Lexus ES 300h – prémiová nabídka

Testy
29.06.2023

F T G

Lexus ES 300h – prémiová nabídka

Lexus ES 300h reprezentuje komfortní sedan vyšší střední třídy s osobitým charakterem. České zastoupení této značky má nyní pro zájemce atraktivní cenovou nabídku. Auto lze totiž pořídit se zajímavým letním bonusem až 334 tisíc korun. Redakčnímu testu jsme podrobili model v provedení Business Edition.

Evropskému segmentu automobilů vyšší třídy jasně dominují německé automobilky, a tak není divu, že každý svěží vítr odjinud budí náležitou pozornost. Lexus ES navazuje na model GS, který japonská automobilka v Evropě několik let nabízela. V roce 2018 došlo v rámci globální marketingové strategie tohoto prémiového výrobce ke sjednocení a Lexus ES nahradil právě model GS i na starém kontinentě.

Vytříbený styl zvenku i uvnitř

Design Lexusu ES koresponduje s posledním rukopisem značky. V rámci modernizace v roce 2021  dostalo auto novou masku chladiče. Její tvar sice zůstal prakticky nezměněn, avšak vertikálních lamel je méně a tradiční L prvky reprezentující identitu vozů této značky, byly upraveny. Konstruktéři rovněž masku předsadili o něco dále od chladiče.

Dalším tradičním prvkem jsou relativně úzké přední světlomety s několika hranatými křivkami. Facelift přinesl vyšším výbavovým verzím světlomety s trojicí LED diod a adaptivní technologií BladeScan. Ty mají perfektní účinnost a také přepracovaný světelný podpis denního svícení a ukazatelů směru. Zadní část auta asi nejvíce prozrazuje japonský původ vozu. Sdružené zadní světlomety osloví především grafikou rovněž ve stylu písmene L. Víko kufru se navíc chlubí atraktivním spoilerem.

Boční profil testovaného provedení ve výbavě Buisness Edition zdobí devatenáctipalcová kola s atraktivním designem. Palec nahoru zaslouží svažující se záď, jež stále vypadá u relativně dlouhého sedanu skvěle. Hodnotně pak působí chromové rámování oken potvrzující prémiový charakter tohoto modelu. Celkově se nám Lexus ES 300h líbí především svými ostře řezanými tvary, které mu zkrátka sedí.

Interiér představuje příjemnou změnu oproti německým manažerským sedanům. Zapomeňte na konzervativní design, přístrojová deska Lexusu ES má spousty zajímavých křivek a záhybů a nabízí se v několika barevných provedeních. Pochvalu si zaslouží nejen kvalitní hnědé kožené čalounění námi zkoušeného vozu, ale i samotná sedadla. Skvěle se v nich sedí a neunaví ani při delší jízdě.

Uvnitř je spousty prostoru a snad jediným limitujícím atributem je omezené místo v oblasti hlavy pro cestující na zadních sedadlech. Důvodem je již zmiňovaná svažující se střecha. Zavazadelník se svým objemem 454 litrů rovněž neboří rekordy, u sedanu tohoto segmentu se však nejedná o rozhodující parametr.

Lexus naštěstí nerespektuje všechny trendy současnosti a k naší radosti na přístrojové desce zachoval řadu hardwarových tlačítek a ovladačů. To zlepšuje jednoduchost ovládání základních funkcí vozu na rozdíl od moderních dotykových displejů. Příjemný zážitek pak v perfektně odhlučněné kabině zajišťuje prémiový audiosystém s deseti reproduktory.  

Dominantou přístrojové desky je dotykový displej o rozměru 12,3 palce. Ten se ergonomicky přiblížil a zároveň natočil směrem k řidiči. Obrazovka je lépe čitelná a přístrojová deska se tak více koncentruje na řidiče. Zajímavostí je, že u testovaného vozu zmizelo ovládání infotainmentu pomocí touchpadu na středovém tunelu. Není čeho litovat, dotykové ovládání přímo na displeji poskytuje uživatelům větší jízdní komfort, protože neodvádí tolik pozornosti od řízení. Na středovém panelu navíc přibyla přihrádka pro nabíjení mobilního telefonu.  Celkově je interiér originální, moderní a dokáže nabídnout ten nejvyšší komfort cestování.

Osvědčený hybridní pohon

Pohon modelu ES má na starost výhradně hybridní systém, který se skládá z benzinové pohonné jednotky a elektromotoru. Základem je atmosférický benzinový čtyřválec o zdvihovém objemu 2487 cm3. Jeho účinnost vylepšuje využití Atkinsonova cyklu s proměnným časováním sacích ventilů VVT-iE. Efektivitu motoru podporuje také systém variabilního chlazení nebo olejové čerpadlo s proměnným zdvihovým objemem.

Spalovací motor má nejvyšší výkon 131 kW při 5700 ot/min a maximální točivý moment 221 Nm pak vrcholí v rozmezí 3600 – 5200 ot/min. Elektromotor s nejvyšším výkonem 88 kW pohání energie z nikl-metalhydridového akumulátoru. Akumulátor byl umístěn pod zadními sedadly, takže neomezuje velikost zavazadlového prostoru. Přepočtený celkový výkon hybridní soustavy činí slušných 160 kilowatů.

Při jízdě se pohonné ústrojí chlubí velice tichým chodem a lineárním zátahem od nejnižších otáček. Líbí se nám také svižná reakce na pohyb plynového pedálu. Dynamické vlastnosti sice příliš neohromí, filozofie Lexusu je však odlišná. Auto působí mimořádně kultivovaně a zajišťuje vynikající jízdní komfort. Na pohodlné předjíždění jeho výkon stačí, sportovní výkony od něj ale očekávat nelze.

Mnohaleté zkušenosti výrobce s hybridními motory jsou v naladění hybridního ústrojí znát, což se odráží i na spojení s automatickou převodovkou E-CVT. Chválíme také fakt, že při akceleraci bylo potlačeno monotónní hučení motoru v konstantních otáčkách, které je považováno u některých jiných modelů za rušivý element. A jak je na tom hybridní ústrojí ES 300h se spotřebou pohonných hmot?

V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem 6 l/100 km. Při snaze o úspornou jízdu mimo město není problém jezdit se spotřebou lehce nad 5 litrů. Díky efektivitě hybridního systému se ani ve městě nemusíte bát vyššího apetitu. Spotřeba je totiž prakticky shodná, jako při úsporné jízdě po běžných silnicích. Snad jen na dálnici palubní počítač ukazoval sedmilitrovou hodnotu. S ohledem na pohotovostní hmotnost vozu a jeho rozměry, hodnotíme ekonomiku provozu tohoto modelu za jednu z jeho hlavních výhod. Palivová nádrž má navíc dostatečný objem 50 litrů.

Komfortní podvozek

Model ES využívá moderní platformy, kterou sdílí s koncernovou Toyotou Camry. Při vývoji byl hlavní důraz kladen zejména na tuhost a také snížení těžiště vozu. Testovaný vůz ve výbavě Business Edition, se chlubí adaptivními tlumiči, které se mají přizpůsobit jakémukoliv povrchu a jízdnímu stylu. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy - Eco, Normal, Sport. Každý mód mění nejen tuhost odpružení, ale také rychlost reakce motoru a převodovky na povely řidiče.

Přední zavěšení McPherson v kombinaci s multi-linkem vzadu solidně funguje nejen při neopatrném nájezdu do zatáček, ale především na rozbitých cestách. Náklony karosérie jsou minimální a cestovní komfort je na té nejvyšší úrovni. Dohromady s mimořádným tichem na palubě se jedná o excelentní zážitek z jízdy. Právě v tomhle ohledu Lexus jednoznačně překonává své prémiové rivaly.

Lexus ES 300h využívá koncepce pohonu předních kol, na rozdíl od předchozích modelů GS. S ohledem na charakter vozu bez sportovních ambicí to ale vlastně vůbec nevadí. Hlavními jízdními atributy jsou totiž vynikající pohodlí a související jízdní zážitek.

Resumé

Lexus ES 300h je osobitý vůz vyšší střední třídy, který má atraktivní design a poskytuje také vynikající jízdní komfort. Navíc se chlubí sofistikovanou hybridní technologií. Absence karosérie typu kombi či širší nabídky motorů samozřejmě částečně limituje poptávku v Evropě, na druhou stranu ale vozu pomáhá zachovat jedinečnost. Zákazníci preferující osobitý styl před agresivitou některých konkurenčních modelů si tak rozhodně přijdou na své.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Lexus
Model:ES
Karosérie:Sedan
Motor:300h
Palivo:hybrid
Rok výroby:2022
Technické parametry
Typ motoru:Atmosférický zážehový + elektromotor
Válce:4
Objem motoru:2487 ccm
Nejvyšší výkon:131 / 5700 přepočtený výkon soustavy 160 / - [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:221 / 3600 - 5200 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:180 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:8,9 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 5,4 l, kWh
Velikost zav. prostoru:454 l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):50
Pohotovostní hmotnost:1680 Kg
Nosnost:470 Kg
Základní cena:1 199 000 Kč (ES 300h, Business Edition, akční cena)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 199 000 Kč

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -