikající zvukovou izolaci mohou dále vylepšit vrstvená přední okna. Tento příplatkový doplněk uživatelé ocení zejména v kombinaci s velmi kvalitním Hi-Fi systémem Focal® Premium, který je výsledkem několikaleté spolupráce designérů značky Peugeot a týmů renomované francouzské značky Focal®.
Kabina nového vozu 3008 nabízí 17 různých úložných přihrádek o celkovém objemu přibližně 34 litrů. Jedná se například o snadno přístupné bezdrátové nabíjení telefonu ve středové konzole, chladicí prostor pod středovou loketní opěrkou, držák na brýle na stropní konzole, držáky na nápoje a schránka před sedadlem spolujezdce apod. Zavazadlový prostor nového modelu 3008 s objemem 520 litrů pod zadním platem je stejně velký jako u jeho předchůdce.
U modelu 3008 jsou v závislosti na pohonu k dispozici čtyři jízdní režimy, které lze volit pomocí ovladače na středové konzole. Umožňují ideální přizpůsobení výkonu vozu přáním řidiče a podmínkám provozu:
Režim Normal: Jedná se o výchozí režim. Při sešlápnutí plynového pedálu v rozmezí 0 až 70 % je výkon a točivý moment mírně snížen, nad 70 % je k dispozici plný výkon a plný točivý moment.
Režim Eco: Umožňuje plynulejší jízdu a nižší spotřebu energie díky specifickému nastavení pedálu plynu, při němž dojde k omezení výkonu a točivého momentu a sníží se výkon topení a klimatizace.
Režim Sport: Nabízí dynamičtější jízdu díky specifickému nastavení posilovače řízení, plynového pedálu a převodovky.
Režim 4WD: Tento režim funguje při rychlostech do 135 km/h a rozděluje výkon na všechna 4 kola.
Nový Peugeot 3008, který má nejlepší poloměr otáčení (10,6 m) ze všech 100% elektrických SUV v této kategorii, se velmi dobře pohybuje v městském provozu. Pro usnadnění manévrování je standardně vybaven zadní kamerou, která řidiči nabízí dva úhly pohledu: pohled zezadu nebo z ptačí perspektivy. Tato kamera je vybavena čisticí tryskou pro zachování dokonalého obrazu za všech podmínek.
Za příplatek může být vůz vybaven systémem Peugeot VisioPark 360°, který díky čtyřem kamerám umístěným co nejblíže předním a zadním kolům a dvanácti senzorům rozmístěným po celém voze poskytuje 360° pohled na okolí.
Drive Assist Plus u modelu 3008 je dalším krokem k autonomnímu řízení. Tento systém pomáhá řidiči s využitím všech senzorů vozu (kamery, radary atd.) a informací z online navigace. Asistenční systémy jsou navrženy tak, aby usnadnily řidiči jízdu na víceproudých silnicích, jako jsou dálnice nebo rychlostní silnice:
Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu. Nastavuje řízení a rychlost tak, aby se vůz udržel v jízdním pruhu a jel rychlostí, kterou řidič nastaví.
Poloautomatická změna jízdního pruhu. Pokud si to řidič přeje, provede za něj systém změnu jízdního pruhu. Stačí aktivovat funkci a stisknout tlačítko „OK“ na volantu. Poté vás systém vás navede do nového jízdního pruhu.
Včasné doporučení rychlosti. Systém na základě snímání dopravních značek a shromažďování informací z online navigačního systému rozpozná jakoukoli změnu rychlostního limitu a navrhne řidiči úpravu nastavení adaptivního tempomatu. Pokud je detekován déšť, systém okamžitě navrhne snížení rychlosti v souladu s rychlostními limity, například ze 130 na 110 km/h na dálnici.
Peugeot 3008 je prvním modelem, který využívá zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Ta je určena pro budoucí elektromobily skupiny a stanovuje nová měřítka na trhu. Poskytuje rekordní energii v poměru k vzdálenosti mezi koly s kapacitou až 98 kWh, rozvor přitom zůstal krátký (273 m). Díky této vysoce výkonné koncepci nabízí vůz E-3008 nejlepší dojezd ve své kategorii (až 700 km) a přitom zůstává kompaktní (délka 454 cm).
Nový model E-3008nabízí 3 různé motorizace s nulovými emisemi:
Jeden elektromotor, dojezd 525 km, pohon 2 kol, výkon 210 k/157 kW,
Dva elektromotory s dojezdem 525 km, pohon 4 kol, 320 k/240 kW,
Jeden elektromotor, dlouhý dojezd 700 km, pohon 2 kol, 230 k/170 kW.
Nabídku doplňují dvě elektrifikované pohonné jednotky (hybrid a plug-in hybrid), které budou k dispozici v závislosti na trhu. Pro mezinárodní trhy bude vyráběn i další motor, o němž budou podrobnosti oznámeny později.
Nový Peugeot 3008 bude uveden na evropský trh na začátku roku 2024.