Škoda Octavia nabízí velmi dobrý poměr pořizovací ceny a praktických vlastností. Dvojnásob to platí pro kombík s obrovským vnitřním prostorem. Dvoulitrový turbodiesel s dostatečným výkonem 110 kW pak považujeme za optimální motorizaci právě pro tento model.
Mimo sportovně laděné varianty Octavia RS si můžete standardní verzi objednat jedním z následujících motorů. V nabídce je dvojice osvědčených vznětových čtyřválců 2.0 TDI (85 kW) a 2.0 TDI (110 kW) a zážehovou pohonnou jednotku reprezentuje 1.5 TSI. Posledně jmenovaný se prodává nejen s automatickou převodovkou, ale také šestistupňovým manuálem. My jsme pro redakční test zvolili konvenční naftovou varantu 2.0 TDI (110 kW) .
Design aktuální Škody Octavia Combi je dospělejší a elegantnější, než tomu bylo u jejího předchůdce. Troufáme si tvrdit, že zákazníky zaujme nejen prostorem, ale také vzhledem. Bez zajímavosti ale nejsou ani skutečné rozměry. Čtvrtá generace testované varianty Octavia Combi je o 22 milimetrů delší, 15 milimetrů širší a 3 milimetry vyšší, než předchozí model.
Po vzhledové stránce je znát, že se určitými prvky Octavia přibližuje většímu Superbu, ale také menšímu modelu Scala. Octavii však lze jednoznačně identifikovat podle originálního světelného podpisu. Zadní svítilny navíc zasahují až do pátých dveří na rozdíl od předchozí generace.
Líbí se nám stoupající prolis na bočních dveřích v kombinaci s mírně svažující se linií střechy. Celkově auto působí moderním dojmem a nesporná je také jistá dávka odvahy. Už se nejedná o tak konzervativní ztvárnění, jako tomu bývalo v minulosti. Testovanému provedení, ve výbavě Style, navíc velice sluší osmnáctipalcová kola.
Okamžitě po usednutí do vozu zaujme líbivě zpracovaná přístrojová deska, které dominuje desetipalcový centrální displej s dotykovým ovládáním. Ten je ve standardu od výbavového stupně Style. Prostřednictvím tohoto systému se nastavuje například i klimatizace a další hlavní funkce vozu. Zajímavostí je chytrá klimatizace, která příslušným příkazem umí například zchladit nohy, zahřát ruce či odmlžit okna. Více by se nám líbily snad jen tenčí rámečky barevného displeje.
Digitální trend je v současné generaci Škody Octavia již standardem a nutno dodat, že jsme si na ovládání rychle zvykli. Absence klasických tlačítek samozřejmě poněkud zhoršuje intuitivnost ovládání při jízdě, avšak řešením může být hlasový asistent. Všechny verze výbavy od Style, zaujmou také digitálním přístrojovým štítem. Na logiku ovládání si je třeba zvyknout, což platí i pro pohyb v menu palubního počítače.
Ve voze je dostatek místa prakticky ve všech směrech a palec nahoru zaslouží i objemný zavazadelník. Výhodou oproti konkurenci je především dostatečný prostor pro nohy cestujících vzadu. Subtilnější středový panel nové přístrojové desky navíc tolik neomezuje nohy posádky na předních sedadlech. Sedadla řadíme mezi lepší průměr, jsou příjemně tuhá a mají dostatečné boční vedení. Samozřejmostí je také elektricky nastavitelná bederní podpěra. Ve vyšší výbavě Style Exclusive pak zákazník získá ergonomická sedadla s ventilací a masážní funkcí.
Zavazadelník rodinné Octavie Combi má více než dostatečný objem 640 litrů. V daném segmentu nemá konkurenci a jeho pravidelné tvary bezesporu přispějí k velmi dobré využitelnosti. Po sklopení opěradel zadních sedadel vznikne úctyhodný prostor pro 1700 litrů nákladu.
Pod kapotou testovaného vozu se nacházel osvědčený vznětový motor 2.0 TDI EVO, který byl v našem případě spojen s manuální převodovkou. Jeho nejvyšší výkon byl vyladěn 110 kW při 3250 – 4200 ot/min. Maximální točivý moment 340 Nm pak vrcholí v rozmezí 1600 – 3000 ot/min. Po nastartování o sobě dává dvoulitr o trochu více vědět, situace se však výrazně zlepší po zahřání motoru. Zejména kolem hranice 2000 ot/min je takřka ideálním společníkem pro dálniční cestování.
Dynamiky má motor dostatek a ve středních otáčkách působí velmi agilním dojmem. Líbilo se nám také spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Manuál je přesný a jednotlivé rychlosti jsou velmi dobře odstupňované. Například při rychlosti 130 km/h točí motor na šestý převodový stupeň optimálních 2000 ot/min. To zajišťuje velmi pohodlné dálniční cestování. Řadicí páka se navíc v kulise lehce pohybuje a řazení je bezproblémové. Samozřejmostí je vylepšený asistent pro řazení, který poskytuje i eko-tipy.
Spotřeba pohonných hmot v kombinovaném režimu atakuje pětilitrovou hranici, při snaze o úspornou jízdu jsme ale jezdili se spotřebou začínající čtyřkou. Při popojíždění v zácpách ukazoval palubní počítač spotřebu 6,0 l/100 km. Nádrž o velikosti 45 litrů tak zajistí velmi slušný dojezd na jedno natankování.
Základní podvozek testovaného vozu má optimální naladění. Karosérie se v zatáčkách příliš nenaklání a vůz se hravě vypořádá i s nekvalitními silnicemi. Osmnáctipalcová kola sice na nerovnostech občas poskočí, zajišťují však perfektní stabilitu. Potěší také neutrální nastavení podvozku pouze s mírným sklonem k nedotáčivosti. Výhradu máme snad jen proti horšímu odhlučnění. Hluk se ozývá zejména od podběhů kol.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI (110 kW) si posádku hýčká velmi kvalitním interiérem s nadprůměrným vnitřním prostorem. V kombinaci s osvědčenou technikou pod kapotou, řadou moderních asistenčních systémů a adaptivním podvozkem, tak hravě splní požadavky i náročnějších zákazníků. V současnosti se model Octavia Combi s motorizací 2.0 TDI nabízí pouze v kombinaci s automatickou převodovkou DSG, kterou seženete ve výbavě Ambition za 819 900 Kč. Za lépe vybavenou verzi Style pak připlatíte 70 tisíc korun.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Škoda |
Model: | Octavia Combi |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.0 TDI |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2023 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný vznětový |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1968 ccm |
Nejvyšší výkon: | 110/3250-4200 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 340/1600-3000 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 225 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 8,8 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 4,5 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 640 l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 45 |
Pohotovostní hmotnost: | 1436 Kg |
Nosnost: | 524 Kg |
Základní cena: | 659 900 Kč (1.5 TSI MAN6, Active) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | N/A |