Atraktivní vůz na pomezí hatchbacku a sedanu se splývavou zádí? Peugeot má odpověď v podobě novinky 408, která navíc přidává vyšší světlou výšku a takřka prémiový interiér. Reakčnímu testu jsme podrobili jedinou variantu s výhradně spalovacím motorem ve špičkové výbavě GT.
Automobil využívá koncernové platformy EMP2, stejně jako menší model 308 nebo Citroen C5 X. Solidní míru praktických vlastností slibuje relativně prostorná karosérie, která se nachází na hranici hatchbacku segmentu C a sedanu D.
Hlavní zbraní je však vzhled karosérie, který je nepřehlédnutelný, stejně jako moderní interiér. Dominantou přední části je maska chladiče, jejíž žebrování je vyvedeno v barvě vozu. Samozřejmostí jsou ostré tvary a dynamika prakticky ze všech úhlů pohledu. Originálně působí obrácený tvar zadního nárazníku nebo zcela nové logo výrobce, které bylo poprvé použito na menším modelu 308.
Karosérie novinky měří na délku 4687 mm, chlubí se rozvorem 2787 mm a výškou 1478 milimetrů. Díky světlé výšce 188 mm se nezalekne ani lehkého terénu, přestože má pouze přední poháněnou nápravu. Zajímavostí zkoušeného provedení je jediný perleťový lak v nabídce. Jedná se o červený odstín s názvem Elixir, za který zájemce v rámci nadstandardní výbavy zaplatí 22 tisíc korun.
Co se týká výbavy, vrcholná verze GT zahrnuje například LED světlomety vpředu i vzadu. Přední světla se navíc mohou pochlubit funkcí Matrix s perfektní účinností. Součástí standardní výbavy jsou také devatenáctipalcová kola s originálním tmavým designem.
Po usednutí do vozu asi nikoho nepřekvapí i-Cockpit, jehož součástí je i malý multifunkční volat. Ten nově dostal účinné vyhřívání. Digitální přístrojový panel působí moderně, stejně jako 3D grafika v rámci špičkové výbavy GT. Obecně interiér připomíná menší model 308, v novince je však více prostoru a přístrojová deska působí robustnějším a luxusnějším dojmem.
Hlavním ovládacím centrem je desetipalcová dotyková obrazovka, která je vybavená konfigurovatelnými volbami i-Toggles. Jedná se o digitální tlačítka tzv. rychlé volby, pomocí kterých se lze zrychleně dostat do nastavení různých funkcí.
Peugeot 408 je vybaven řadou bezpečnostních asistentů a zanedlouho dostane také Drive Assist 2.0. Ten je dalším krokem k poloautonomnímu řízení. Kromě běžného adaptivního tempomatu s funkcí Stop and Go bude totiž zvládat nejen udržení v jízdním pruhu, ale také poloautomatickou změnu jízdního pruhu včetně doporučení rychlosti.
Po usednutí do interiéru Peugeot 408 překvapí dostatečným prostorem a to především v podélném směru. To se navíc týká posádky nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech. Pochvalu zaslouží i špičková sedadla varianty GT. Mají kvalitní kožené čalounění a nechybí nastavitelná délka sedáku. Elektricky nastavitelná bederní opora je navíc velmi bohatě dimenzovaná.
Zavazadelník benzinové verze má dvojité dno a objem 536 litrů resp. 508 litrů, pokud je vybaven příplatkovým audiosystémem Focal (+30 tisíc korun). Zavazadlový prostor varianty s plug-in hybridní motorizací má snížený na 471 litrů.
Zájemci o Peugeot 408 mohou volit mezi trojicí motorizací, přičemž pouze jediná nabízí výhradně spalovací motor 1.2 PureTech s nejvyšším výkonem 96 KW. Ten je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Největší točivý moment 230 Nm pak vrcholí při 1750 ot/min.
Motor má na volnoběh kultivovaný chod a příjemný zvukový projev. Dynamický potenciál modelu 408 PureTech s pohotovostní hmotností 1467 kilogramů je spíše podprůměrný, pro běžné ježdění ale stačí. Zvyknout si také řidič musí na výraznější turboefekt a trochu zamrzí absence výkonové špičky ve vysokých otáčkách. Akusticky se motor projevuje o něco více, zase ale netrpí neduhy jiných tříválců, jako jsou vibrace nebo dunění v nízkých otáčkách.
Přenos točivého momentu na přední kola má na starost osmistupňový automat, který pochází od výrobce Aisin. Ten si s pohonnou jednotkou velmi dobře rozumí a vyznačuje se především hladkými rozjezdy a intuitivní volbou jednotlivých převodových stupňů. Navíc rychle řadí a má optimální odstupňování rychlostí. Samozřejmostí je i manuální režim, řazení probíhá prostřednictvím pádel pod volantem.
Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném jízdním režimu pohybuje kolem 6,3 l/100 km, ve městě se pak apetit motoru vyšplhal na 8,0 l na 100 kilometrů. Defenzivní jízdní styl po běžných silnicích znamená hodnoty spotřeby začínající pětkou. Palivová nádrž má slušný objem 52 litrů, který umožňuje dostatečný dojezd na jedno natankování.
Podvozek modelu 408 využívá předních vzpěr McPherson. Vzadu pak konstruktéři použili vlečnou nápravu, která zajišťuje velmi dobrou stabilitu a zároveň jízdní pohodlí. Při jízdě chválíme schopnost podvozku žehlit nerovnosti našich silnic. Na devatenáctipalcových kolech má navíc Peugeot lepší jízdní projev, než na příplatkových dvacetipalcových. V rámci běžné jízdy se karosérie lehce pohupuje a v zatáčkách i mírně naklání. Stabilita je však na velmi dobré úrovni a to i při svižném jízdním tempu.
Peugeot 408 PureTech e-EAT8 je atraktivní crossover s osobitým pojetím. Peugeot však nabízí i praktické vlastnosti. Pochvalu totiž zaslouží relativně prostorný interiér s mimořádně kvalitním zpracováním. Nejslabší pohonná jednotka v nabídce je samozřejmě určitým kompromisem, k pohodově naladěnému podvozku se ale hodí. Dobrou zprávou je, že se model 408 PureTech oproti ostatním hybridním variantám lépe ovládá a to hlavně díky nižší pohotovostní hmotnosti. I když cenovka není lidová, málokterá automobilka dnes prodává takto originální vůz. Cenový rozdíl oproti srovnatelně vybavenému avšak praktičtěji pojatému kombíku 308 navíc není nikterak zásadní.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Peugeot |
Model: | 408 |
Karosérie: | SUV |
Motor: | PureTech 130 e-EAT8 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2023 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný zážehový |
Válce: | 3 |
Objem motoru: | 1199 ccm |
Nejvyšší výkon: | 96 / 5500 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 230 / 1750 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 210 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 10,4 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | - / - / 6,0 l, kWh |
Velikost zav. prostoru: | 536 (508 s Focal audio) l |
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh): | 52 |
Pohotovostní hmotnost: | 1467 Kg |
Nosnost: | 453 Kg |
Základní cena: | 780 200 Kč (PureTech 130 EAT8, Allure, akční cena) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 780 200 Kč (PureTech 130 EAT8, Allure, akční cena) |