Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 – atraktivní záležitost

Testy
01.05.2023

F T G

Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 – atraktivní záležitost

Máte-li zájem o stylový crossover se splývavou zádí, nový Peugeot 408 může být tou správnou volbou. Testovali jsme špičkově vybavený model GT s plug-in hybridním motorem o nejvyšším výkonu 225 koní. Jak se s ním jezdí?

Novinka využívá koncernové platformy EMP2, stejně jako menší model 308 nebo Citroen C5 X. Nenechte se však mýlit, Peugeot 408 se nachází na pomezí hatchbacku segmentu C a sedanu D, což slibuje i solidní míru praktických vlastností.

Netradiční design

Již při prvním pohledu na vůz je zřejmé, že automobil zaujme především zákazníky poptávající kombinaci emocí, atraktivního designu a moderní techniky. Karosérie novinky měří na délku 4687 mm, chlubí se rozvorem 2787 mm a výškou 1478 milimetrů. Díky světlé výšce 188 mm se nezalekne ani lehkého terénu, přestože má pouze přední poháněnou nápravu.

Dominantou přední části je maska chladiče, jejíž žebrování je vyvedeno v barvě karosérie. Samozřejmostí jsou ostré tvary a dynamika prakticky ze všech úhlů pohledu. Originálně působí obrácený tvar zadního nárazníku nebo zcela nové logo výrobce, které bylo poprvé použito na menším modelu 308. Zkoušenému provedení v šedé metalíze Titane to opravdu sluší a zaujme především zákazníky preferující eleganci. Pro odvážné má Peugeot v nabídce jedinečný modrý odstín Obsession, který je bez příplatku a vypadá opravdu skvěle.

Co se týká výbavy, vrcholná verze GT zahrnuje například LED světlomety vpředu i vzadu. Přední světla se navíc mohou pochlubit funkcí Matrix s perfektní účinností. Součástí standardní výbavy jsou také devatenáctipalcová kola, které v případě námi testovaného vozu nahradila příplatková dvacetipalcová s originálním designem.

Prostorný a moderní interiér

Po usednutí do vozu asi nikoho nepřekvapí i-Cockpit, jehož součástí je i malý multifunkční volat. Ten nově dostal účinné vyhřívání. Digitální přístrojový panel působí moderně, stejně jako 3D grafika v rámci špičkové výbavy GT. Obecně interiér připomíná menší model 308, v novince je však více prostoru a přístrojová deska působí robustnějším a luxusnějším dojmem.

Peugeot 408 je vybaven řadou bezpečnostních asistentů a zanedlouho dostane také Drive Assist 2.0. Ten je dalším krokem k poloautonomnímu řízení. Kromě běžného adaptivního tempomatu s funkcí Stop and Go bude totiž zvládat nejen udržení v jízdním pruhu, ale také poloautomatickou změnu jízdního pruhu včetně doporučení rychlosti.

Hlavním ovládacím centrem je desetipalcová dotyková obrazovka, která je vybavená konfigurovatelnými volbami i-Toggles. Jedná se o digitální tlačítka tzv. rychlé volby, pomocí kterých se lze zrychleně dostat do nastavení různých funkcí.

Po usednutí do interiéru Peugeot 408 překvapí dostatečným prostorem a to především v podélném směru. To se navíc týká posádky nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech. Pochvalu zaslouží i špičková sedadla varianty GT. Mají kvalitní kožené čalounění a nechybí nastavitelná délka sedáku. Elektricky nastavitelná bederní opora je navíc velmi bohatě dimenzovaná.

Zavazadelník testované hybridní verze má objem 471 litrů resp. 454 litrů, pokud je vybaven příplatkovým audiosystémem Focal (+30 tisíc korun). Verze s klasickým spalovacím motorem pak nabízí zavazadelník o objemu 536 litrů a chlubí se dvojitým dnem.

Dominantní hybrid

Zájemci o Peugeot 408 mohou volit mezi trojicí motorizací, přičemž pouze jediná nabízí výhradně spalovací motor 1.2 PureTech s nejvyšším výkonem 96 KW. Ten je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Pro zájemce o výkonnější motorizaci je v nabídce dvojice plug-in hybridních modelů o nejvyšším výkonu 133 kW resp. 165 kW. Všechny jsou spojeny pouze s osmistupňovým automatem.

My jsme testovali silnější variantu 408 Hybrid 225. Základem hybridního systému X je dobře známý přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1598 ccm s nejvyšším výkonem 132 kW při 6000 ot/min. Největší točivý moment 250 Nm pak vrcholí při 1750 ot/min. Zážehový motor spolupracuje s elektromotorem, který se nachází v tělese modifikované automatické převodovky e-EAT8 z dílny Aisin. Dosahuje nejvyššího výkonu 81 kW a maximálního točivého momentu 320 Nm.

Celkový přepočtený výkon činí 165 kW a největší točivý moment 360 Nm. Ten se přenáší na přední kola a zajišťuje vozu velmi slušnou dynamiku. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 7,8 s a nejvyšší rychlost činí 235 km/h. Při jízdě výhradně na elektrickou energii se Peugeot rozjede maximálně na 135 km/h. Právě elektrická energie se ukládá v lithium-iontovém akumulátoru s kapacitou 12,4 kWh. Baterie lze z běžné zásuvky dobít za cca sedm hodin. Prostřednictvím palubní nabíječky (3,7 kWh) pak lze dosáhnout maximální kapacity za tři hodiny. Za příplatek Peugeot dodává i palubní nabíječku s výkonem 7,4 kWh.

Čtyři jízdní režimy a komfortní podvozek

Hybridní systém pracuje ve čtyřech jízdních režimech. Čistě elektrický mód propůjčuje vozu nulové emise a za optimálních podmínek s ním automobil urazí kolem 63 kilometrů v rámci kombinovaného režimu dle normy WLTP. Nutností je pochopitelně plně nabitý akumulátor. Baterie lze nabíjet i při jízdě a to motorem nebo pomocí rekuperace brzdné energie.

Dobíjení motorem má samozřejmě za následek vyšší spotřebu pohonných hmot. Funkce se jmenuje e-Save a lze ji aktivovat prostřednictvím multimediálního displeje. K urychlení nabíjení stačí zvolit na ovladači automatické převodovky režim B. Ten zajistí efektivnější dobití akumulátoru, s čímž však souvisí avizovaná vyšší spotřeba paliva. Při využívání vozu na kratší vzdálenosti, např. při popojíždění po městě, se tedy vyplatí nabíjet vůz přímo ze sítě elektrické energie.

Mezi další jízdní režimy patří hybridní, komfortní a sportovní mód. Hybridní režim automaticky optimalizuje výkon a spotřebu elektrické energie. Využívá tedy ideální kombinaci spolupráce spalovacího motoru s elektromotorem. V rámci sportovního nastavení je vše podřízeno dynamice a motor hybridního systému odevzdává maximální výkon 225 koní. Komfortní mód zase upřednostní pohodlí a to včetně přenastavení charakteru aktivních tlumičů. Ty jsou v nabídce pouze u hybridní verze.

Přestože převodovka ve vysokých otáčkách nefunguje už tak hladce, jako v těch nízkých, předjížděcí manévry jsou velmi bezpečnou záležitostí. Ani manuální mód převodovky pomocí páček pod volantem však nedokáže vyřešit neplynulé řazení ve vysokých otáčkách. Občas totiž elektronika samovolně rozhodne o volbě konkrétního převodového stupně a to i v manuálním režimu. Navíc zvuk vytočené šestnáctistovky nepůsobí zrovna příjemně. Stejně jako spotřeba, která se při dynamické jízdě snadno přehoupne přes desetilitrovou hranici.

Naopak hybridní mód se snaží maximálně využít elektrickou energii a to nejen pro rozjezdy, ale i pro samotnou jízdu. Není se co divit, výhradně na elektrický pohon mnoho kilometrů neurazíte a jízda v hybridním módu je skvělým kompromisem mezi ekonomickým provozem a jízdní dynamikou. Jinak ale spalovací motor zaslouží pochvalu za hladké rozjezdy.

Při klidné jízdě bez nabitého akumulátoru jezdí Peugeot v hybridním režimu se spotřebou kolem 6,0 l na 100 kilometrů. Při snaze o mimořádně úspornou jízdu jsme v kombinovaném režimu dosáhli spotřeby 2,0 l/100 km. Podmínkou je ale nabitý akumulátor. Kvůli zástavbě hybridního pohonu má palivová nádrž objem zmenšený na 40 litrů. To pochopitelně zkracuje dojezd na jedno natankování, pokud tedy nevyužíváte vůz ve městě s možností pravidelného dobíjení akumulátoru z elektrické sítě. A jaké jsou jízdní vlastnosti testované novinky?

Podvozek modelu 408 využívá předních vzpěr McPherson. Vzadu pak konstruktéři použili vlečnou nápravu, která zajišťuje velmi dobrou stabilitu a zároveň jízdní pohodlí. Při jízdě chválíme schopnost podvozku žehlit nerovnosti našich silnic. Snad jen příplatková dvacetipalcová kola způsobí při přejezdu výmolů mírné zavibrování. Proto je na zvážení, zda nezůstat u devatenáctipalcových kol. V rámci běžné jízdy se karosérie lehce pohupuje a v zatáčkách i mírně naklání. Stabilita je však na velmi dobré úrovni a to i při svižném jízdním tempu.

Resumé

Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 reprezentuje originálně pojatý crossover. Nabízí dostatečně prostorný interiér, komfortní jízdní vlastnosti a v testované verzi i výkonný hybridní pohon. Zájemci o praktičtější vůz pravděpodobně zvolí některý z kombíků značky (308 SW, 508 SW), stylově orientovaní zákazníci pak určitě ocení testovanou novinku. Vždyť podobně pojatý automobil v současnosti prakticky žádná automobilka nenabízí a se základní cenou 830 tisíc korun není 408 o tolik dražší, než například srovnatelně vybavené kombi 308.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Peugeot
Model:408
Karosérie:Crossover
Motor:Hybrid 225 e-EAT8
Palivo:hybrid
Rok výroby:2023
Technické parametry
Typ motoru:Přeplňovaný zážehový + elektromotor
Válce:4
Objem motoru:1598 ccm
Nejvyšší výkon:132 / 6000 přepočtený výkon soustavy 165 / - [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:250 / 1750 přepočtený toč. moment soustavy 360 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:235 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:7,8 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:- / - / 1,2 l, kWh
Velikost zav. prostoru:471 (454 s Focal audio) l
Objem nádrže (l) / Akumulátor (kWh):40
Pohotovostní hmotnost:1781 Kg
Nosnost:439 Kg
Základní cena:830 000 Kč (PureTech 130 EAT8, Allure)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:1 140 000 Kč (Hybrid 225 e-EAT8, Allure Pack)

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • https://www.alcar.cz/ -
  • http://www.kvalitnidily.cz/ -
  • http://www.janovapec.cz/ -
  • http://racinglife.cz/ -
  • https://www.jacisnik.cz/ -